logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

CASE STUDY: 10 lat Tchibo Cafissimo

  PR 29.11.2018, przeczytano 833 razy
ilustracjastrzałka

10-lecie Tchibo Cafissimo w Polsce to idealna okazja, nie tylko do celebrowania urodzin marki, ale także ważny moment do wykorzystania w działaniach wizerunkowych. Dzięki zaangażowaniu marketingu rekomendacji oraz influencer marketingu, jubileusz brandu odbił się szerokim echem w social mediach, generując wynik w wysokości niemal 14 milionów kontaktów z marką. Za kampanię odpowiedzialna była agencja buzz. (wraz z autorską platformą Rekomenduj.to i buzz.clubem), która po raz kolejny udowodniła, że jakość utrzymywana na każdym etapie projektu i zaangażowanie w pracę z Ambasadorami skutkuje fantastycznymi efektami.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/10-lat-tchibo-cafissimo,380343,artykul.html

W akcję urodzinową Tchibo Cafissimo zaangażowano 40 zasięgowych Influencerów (z czego 30 do wysyłki relacyjnej) oraz 150 Ambasadorów, weryfikowanych pod kątem dopasowania do profilu marki. Rekrutacja trwała od 5 do 31 sierpnia 2018 r., aby finalna lista osób wybranych do projektu maksymalnie odzwierciedlała target grupę brandu.

Społeczność Tchibo Cafissimo

W ramach kampanii, Rekomenduj.to zbudowało silną społeczność, skupioną wokół jednego projektu i marki. Pomimo pokaźnej bazy osób, uczestniczących w działaniach dla Tchibo Cafissimo, systematycznie od czterech lat rekrutowani są nowi Ambasadorzy, biorący udział w kolejnych akcjach dla marki. Rekomenduj.to nie zapomina jednak o wcześniejszych listach ambasadorskich i cyklicznie przygotowuje dla nich drobne upominki relacyjne. Z okazji tak ważnego wydarzenia, jakim były 10. urodziny Tchibo Cafissimo została również podjęta decyzja o ponownym zaangażowaniu 450 wcześniejszych Ambasadorów do świętowania jubileuszu razem z nowo wybranymi „testerami”. To działanie miało na celu podtrzymanie pozytywnych relacji z grupą, która w perspektywie czasu stała się zespołem aktywnych konsumentów produktu marki.

Narzędzia

Przygotowano cztery przesyłki, które różniły się zawartością. Nowi Ambasadorzy otrzymali ekspres Cafissimo mini, kapsułki, urodzinowe gadżety i balony. Influencerzy również mogli cieszyć się nowym ekspresem oraz aromatycznymi kapsułkami z kawą. W wysyłce relacyjnej pojawiły się kapsułki wraz z balonami. Z kolei do 450 Ambasadorów z poprzednich kampanii trafiły zestawy ulubionych kapsułek Cafissimo. Testowanie trwało od początku września do 18 października 2018 r.

Na każdym etapie działań, wszyscy zaangażowani w projekt byli zachęcani do świętowania jubileuszu razem z Tchibo Cafissimo. Pretekstem miały być urodzinowe gadżety dołączone do przesyłek oraz zestaw do parzenia kawy, który sprzyjał zaproszeniu gości na mały poczęstunek. Przy okazji był to dobry wstęp do dzielenia się z innymi pierwszymi opiniami na temat produktu.

Ambasadorzy byli wsparci kolejnymi aktywnościami, które w łatwy i nienachalny sposób pozwoliły na generowanie postów i komentarzy na temat brandu w social mediach. Jednym z narzędzi wykorzystanym przez Rekomenduj.to był mechanizm konkursowy – „Zakochani w Cafissimo”. Influencerzy, a także Ambasadorzy promując ekspres Cafissimo mini starali się również zachęcić obserwatorów do zgłoszenia swojego udziału w zabawie. Zasady były bardzo proste - wystarczyło opublikować zdjęcie, na którym znalazło się Tchibo Cafissimo, w opisie postu zawrzeć 10 słów określających markę oraz podpisać je odpowiednim hashtagiem - #mojeCafissimo. Do wygrania było 20 atrakcyjnych nagród: ekspres, spieniacz do mleka oraz kapsułki.

W celu zaangażowania jak najszerszej grupy potencjalnych konsumentów w sieci pojawiły się również specjalne nakładki na zdjęcia oraz grafiki, dzięki którym każdy mógł złożyć wirtualne życzenia marce.

Dzięki wykorzystaniu marketingu rekomendacji wspieranego działaniami influencerskimi Rekomenduj.to osiągnęło wyniki na poziomie 760 opinii dotyczących produktu, 3 000 postów z # akcji - #urodzinycafissimo oraz 13 886 472 kontaktów z marką (z czego ponad 11,8 mln kontaktów to zasięg wygenerowany tylko przez Ambasadorów).

Źródło: buzz.

www.buzzmedia.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Black Friday i Cyber Monday: czy e-sklepy odrobią straty?
W ubiegłym roku Black Friday był rekordowy pod wieloma względami. Aż trzech na czterech polskich konsumentów deklarowało, że skorzysta z promocji w tym dniu i był to największy odsetek w Europie.[1] Znacznie wzrosła wtedy także wartość przeciętnego koszyka w sieci. W tym roku promocje mogą być szansą na częściowe odrabianie przez sklepy strat spowodowanych pandemią...
Targetowanie reklam radiowych online
Osobista forma kontaktu z użytkownikiem i reklamy odporne na Adblocka. To największe atuty przekazów marketingowych emitowanych w stacjach radiowych online, podcastach i innych treściach opartych na audio w Internecie. Firma AdTonos, wyspecjalizowana w obsłudze kampanii programatycznych, przez ostatnich dziesięć miesięcy wyemitowała aż 63 159 425...
Specjalizacja graficzna

Zawód ilustrator: Specjalizacja graficzna

Ktoś poszukuje grafika, może cię to zainteresuje? – piszą znajomi w dobrej wierze, po czym zupełnie niezaskoczona odkrywam, że ogłoszenie nie ma nic wspólnego z moją specjalizacją. Zawsze jednak dziękuję im za pamięć.
Nowe rozwiązania w Employer Branding powstają w odpowiedzi na skutki pandemii
Nigdy jeszcze odporność fizyczna i psychiczna pracowników nie miała tak dużego znaczenia dla efektywności biznesowej firm, jak obecnie w czasie trwającej pandemii. Pracodawcy zaczęli zauważać, że zdrowie i samopoczucie pracowników ma mocne przełożenie na prawidłowe funkcjonowanie organizacji w trudnym okresie. W efekcie na rynku pojawiają się nowe rozwiązania z...
Jak wykorzystać czas pandemii do usprawnienia customer experience naszej firmy?
Większość z nas uważa, że nasze decyzje zakupowe podejmowane są w sposób całkowicie racjonalny. Gros z nich jest jednak podświadomie dyktowana przez nasze nastroje. Wiele globalnych badań potwierdza, iż emocje są najważniejszym czynnikiem wpływającym na kreowanie architektury doświadczeń klienta oraz odbiór marki. Równie ważnym aspektem jest obsługa na...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764