Cel kampanii: Przedstawienie batonika Pawełka jako buntownika, który wywołuje dziecięcą radość.Motyw przewodni: Każdy kiedyś marzył, aby mieć dzień, w którym może robić wszystko, co mu się podoba, nie ponosząc przy tym żadnych przykrych konsekwencji. Wymarzony dzień Suchara Codziennego to wizyta w Pijalni Czekolady Wedla!Plan: Główną częścią promocji był film (58 sek) z Pijalni Czekolady Wedla opublikowany na Instagramie i Facebooku.
Cała akcja trwała pięć dni, podczas których stworzone zostały dedykowane grafiki, wideo i zdjęcia z Pawełkiem na Snapchacie, Instagram Stories, Instagramie oraz Facebooku.
Plan działań na poszczególnych platformach
Kampania cieszyła się dużym zainteresowaniem fanów. Ostateczny zasięg wszystkich postów z Pawełkiem opublikowanych na Sucharze Codziennym wyniósł 1 milion 800 tysięcy wyświetleń (tabela z dokładnymi danymi na końcu Case’a).
Szczególnie spodobał się post Pawełek vs Typowy Paweł i można śmiało stwierdzić, że okazał się klasycznym wiralem, bo w 24h grafika:
- dotarła do 500 tysięcy odbiorców,
- zdobyła 2,7 tysiąca lajków,
- została udostępniona 600 razy i 550 razy skomentowana; głównie przez osoby o imieniu Paweł i ich znajomych.
Statystki posta “Pawełek vs Typowy Paweł”
Kolejny post, kolejny wiral! Tym razem na Instagramie. W Czekoladową Jengę ze znajomymi zagrałoby ponad 3,5 tysiąca osób, którzy oznaczyli się w komentarzach. Sam post:
- został wyświetlony 583 tysiące razy przez 418 tysięcy unikalnych użytkowników
- zdobył 34 700 lajków.
Statystyki posta “Czekoladowa Jenga”
Pozostała część promocji Pawełka odbyła się na “znikających” platformach — Instagram Stories i Snapchacie.
(Mimo, iż treści dostępne są tam tylko przez 24h, to nie można lekceważyć tych platform. Ich atutem jest bardzo wysoki poziom zaangażowania użytkowników. Dobrze pokazuje to przykład Promocji SucharBota — Case Study, gdzie poziom konwersji ze Snapchata wyniósł aż 12% i był kilkukrotnie wyższy niż na pozostałych społecznościówkach).
Instagram Stories
Każde Story składało się z kilku grafik, tworzących spójną historię o czekoladzie.
Po lewej suchar “Kanibale”, po prawej statystki wyświetleń (125 tysięcy obejrzeń).
Następne Story promujące Pawełka dotyczyło dwóch typów zachowań konsumentów. Jednym z przykładów był sposób picia kawy.
Po lewej grafika “2 typy ludzi”, po prawej statystki wyświetleń (100 tysięcy obejrzeń).
Snapchat
Podobnie jak w przypadku Instagram Stories, również na Snapchacie Pawełek został przedstawiony w zabawnym świetle sucharów.
Podsumowanie kampanii (liczbowe)
Źródło: Suchar Codzienny