logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

CASE STUDY: Przebudzenie mocy - Pitted Cherrie dla De Agostini

  PR 23.04.2018, przeczytano 979 razy
ilustracjastrzałka

Niespełna dwa miesiące temu miała miejsce premiera kolekcji komiksów Star Wars wydawnictwa De Agostini. O komiksach było głośno nie tylko za sprawą telewizyjnych spotów, hucznie zrobiło się także w sieci. Za współpracę z influencerami i działania PR odpowiedzialna była agencja Pitted Cherries.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/przebudzenie-mocy---pitted-cherrie-dla-de-agostini,36262,artykul.html

Pitted Cherries to agencja zajmująca się kompleksową obsługą marek w Internecie. Agencja współpracowała między innymi z takimi markami jak: Intenson, Bakal, PWN, Matras, czy Philips.

Oprócz standardowych usług, takich jak: obsługa Social Media, współpraca z influencerami, marketing kontekstowy, czy remarketing - agencja specjalizuje się w tworzeniu niestandardowych kampanii reklamowych. W ostatnim czasie realizowała kreatywną kampanię dla Wydawnictwa De Agostini.

,,Tylko dla prawdziwych Jedi”

Kampania została przeprowadzona pod hasłem: ,,Tylko dla prawdziwych Jedi” i trwała 2 miesiące. Celem przeprowadzonej akcji był nie tylko wzrost świadomości konsumentów, ale także podkreślenie zalet płynących z możliwości zamówienia prenumeraty komiksów. Jednym z głównych narzędzi działań promocyjnych była współpraca z dziennikarzami i influencerami.

- Jeśli chodzi o kampanię Star Wars, to nasunęło się nam jedno, ale kluczowe pytanie.  Jak zainteresować społeczność czymś, co związane jest z Gwiezdnymi Wojnami, kiedy w każdym sklepie całe działy związane są ze Star Wars? Możemy  jeść łyżką z Jedi, nosić koszulkę z Obim i czapkę z BB-8. Świat oszalał na ich punkcie, tym bardziej w okresie, gdy do kin wchodziła najnowsza część kultowej sagi – opowiada Michał Maciejewski, Strategy Director w agencji Pitted Cherries.

- Zdecydowaliśmy, że najlepszym rozwiązaniem będzie kreatywna współpraca z dziennikarzami i blogerami. Bardzo ważny był tutaj wybór influencerów. Musieliśmy podjąć współpracę z miłośnikami Gwiezdnych wojen i komiksów, osobami które czują ten klimat i złapią popkulturowe tropy, które im podsuniemy – dodaje Paweł Jaroszyński, Head of Social Media w Pitted Cherries.

- Postanowiliśmy wysłać im kilka pierwszych numerów kolekcji i nie byłoby w tym nic nadzwyczajnego, gdyby nie fakt, że przesyłka została spersonalizowana. Na paczce umieściliśmy napis „Tylko dla prawdziwych Jedi”. W środku znajdował się specjalnie dla nich przygotowany list, a wszystko znajdowało się w obrandowanych pudełkach – opowiada Agnieszka Wołczuk, Junior Content Designer w Pitted Cherries.

Rezultaty

Dziennikarze i influencerzy publikowali informacje o kolekcji komiksów Star Wars. W sieci można było zobaczyć nie tylko opisy i artykuły, ale też zabawne zdjęcia publikowane w Social Media. Materiał pojawił się na portalach o tematyce komiksowej, fantasy, science fiction, na blogach, w serwisie YouTube, a także na portalach ogólnotematycznych np. Fakt24. Internauci bardzo szybko zainteresowali się kolekcją komiksów i sami chętnie dzielili się  informacjami w sieci. Zadziałał tzw. viral marketing. Kampania dotarła do ponad 630 000 konsumentów z dwóch kluczowych grup docelowych: miłośników komiksów i fanów sagi Star Wars. [1]

Statystki dotyczące artykułu:

Wysłaliśmy 22 paczki. Dzięki kreatywnej wysyłce w sieci pojawiło się ponad 40 artykułów i wzmianek dotyczących kolekcji komiksów Star Wars. Wśród kluczowych miejsc warto wymienić serwisy tematyczne, dzięki którym bardzo precyzyjnie dotarliśmy do zainteresowanych kolekcją konsumentów (np. star-wars.pl, efantasyka.pl, czasnakomiks.pl, kawerna.pl, itd.)

Warto też zaznaczyć, że artykuły o kolekcji pojawiły się w wysokozasięgowych portalach, takich jak np. fakt24.pl. Łączna liczba wyświetleń artykułów to około 400 000.

- Z agencją Pitted Cherries współpracujemy już od lat. Realizacje projektów odbywają się  zawsze na wysokim poziomie. Decydujemy się na tę agencję, kiedy standardowe działania mogą nie przynieść oczekiwanych rezultatów – mówi Pani Joanna Kędra z De Agostini.

Źródło: Pitted Cherries

www.pittedcherries.pl

Dodatkowe informacje:

[1]Dane pochodzą z systemu Brand24 za okres w którym trwała kampania.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Salonowa jakość w kampanii TRESemmé
Marka TRESemmé wprowadza na rynek nowe produkty i odświeżone wersje swoich profesjonalnych kosmetyków.
Wiosenna kampania Jantar: Taka jak ja! #Regeneracja
Jedyne w swoim rodzaju kosmetyki do włosów marki Jantar, opracowane na bazie cennej esencji bursztynowej, od lat podbijają serca Polek, gromadząc rzesze stałych Klientek. Na przełomie marca i kwietnia wystartowała kampania wizerunkowa pod hasłem „Taka jak ja! #Regeneracja” - promująca kultową, regeneracyjną serię do włosów zniszczonych w nowej odsłonie – szampon do...
Nowe władze Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB
W dniu 19 kwietnia br. odbyło się Walne Zgromadzenie Członków Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB, które zgromadziło kluczowych przedstawicieli branży marketingu. Podczas tego ważnego wydarzenia ogłoszono skład nowego Zarządu oraz Komisji Rewizyjnej, stanowiących fundamenty dalszego rozwoju stowarzyszenia.
Rogalik na drogę w kampanii 7Days
W maju marka 7Days startuje z największą aktywacją w tym roku w ramach kampanii „7Days. Złap na drogę!”, której celem jest promocja produktu – rogalika 7Days. Smaczny, zawsze świeży dzięki szczelnemu opakowaniu, doskonały na każdą okazję. W ramach działań przewidziana została również aktywacja lokalna – w maju na ulicach Lublina pojawi się...
Firma Hochland, która w tym roku świętuje jubileusz 30-lecia na polskim rynku, rozstrzygnęła przetarg na obsługę strategiczno-kreatywną marki Hochland. Marka, która na początku tego roku odświeżyła swoją identyfikację wizualną, do współpracy wybrała agencję reklamową Ogilvy.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764