logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Case study: Semilac - Społeczność kluczem do bycia love brandem

  PR 10.05.2018, przeczytano 1353 razy
ilustracjastrzałka

Nie ma idealnej recepty na to, jak marka powinna działać w social media.  Na pewno kluczowa jest dobra strategia: odpowiednio dobrany, wysokiej jakości content, regularność publikowania i dobre pomysły. Nie można zapomnieć też o najważniejszym czynniku, dla którego jesteśmy obecni w social media – społeczność.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/case-study%3A-semilac---spolecznosc-kluczem-do-bycia-love-brandem,36443,artykul.html

Semilac jest liderem wśród marek urodowych, o której najczęściej mówi się w sieci. Jesteśmy też najbardziej angażujący i aktywni w swojej kategorii. To sukces, na który pracowaliśmy latami, ale także zobowiązanie wobec naszej społeczności.

ilustracjastrzałka

Facebook - edukacja, inspiracja, nowości

Facebook Semilac to platforma zrzeszająca ponad 600 tysięcy miłośniczek manicure. Produkty z naszym logo dostępne są w ponad 34 krajach, dlatego prowadzimy globalną stronę zapewniającą szybki, spójny i wartościowy content klientom z kilkunastu rynków. Lata praktyki sprawiają, że wiemy jakie zdjęcia, wpisy czy konkursy są najbardziej pożądane przez użytkowniczki. Duży nacisk kładziemy także na edukację - publikujemy przydatne porady, inspirujące stylizacje oraz tricki. W video live pojawiają się Instruktorzy Akademii Semilac, którzy opowiadają o nowościach i trendach.  Wydanie świąteczne obejrzało ponad 80 tysięcy osób.

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

Na Facebooku prężnie działają również grupy tematyczne poświęcone stylizacji paznokci wykonywanej produktami Semilac. Grupa Hybrydy Semilac Kocham to prawie 80 tysięcy bardzo aktywnych członków, a grupa Hybrydy Semilac - grupa dla stylistek, zrzesza prawie 65 tys. członków. To dla nas niewyczerpane źródło wiedzy o marce.

Instagram - lifestylowa społeczność #Semigirls

Semilac na Instagramie jest aktywny już od kilku lat i sukcesywnie buduje społeczność wokół hasztagu #semilac (ponad 670 tysięcy zdjęć opublikowanych przez miłośniczki manicure) oraz #semigirls (ponad 60 tysięcy publikacji zrzeszających nasze fanki). Konsekwentna strategia, interesujący i dopasowany content oraz współtworzenie profilu z klientkami od kilku lat zapewnia nam pozycję lidera na polskim Instagramie w kategorii FMCG oraz Kosmetyki pod względem obserwatorów i zaangażowania.

ilustracjastrzałka

Semilac potrafi też angażować. W jednym z naszych konkursów, w którym prosiliśmy klientki o wskazanie kolorowego hitu Semilac roku 2017, zostało opublikowanych ponad 700 komentarzy.

ilustracjastrzałka

Telewizja z pazurem

Video odgrywa coraz ważniejszą rolę w komunikacji marketingowej marek. Branża kosmetyczna daje szerokie pole do popisu, jeśli chodzi o prezentację produktów i usług, co prężnie wykorzystujemy na naszym kanale YouTube. Tu także stawiamy na innowacje – rok temu, jako pierwsi, wystartowaliśmy z telewizją internetową, w której nasi eksperci przybliżają zagadnienia z zakresu stylizacji i pielęgnacji paznokci. Przez ten czas odcinki z serii Semilac TV obejrzano ponad 1,5 mln razy, opublikowano pod nimi ponad 4 tys. komentarzy i dodano ponad 10 tys. łapek w górę.

Kluczowym celem naszych działań w social media jest ciągłe angażowanie klientek, współtworzenie treści oraz publikowanie materiałów w odpowiedzi na ich potrzeby.

Ta otwartość zapewnia nam nie tylko przewodnie miejsca w rankingach, ale przede wszystkim pozwala tworzyć silną społeczność budującą love brand.

Semilac na social mediowym podium:

  • Semilac w pierwszej trójce marek kosmetycznych, o których najczęściej mówi się w Internecie (Raport Social Index, dane za miesiąc luty 2018).
  • I miejsce w kategorii FMCG oraz Kosmetyki pod względem Obserwujących i Zaangażowania na Instagramie (Raport Sotrender Instagram Trends, marzec 2018). - Semilac w pierwszej trójce marek kosmetycznych na Youtube pod względem Aktywności (Raport Sotrender YouTube Trends, luty 2018).
  • W 2015 roku hasztag #semilac był trzecim najczęściej używanym hasztagiem markowym w Polsce, tuż za BMW i Adidasem, a przed Iphone czy Coca-Cola.

Źródło: Semilac

www.semilac.pl

Dodatkowe informacje:

Autor: Karolina Przybylska, Influencer Manager Semilac

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Wielkanocne zwyczaje w wydaniu out-of-home
Wielkanoc to jedno z dwóch największych wydarzeń w roku, zaraz po Bożym Narodzeniu, które znacząco wpływa na wzrost sprzedaży detalicznej. Jak zatem wykorzystać ten czas na promowanie swoich produktów i usług? Poniżej przykłady, jak robią to liderzy w branży.
Marketing dotykowy – jak go stosować?
Dotyk to najbardziej pobudzający zmysł, który uzupełnia, a w niektórych przypadkach wręcz zastępuje wzrok. Klientom powinniśmy umożliwić fizyczny kontakt z towarem. Dzięki temu, będą mogli poczuć się jego właścicielami jeszcze przed zakupem. Coraz więcej marek zdaje sobie sprawę z tego, jak ważne jest udostępnienie konsumentowi możliwości dotknięcia...
VOD przyszłością cyfrowej reklamy
Obecnie 70% osób w wieku od 18 do 34 lat ogląda telewizję w Internecie. Tylko 33% z nich przyznaje, że zdarza im się oglądać program w telewizji na żywo. Dotyczy to głównie ważnych wydarzeń, np. sportowych. To wyraźny znak, że tradycyjna telewizja za kilka lat przeniesie się do cyfrowego świata na dobre.
Udany meetup to doskonały sposób na wymianę wiedzy i doświadczeń zawodowych. Dzięki swobodnej atmosferze, format spotkań jest szczególnie ceniony w branży IT. Firmy upatrują w nim szansę na budowę wizerunku „pracodawcy z wyboru”, a uczestnicy okazję do wzięcia udziału w inspirującej dyskusji. Co powinieneś zrobić, aby wydarzenie przyciągnęło jak...
Programy lojalnościowe w erze cyfrowej
Według badania przeprowadzonego przez Comarch i Kantar TNS ponad 70% polskich konsumentów należy przynajmniej do jednego programu lojalnościowego. Coraz częściej klienci oczekują jednak natychmiastowej gratyfikacji i jeszcze więcej cyfrowych rozwiązań. W jaki sposób zwiększyć ich entuzjazm, który przełoży się na realizację celów sprzedażowych?
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764