logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Cartoon Network podsumowuje czwartą edycję kampanii „Bądź kumplem, nie dokuczaj”

  PR 06.07.2018, przeczytano 997 razy
ilustracjastrzałka

Materiały merytoryczne dla nauczycieli, poradniki dla dzieci, konkurs dla szkół i przybijanie piątek z przyjaciółmi – tak przebiegała tegoroczna edycja kampanii społecznej Cartoon Network „Bądź kumplem, nie dokuczaj”. W tym roku ambasadorami akcji zostali dobrze znani przyjaciele z boiska: Wojciech Szczęsny i Grzegorz Krychowiak. Kampania to odpowiedź na ważny społecznie problem, a liczba zaangażowanych w nią szkół rośnie z roku na rok.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/cartoon-network-podsumowuje-czwarta-edycje-kampanii-_badz-kumplem%2C-nie-dokuczaj_,37157,artykul.html

Inspiracją dla tegorocznej edycji kampanii społecznej „Bądź kumplem, nie dokuczaj” była historia ponad czternastoletniej przyjaźni Wojciecha Szczęsnego i Grzegorza Krychowiaka. Aby pokazać dzieciom, jak daleko można zajść z przyjacielem u boku, powstał spot z udziałem ambasadorów, w którym opowiadali o wspólnym przeżywaniu sukcesów i podnoszeniu się po porażkach. Ponadto piłkarze w specjalnym cyklu  „Szybka piłka”, bazując na własnych doświadczeniach, rozmawiali o tym, czym jest dokuczanie i jakie mają sposoby na radzenie sobie z nim. Filmy były publikowane na oficjalnym kanale YouTube Cartoon Network.

W tegorocznej edycji kampanii poruszano też zagadnienia związane z cyberprzemocą, a partnerem merytorycznym w tym zakresie była m.in. Fundacja Orange:

- Kultura i dobre zachowania online są tak samo ważne jak mówienie „dzień dobry” sąsiadom czy życzliwość wobec kolegów z klasy. Z kolei agresja w sieci rani innych podobnie, jak oszczerstwa wypowiadane poza przestrzenią internetową. Hejtowany może realnie cierpieć, a skutki toksycznych komentarzy bywają katastrofalne, szczególnie w przypadku nastolatków. Dlatego zdecydowaliśmy się przyłączyć do kampanii i wpajać zasady mądrego, bezpiecznego i kulturalnego korzystania z sieci już najmłodszym dzieciom – mówi Ewa Krupa, prezes Fundacji Orange.

Właśnie dlatego ambasadorowie kampanii zachęcali do bycia dobrymi kumplami również w Internecie i przybijania piątek z przyjaciółmi na różne sposoby. Młodzież chętnie odpowiedziała na apel piłkarzy, wrzucając do sieci zdjęcia i filmy. Do akcji z entuzjazmem przyłączyli się też dorośli, instytucje z różnych branż i vlogerzy.

Bardzo istotnym elementem kampanii były działania skierowane do szkół. Chcąc dać nauczycielom narzędzia do walki z problemem, we współpracy z ekspertami z Centrum Edukacji Obywatelskiej, opracowano przewodnik metodologiczny oraz pięć scenariuszy lekcji , które podejmowały takie zagadnienia jak integracja grupy, budowanie zaufania, odróżnianie zabawy od dokuczania oraz cyberprzemoc. Efektywność materiałów potwierdzili nauczyciele, którzy z nich skorzystali i wśród których Centrum Edukacji przeprowadziło badanie. Wszyscy ankietowani zgodnie przyznali, że dzięki pomocom dydaktycznym stworzonym w ramach kampanii, uczennice i uczniowie dowiedzieli się oraz zrozumieli, czym jest dokuczanie oraz nauczyli się odróżniać je od zabawy. Ponadto 90% badanych przyznało też, że dzięki zajęciom dzieci są bardziej refleksyjne i uważne na agresywne zachowania swoich kolegów i koleżanek oraz, że po takich lekcjach potrafią właściwie rozpoznawać zjawisko cyberprzemocy (95%). Przygotowane w ramach kampanii materiały dla nauczycieli nadal są dostępne bezpłatnie na stronie www.badzkumplem.cartoonnetwork.pl.

Dla klas ze szkół podstawowych przygotowano także konkurs. Zadaniem było przedstawienie pomysłów na organizację wymarzonego dnia kumpla. Wśród wielu kreatywnych prac, jakie przedstawiły dzieci, jury wyłoniło trzech zwycięzców: I miejsce zajęła klasa I B ze Szkoły Podstawowej im. Adama Borysa w Witkowie, II miejsce klasa I A ze Szkoły Podstawowej nr 1 w Sobótce, a na trzecim miejscu podium uplasowała się klasa II A ze Szkoły Podstawowej nr 280 z Oddziałami Integracyjnymi w Warszawie. Laureaci otrzymali wartościowe bony na zakup wyposażenia edukacyjnego, a wszystkie klasy zaangażowane w tegoroczną edycję kampanii dostały certyfikaty Klubu Kumpli Cartoon Network.

- Za nami czwarta edycja kampanii społecznej „Bądź kumplem, nie dokuczaj”, która jest odpowiedzią na bardzo ważny społecznie problem. Mamy świadomość, że zjawisko dokuczania w szkołach nadal istnieje, ale wierzymy, że podejmowane przez nas działania mają wpływ na wzrost świadomości tego problemu i na pozytywne zmiany postaw u dzieci. Z roku na rok liczba szkół zaangażowanych w kampanię rośnie. Ponadto ankietowani nauczyciele, którzy korzystali z przygotowanych przez nas w tym roku materiałów metodycznych, zgodnie przyznają (100% respondentów), że akcje takie jak „Bądź kumplem, nie dokuczaj” są potrzebne w szkołach i że realnie przekładają się one na zmiany zachowań wśród uczniów. – podsumowuje Małgorzata Chapman, VP Brand and Content Engagement & Head of Kids Channels Central and Eastern Europe, Turner Broadcasting System.

Źródło: Cartoon Network

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Saatchi & Saatchi z urodzinową kampanią OBI
Ruszyła ogólnopolska kampania urodzinowa OBI pod hasłem „27. urodziny OBI”. Za strategię oraz koncepcję kreatywną odpowiada agencja Saatchi & Saatchi. Planowaniem i zakupem mediów zajmuje się agencja Zenith, a za działania w obszarze Paid Social odpowiada Performics. Wszystkie agencje należą do Publicis Groupe.
Drink with Pride - antydyskryminacyjna kampania Waterdrop
Z okazji Miesiąca Dumy marka Waterdrop już po raz kolejny prezentuje limitowaną kolekcję stworzoną z myślą o celebracji różnorodności i wsparciu społeczności LGBTQIA+. Tegoroczna edycja kampanii „Drink with Pride” obejmuje szklaną butelkę Rainbow oraz Celebration Box. Waterdrop współpracuje z organizacjami Outright International oraz Queer Legal Futures,...
Becherovka odświeża oprawę wizualną z Hand Made
Becherovka stawia na nową oprawę graficzną w komunikacji na polskim rynku. Za opracowanie materiałów wspierających obecność marki odpowiada agencja Hand Made.
L’Oréal promuje refille
Grupa L'Oréal, światowy lider branży beauty, rozpoczęła swoją pierwszą globalną kampanię #JoinTheRefillMovement, obejmującą wiele marek, kategorii i kanałów dystrybucji. Jej celem jest zachęcenie konsumentów, by traktowali refille jako nowy element codziennej rutyny pielęgnacyjnej, tym samym wspierając bardziej zrównoważone podejście do...
PayPo i Sinsay łączą siły w muralowej kampanii
PayPo kontynuuje współpracę z marką Sinsay - jednym z najszybciej rozwijających się brandów w Europie, który dziś w swoim asortymencie ma już nie tylko odzież, ale też bogaty wachlarz dodatków, w tym m.in. elementy wyposażenia wnętrz czy linię kosmetyków do makijażu i pielęgnacji. W ramach kampanii realizowanej pod hasłem „Poczuj lato, poczuj swoją Aurę”, marki...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764