logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Case study: 10 lat Tchibo Cafissimo

  PR 29.11.2018, przeczytano 355 razy
ilustracjastrzałka

10-lecie Tchibo Cafissimo w Polsce to idealna okazja, nie tylko do celebrowania urodzin marki, ale także ważny moment do wykorzystania w działaniach wizerunkowych. Dzięki zaangażowaniu marketingu rekomendacji oraz influencer marketingu, jubileusz brandu odbił się szerokim echem w social mediach, generując wynik w wysokości niemal 14 milionów kontaktów z marką. Za kampanię odpowiedzialna była agencja buzz. (wraz z autorską platformą Rekomenduj.to i buzz.clubem), która po raz kolejny udowodniła, że jakość utrzymywana na każdym etapie projektu i zaangażowanie w pracę z Ambasadorami skutkuje fantastycznymi efektami.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/case-study%3A-10-lat-tchibo-cafissimo,380343,artykul.html

W akcję urodzinową Tchibo Cafissimo zaangażowano 40 zasięgowych Influencerów (z czego 30 do wysyłki relacyjnej) oraz 150 Ambasadorów, weryfikowanych pod kątem dopasowania do profilu marki. Rekrutacja trwała od 5 do 31 sierpnia 2018 r., aby finalna lista osób wybranych do projektu maksymalnie odzwierciedlała target grupę brandu.

Społeczność Tchibo Cafissimo

W ramach kampanii, Rekomenduj.to zbudowało silną społeczność, skupioną wokół jednego projektu i marki. Pomimo pokaźnej bazy osób, uczestniczących w działaniach dla Tchibo Cafissimo, systematycznie od czterech lat rekrutowani są nowi Ambasadorzy, biorący udział w kolejnych akcjach dla marki. Rekomenduj.to nie zapomina jednak o wcześniejszych listach ambasadorskich i cyklicznie przygotowuje dla nich drobne upominki relacyjne. Z okazji tak ważnego wydarzenia, jakim były 10. urodziny Tchibo Cafissimo została również podjęta decyzja o ponownym zaangażowaniu 450 wcześniejszych Ambasadorów do świętowania jubileuszu razem z nowo wybranymi „testerami”. To działanie miało na celu podtrzymanie pozytywnych relacji z grupą, która w perspektywie czasu stała się zespołem aktywnych konsumentów produktu marki.

Narzędzia

Przygotowano cztery przesyłki, które różniły się zawartością. Nowi Ambasadorzy otrzymali ekspres Cafissimo mini, kapsułki, urodzinowe gadżety i balony. Influencerzy również mogli cieszyć się nowym ekspresem oraz aromatycznymi kapsułkami z kawą. W wysyłce relacyjnej pojawiły się kapsułki wraz z balonami. Z kolei do 450 Ambasadorów z poprzednich kampanii trafiły zestawy ulubionych kapsułek Cafissimo. Testowanie trwało od początku września do 18 października 2018 r.

Na każdym etapie działań, wszyscy zaangażowani w projekt byli zachęcani do świętowania jubileuszu razem z Tchibo Cafissimo. Pretekstem miały być urodzinowe gadżety dołączone do przesyłek oraz zestaw do parzenia kawy, który sprzyjał zaproszeniu gości na mały poczęstunek. Przy okazji był to dobry wstęp do dzielenia się z innymi pierwszymi opiniami na temat produktu.

Ambasadorzy byli wsparci kolejnymi aktywnościami, które w łatwy i nienachalny sposób pozwoliły na generowanie postów i komentarzy na temat brandu w social mediach. Jednym z narzędzi wykorzystanym przez Rekomenduj.to był mechanizm konkursowy – „Zakochani w Cafissimo”. Influencerzy, a także Ambasadorzy promując ekspres Cafissimo mini starali się również zachęcić obserwatorów do zgłoszenia swojego udziału w zabawie. Zasady były bardzo proste - wystarczyło opublikować zdjęcie, na którym znalazło się Tchibo Cafissimo, w opisie postu zawrzeć 10 słów określających markę oraz podpisać je odpowiednim hashtagiem - #mojeCafissimo. Do wygrania było 20 atrakcyjnych nagród: ekspres, spieniacz do mleka oraz kapsułki.

W celu zaangażowania jak najszerszej grupy potencjalnych konsumentów w sieci pojawiły się również specjalne nakładki na zdjęcia oraz grafiki, dzięki którym każdy mógł złożyć wirtualne życzenia marce.

Dzięki wykorzystaniu marketingu rekomendacji wspieranego działaniami influencerskimi Rekomenduj.to osiągnęło wyniki na poziomie 760 opinii dotyczących produktu, 3 000 postów z # akcji - #urodzinycafissimo oraz 13 886 472 kontaktów z marką (z czego ponad 11,8 mln kontaktów to zasięg wygenerowany tylko przez Ambasadorów).

Źródło: buzz.

www.buzzmedia.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Okładki zeszytowe

Publikacje książkowe (2): Okładki zeszytowe

Zgod­nie z wypra­co­waną w poprzed­nim odcinku defi­ni­cją, publi­ka­cja książ­kowa, aby nią być, musi skła­dać się z mini­mum dwóch czę­ści: okładki i wkładu. Dziś przy­stę­pu­jemy do nie­spiesz­nego roz­bie­ra­nia na czyn­niki pierw­sze, zewnętrz­nej czę­ści tego  duetu. Pro­jek­tu­jąc okładkę, oka­zuje się czę­sto, że brak...
Omnichannel, czyli budowanie doświadczeń klienta
Wielokanałowość od kilku lat jest popularnym hasłem związanym z handlem detalicznym, jednak wciąż wywołuje wiele zamieszania. Największym wyzwaniem dla sprzedawców, którzy chcą zmaksymalizować potencjał omnichannel są klienci, a dokładniej sprostanie ich oczekiwaniom. Jak skutecznie przeprowadzić konsumenta przez ścieżkę zakupu? Jakie są głównie cele działań...
Tam gdzie konsument, tam i marka: Napoleoncat o social media
Klienci szukają kontaktu z marką w miejscu, w którym jest on dla nich najwygodniejszy. Coraz częściej stawiają więc na kanały social media. W odpowiedzi, marki chcąc pozostawać w kontakcie ze swoimi konsumentami, coraz sprawniej integrują kanały społecznościowe z procesami obsługi klienta. Mogąc wejść w interakcję z firmą w wybranym przez niego miejscu, konsument czuje do...
Kampanie edukacyjne w walce o zdrowie - raport
Prozdrowotne kampanie edukacyjne – stykamy się z nimi na co dzień, mają za zadanie skłonić do działania lub chociażby refleksji. Jak wynika z badania Grupy On Board Think Kong, tak się dzieje w blisko połowie przypadków i z tego względu warto sięgnąć po narzędzie public relations, edukując na temat chorób, objawów, profilaktyki. W tym miniraporcie przypominamy o tym,...
Jak mobilne aplikacje mogą pomóc wygrać serca klientów w Walentynki?
Walentynki to od wielu lat jedno z największych wydarzeń w handlu detalicznym. Dla handlowców to świetna okazja, aby podkręcić obroty po sezonie wyprzedaży. W tym szczególnym okresie nawet najbardziej doświadczeni sprzedawcy będą potrzebowali nerwów ze stali, refleksu oraz pragmatycznego podejścia, aby sprawnie przełożyć romantyczne bicie serc na liczbę gwarantowanych dostaw....
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764