logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Case study: akcja Pogromcyupalu.pl

  PR 14.11.2017, przeczytano 549 razy
ilustracjastrzałka

Pogromcyupalu.pl to wakacyjna akcja lodów Koral, łącząca dwa światy – online i offline. Została przeprowadzona w lipcu i sierpniu 2017 roku. Sercem akcji była aplikacja w formie gry mobilnej „Pogromcyupalu.pl”, w której ruchową wersję można było zagrać podczas Roadshow przemierzającego polskie wybrzeże.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/case-study%3A-akcja-pogromcyupalu.pl,34482,artykul.html

Ciężarówka Pogromcyupalu.pl stacjonowała w Międzyzdrojach, Władysławowie i Jastarni. Pokonała 2 073 km. Nad Bałtykiem wraz z marką Koral bawiło się 42 000 osób. Gra, która dostępna była w sklepach Google Play i App Store, odnotowała 23 314 pobrań, zajmując dwukrotnie pierwsze miejsce w rankingu polecanych  najlepszych gier przygodowych play.google.com, z ratingiem ponad 4 gwiazdek. Aby zmaksymalizować zasięg, stworzono również przeglądarkową wersję gry, w której odnotowano 42 261 rozgrywek graczy z 10 439 miejscowości. Łącznie gra zapewniła lodom Koral 126 tysięcy godzin kontaktu użytkowników z marką, w 462 000 rozgrywkach. Jak do tego doszło?

Zaangażowanie

Najtrudniejszym wyzwaniem było zaangażowanie uczestników: zarówno zachęcenie ich do przyjścia na event nad morzem, gdzie, jak wiadomo, odbywa się moc konkurencyjnych atrakcji, jak i do pobrania gry na swój telefon. Aby osiągnąć ten cel, premierę gry z nowym brand hero marki Chłodzimierzem połączono z konkursem, w którym nagrodą główną było 20 000 zł. Ta oraz inne nagrody pieniężne i rzeczowe były tylko pretekstem do dobrej zabawy i interakcji z marką podczas gry, jak i eventu, gdzie można było zagrać w wersję ruchową Pogromcówupalu.pl, otrzymać darmowe lody i napoje. Konsumenci przemierzali w grze Polskę wraz z Chłodzimierzem, zbierając lody i omijając przeszkody.


Targetowanie reklam

Kampania 360 skierowana i podzielona była tak, by dotrzeć do dwóch grup docelowych: dzieci i młodzieży oraz starszych konsumentów. Objęła swoim zasięgiem: media społecznościowe, youtuberów, reklamę w sieci Google, reklamę na pobrania aplikacji i kanały digital partnerów akcji (RMF MAXXX, Alcatel), a także telewizję, radio i przebieralnie na plażach. Osią kampanii był landing page, gra na Androida i IOS-a oraz strefa eventowa nad Bałtykiem.

Współpraca z youtuberami polegała na challenge’u rzuconym przez markę czterem influencerom. Yoczook, Mamiko, Mandzio i Alien grali w swoich odcinkach w Pogromcówupału.pl w nietypowych warunkach, by na koniec akcji przyjechać do Międzyzdrojów i wziąć udział w rozgrywce eventowej. Youtuber, który osiągnął najmniejszą liczbę punktów w rozgrywce, został zakopany na plaży w Międzyzdrojach.

Całość akcji można było śledzić na fanpage’u lodów Koral na Facebooku, YouTubie, Snapchatcie, Instagramie i Twitterze. Podczas kampanii w internecie pojawiło się 1 500 000 wzmianek w mediach społecznościowych i szeroko pojętym internecie. Kampania dotarła w czasie wakacji do 11 300 000 Polaków. Po zakończeniu konkursu Chłodzimierz osobiście wręczył nagrody najlepszym Pogromcom upału.

Gra Pogromcyupalu.pl dostępna jest nadal w sklepie Google Play, App Store oraz na stronie www.pogromcyupalu.pl. Za kreację i realizację kampanii odpowiedzialna była Agencja SMI Communication. Działania w social mediach oraz kampanię Google AdWords przeprowadziła agencja Veneo.

Źródło: Veneo

www.veneo.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Wkłady – część 1.

Publikacje książkowe (7): Wkłady – część 1.

Nie szata zdobi czło­wieka, ani okładka książkę. Trudno zgo­dzić się z tym stwier­dze­niem, a jed­nak w obu przy­pad­kach to, co naprawdę war­to­ściowe i trwałe, ukryte jest pod zewnętrzną, wysta­wioną na publiczny widok powłoką i zapra­sza nas do spo­tka­nia ze sobą, na zupeł­nie innym...
Nowa definicja znaku towarowego – koniec wymogu graficznej przedstawialności
Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii (MPiT) poinformowało, że Prezydent Andrzej Duda podpisał nowelizację prawa własności przemysłowej. Jedną z najważniejszych zmian wprowadzonych przez nowelę jest nowa definicja znaku towarowego. Zgodnie z nową definicją, znakiem towarowym może być każde oznaczenie, umożliwiające odróżnienie towarów jednego...
Wielkanocne zwyczaje w wydaniu out-of-home
Wielkanoc to jedno z dwóch największych wydarzeń w roku, zaraz po Bożym Narodzeniu, które znacząco wpływa na wzrost sprzedaży detalicznej. Jak zatem wykorzystać ten czas na promowanie swoich produktów i usług? Poniżej przykłady, jak robią to liderzy w branży.
Marketing dotykowy – jak go stosować?
Dotyk to najbardziej pobudzający zmysł, który uzupełnia, a w niektórych przypadkach wręcz zastępuje wzrok. Klientom powinniśmy umożliwić fizyczny kontakt z towarem. Dzięki temu, będą mogli poczuć się jego właścicielami jeszcze przed zakupem. Coraz więcej marek zdaje sobie sprawę z tego, jak ważne jest udostępnienie konsumentowi możliwości dotknięcia...
VOD przyszłością cyfrowej reklamy
Obecnie 70% osób w wieku od 18 do 34 lat ogląda telewizję w Internecie. Tylko 33% z nich przyznaje, że zdarza im się oglądać program w telewizji na żywo. Dotyczy to głównie ważnych wydarzeń, np. sportowych. To wyraźny znak, że tradycyjna telewizja za kilka lat przeniesie się do cyfrowego świata na dobre.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764