logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

CASE STUDY: #nonoszyt

  PR 19.03.2019, przeczytano 936 razy
ilustracjastrzałka

Przychodzi klient do agencji i mówi: – Potrzebuję jubileuszowego prezentu idealnego. Ma być piękny, oryginalny, zindywidualizowany. Ma zapadać w pamięć, zachwycać formą, po prostu ma mieć efekt WOW. Co na to agencja? – Nonoproblemo!


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/nonoszyt,381713,artykul.html

WYZWANIE I BACKGROUND – NA TROPIE POTRZEB

Z okazji obchodzonego 10-lecia działalności agencja Nonoproblemo postawiła sama przed sobą wyzwanie: stworzenie nieszablonowego prezentu dla swoich klientów, partnerów i dla siebie. To, że została zleceniodawcą dla samej siebie w żadnym stopniu nie zmieniło stylu pracy. Z jednym wyjątkiem – pozwoliło to na ominięcie pierwszego etapu procesu, czyli poznania klienta i identyfikacji jego potrzeb.

PRACA KREATYWNA – WSZYSTKIE RĘCE NA POKŁAD

Po zapoznaniu się z klientem i po identyfikacji jego potrzeb, rozpoczyna się zwykle etap poszukiwań kreatywnych. Tak było i w tym przypadku. Najpierw trzeba było określić formę prezentu. Po analizach zespół Nonoproblemo uznał, że określone w wyzwaniu cele najlepiej będzie realizować notes, który:

  • pozwoli na pokazanie potencjału graficznego i copywriterskiego agencji,
  • będzie świetnym nośnikiem idei Nonoproblemo i wizytówką możliwości agencji,
  • pokaże zmysł estetyczny i poczucie humoru zespołu.

Po określeniu „czym ma być” prezent, przyszedł czas na zastanowienie się, „jaki ma być”. Graficy dostali wolną rękę i stworzyli takie formy stron notatnikowych i towarzyszące im ilustracje, do których – na podstawie wspólnie wypracowanej listy luźnych skojarzeń – pozostało tylko dopisać lub dobrać treści.

ilustracjastrzałka

REALIZACJA – CYKL PRZYMIAREK

W międzyczasie trwały poszukiwania formy, która najlepiej odda charakter notesu. Początkowo nazywał się pięknoszytem, ale w trakcie realizacji projektu nazwa została zmieniona na nonoszyt – bo odzwierciedla zespół, agencję Nonoproblemo, jej idee i podejście do pracy.

Niezależnie od decyzji dotyczącej nazwy, trwały przymiarki, czyli:

  • poszukiwanie optymalnego formatu – 4 godziny w sklepach, 3 w drukarniach,
  • dobór papieru – sprawdzenie 5 kilogramów próbek, 3 wizyty u producentów,
  • decyzja o rodzaju szycia/klejenia – wizje lokalne, próby, testy,
  • wybór wykonawcy.

ilustracjastrzałka

REZULTAT – EFEKT NONOSZYTU (opinie klientów)

„Ja wiem, że wręczyliście go wielu osobom. Ale tak przeglądam, przeglądam i czuję, że nonoszyt jest taki mój…”
„Ja go nawet nie będę używać. Będzie stał na półce, jest taki piękny!”
„Aż boję się myśleć, co wymyślicie w przyszłym roku i w sumie już bym chciała to zobaczyć.”
„To jest świetne, do przytulenia. Doskonały nośnik firmowych wartości.”

Nonoszyt może być źródłem inspiracji, dziennikiem, notatnikiem, ale też kalendarzem – wszystko w zależności od potrzeb użytkownika. Nonoproblemo udało się połączyć wszystkie te funkcje bez narzucania którejkolwiek. Nonoszyt będzie tym, czym uczyni go właściciel.

Źródło: Nonoproblemo

www.nonoproblemo.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Rebranding Atikus - nowa identyfikacja wizualna dewelopera
Atikus to marka dewelopera, w której DNA zaszyte są sztuka projektowania oraz realizacji. Założyciele marki to dwóch pasjonatów: architektury oraz budownictwa i swoje zamiłowania starają skutecznie realizować w zakresie kolejnych, zrealizowanych inwestycji. Ich motto: „Mieszkaj wygodnie” wskazuje na zaangażowanie i dbałość o każdy detal, bo wiedzą...
Tetrachromatyzm - fenomenalna wrażliwość na kolor
Tetrachromatyzm to rzadki fenomen związany z percepcją kolorów częściej występujący u kobiet. Takie osoby potrafią wyłapać setki milionów odcieni więcej niż przeciętna osoba.
Prawna ochrona marki osobistej. Prawo do firmy a znak towarowy
Gdyby istniał skuteczny sposób prawny na zatrzymanie raz zbudowanego zaufania to byłaby to z pewnością najchętniej realizowana usługa prawna. Niestety, w tym zakresie prawo nie jest idealne. Co nie oznacza, że nie oferuje ono żadnych sposobów ochrony marki osobistej. Dzisiaj przedstawię Ci dwa sposoby ochrony marki osobistej, które warto znać: prawo do firmy oraz znak...
Plan marketingowy miasta i zrównoważone planowanie rozwoju
Strategiczny plan marketingowy, uważany za ważne narzędzie zarządzania w organizacji, wykorzystywany jest także przez miasta w Polsce jako jeden z głównych aspektów wsparcia w podejmowaniu decyzji i osiąganiu wyznaczonych celów. Zrównoważony rozwój to jeden z wiodących trendów w obecnych czasach. Właściwy do wprowadzania zmian i podążania za innowacjami. Określa wiele...
Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764