logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Case study: Start własnego Brand Journala na Prowly

  PR 13.10.2017, przeczytano 860 razy
ilustracjastrzałka

Komunikacja z mediami jest jednym z kluczowych elementów działań PR Grupy Pracuj. Nowe biuro prasowe Grupy miało być miejscem, w którym dziennikarze - w wygodny dla siebie sposób - odnajdą wszystkie potrzebne informacje. Aby mieć pewność, że tak będzie, zespół PR przygotował media do korzystania z nowego serwisu i wszystkich funkcji oferowanych przez platformę Prowly.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/case-study%3A-start-wlasnego-brand-journala-na-prowly,34094,artykul.html

Mówisz „biuro prasowe”, myślisz – „bułka z masłem”. Nic bardziej mylnego. Twój newsroom ma służyć dziennikarzom i twoim odbiorcom. I jedni, i drudzy wymagają coraz więcej. Raport Press Feed po raz kolejny udowadnia, że aby znaleźć się w elitarnym gronie marek, które robią to dobrze, trzeba w te potrzeby się wsłuchać. A swoją komunikację „ująć” w czytelną, atrakcyjną i interaktywną formę, która umili życie obecnym followersom oraz przyciągnie tych zupełnie nowych. Dokładnie tak, jak to zrobiła Grupa Pracuj.
Na początek trochę danych ze wspomnianego wyżej raportu PressFeed (nie bierzcie ich za wzór warty naśladowania):

  • uwierzycie, że tylko 21 proc. newsroomów ma oddzielną sekcję, która umożliwia pobieranie załączników?
  • tylko 35 proc. biur prasowych jest zoptymalizowana pod kątem SEO,
  • 32 proc. newsroomów nie ma, o zgrozo, zakładki „Kontakt” lub wyróżnionych na stronie namiarów telefoniczno-mejlowych na specjalistę ds. PR-u.


Tych błędów nie wybaczy ci nikt – ani Google, ani twój odbiorca, ani dziennikarz. Niestety, to ciągle standard. Wyobrażacie sobie, jaki chaos może dodatkowo spowodować zmiana platformy i nowy layout biura prasowego? Zobaczcie, jak do kwestii komunikacji w takiej sytuacji podeszła Grupa Pracuj.

Zmiana silnika i instrukcja obsługi

Lipiec 2017 – Grupa Pracuj przerzuca biuro prasowe na silnik Prowly i publikuje posta pt. „Witamy w biurze prasowym Grupy Pracuj”. Informuje w nim odwiedzających stronę, jakimi treściami będzie się dzielić: „Oprócz danych związanych z rynkiem pracy i rekrutacją, znajdziecie w nim Państwo również trochę nowości – inspiracyjne treści i pomocne funkcje”.

I podkreśla, że wyróżnikiem nowej odsłony biura będzie „przejrzystość, użyteczność i jasny przekaz w czytelnej oprawie graficznej”. W ślad za złożoną obietnicą od razu idą konkrety:

  • opis zakładek tematycznych:



Zakładki tematyczne na biurze pracowym Grupy Pracuj

  • przedstawienie ekspertów, którzy będą udzielać się na łamach platformy:



Eksperci biura prasowego Grupy Pracuj

  • funkcje nowego biura rozpisane na czynniki pierwsze:



Funkcje biura prasowego

  • mapa serwisu ułatwiająca dziennikarzom i innym odwiedzającym stronę bezproblemowe poruszanie się po niej:



Mapa biura prasowego Grupy Pracuj


Struktura informacji prasowej

Ostatni paragraf notki to podkreślone jeszcze raz przez Grupę Pracuj jej otwarcie na uwagi i opinie z zewnątrz: „Może w naszym biurze prasowym czegoś jednak brakuje? Może nasze materiały nie zaspokoiły w pełni Państwa aktualnych potrzeb? Może macie Państwo pomysły i inspiracje, którymi chcecie się z nami podzielić?”. Co istotne, Pracuj nie zostawia tej opcji bez kontaktu do osoby, która na taki feedback chętnie odpowie. Pod informacją zamieszcza wizytówkę swojej specjalistki ds. PR i CSR, Aleksandry Kowalewskiej. Taką wizytówkę znajdziecie pod każdym innym materiałem Grupy.


Wizytówka kontaktowa

A dziennikarze to cenią. Czego zaś nie znoszą w newsroomach, z którymi się stykają? Zbadaliśmy to. Oto mały wycinek ich wypowiedzi, których udzielili w ramach naszego ebooka „Nowoczesne biuro prasowe: trendy, dobre praktyki, zarządzanie zespołem”.

Czego nie znosisz w firmowych biurach prasowych?

- Braku informacji kontaktowych, braku aktualnych komunikatów, korporacyjnego podejścia (wyłącznie informacje o zdobytej nagrodzie lub publikowanie wyników okresowych) — dajcie mi się poznać jako fajna firma, w której pracują ciekawi, zaangażowani ludzie. Pokażcie mi swoje ludzkie oblicze. - Dawid Zaraziński, Harvard Business Review

- Sytuacji, w której nie da się dość szybko odnaleźć potrzebnych informacji, są one ukryte lub ścieżka dotarcia do nich jest za długa. Równie frustrujące jest podawanie informacji w nieużytecznej i mało estetycznej formie. - Justyna Bakalarska, Marketer Plus

- Braku dostępu do najnowszych informacji związanych z życiem marek i utrudnionego kontaktu z osobami odpowiedzialnymi za komunikację. - Maciej Florek, Media Marketing Polska

Powiedz nam, czego oczekujesz, a my wyjdziemy ci naprzeciw

Wróćmy jednak do case’a Grupy Pracuj. Aby wyjść naprzeciw oczekiwaniom swoich odbiorców, Grupa Pracuj do budowania nowego biura prasowego zaprosiła media.

- Tworząc Brand Journal Pracuj.pl, który pełni przede wszystkim funkcję biura prasowego, nie mogło zabraknąć oceny i opinii odbiorców. Dlatego podjęliśmy trud przeprowadzenia serii badań jakościowych, do których zaprosiliśmy kilku dziennikarzy reprezentujących różne media – TV, radio, prasę, serwisy biznesowe i poradnikowe. Zdawaliśmy sobie sprawę, że wszyscy mają całkowicie inne potrzeby przy współpracy z nami i to napawało nas największą obawą o słuszność naszych założeń. Jak jedna platforma może być użyteczna dla wszystkich? Musieliśmy to sprawdzić! – relacjonuje Aleksandra Kowalewska.

Jak przebiegał cały proces?

- Podczas badań, koordynowanych przez nasz dział BI, udostępniliśmy testującym pierwszą wersję platformy, na której dziennikarze mieli okazję „się przeklikać”, wykonać kilka zadań, skorzystać z różnych funkcji i ocenić ich intuicyjność. Dopytywaliśmy o ich codzienną pracę, sposób wyszukiwania danych, informacji i zbierania komentarzy. Opowiadali nam również, co jest dla nich najważniejsze, wskazywali dobre przykłady prezentowania danych czy łatwego kontaktu z ekspertami oraz błędy popełniane przez dzisiejszych PR-owców (wiąż zalewających dziennikarzy kolorowymi newsletterami z treścią, której jest albo za dużo, albo są zbyt ogólne i tajemnicze). Wszystkie ich uwagi i sugestie staraliśmy się uwzględnić i wdrożyć w finalną odsłonę media.pracuj.pl. W efekcie, na początku lipca media korzystały z naszego nowego biura prasowego, które coraz lepiej przedstawia markę Pracuj.pl taką, jaka jest naprawdę. – mówi Kowalewska. I zarzeka się, że to jeszcze nie koniec: - Brand Journal to dopiero początek naszej małej „rewolucji contentowej”. Przed nami masa pracy, bo chcemy w pełni wykorzystać potencjał Grupy Pracuj – wiedzę naszych ekspertów, dane, które możemy analizować i opisywać nimi rynek pracy oraz radzić kandydatom, jak i gdzie szukać pracy, czego wymagać od pracodawców czy jak zadbać o work life balance.

Opisywany produkt: Prowly Brand Journal

Źródło: Prowly

www.prowly.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Wkłady – część 1.

Publikacje książkowe (7): Wkłady – część 1.

Nie szata zdobi czło­wieka, ani okładka książkę. Trudno zgo­dzić się z tym stwier­dze­niem, a jed­nak w obu przy­pad­kach to, co naprawdę war­to­ściowe i trwałe, ukryte jest pod zewnętrzną, wysta­wioną na publiczny widok powłoką i zapra­sza nas do spo­tka­nia ze sobą, na zupeł­nie innym pozio­mie. Nawet naj­pięk­niej wyko­nana okładka, nie...
Nowa definicja znaku towarowego – koniec wymogu graficznej przedstawialności
Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii (MPiT) poinformowało, że Prezydent Andrzej Duda podpisał nowelizację prawa własności przemysłowej. Jedną z najważniejszych zmian wprowadzonych przez nowelę jest nowa definicja znaku towarowego. Zgodnie z nową definicją, znakiem towarowym może być każde oznaczenie, umożliwiające odróżnienie towarów jednego...
Wielkanocne zwyczaje w wydaniu out-of-home
Wielkanoc to jedno z dwóch największych wydarzeń w roku, zaraz po Bożym Narodzeniu, które znacząco wpływa na wzrost sprzedaży detalicznej. Jak zatem wykorzystać ten czas na promowanie swoich produktów i usług? Poniżej przykłady, jak robią to liderzy w branży.
Marketing dotykowy – jak go stosować?
Dotyk to najbardziej pobudzający zmysł, który uzupełnia, a w niektórych przypadkach wręcz zastępuje wzrok. Klientom powinniśmy umożliwić fizyczny kontakt z towarem. Dzięki temu, będą mogli poczuć się jego właścicielami jeszcze przed zakupem. Coraz więcej marek zdaje sobie sprawę z tego, jak ważne jest udostępnienie konsumentowi możliwości dotknięcia...
VOD przyszłością cyfrowej reklamy
Obecnie 70% osób w wieku od 18 do 34 lat ogląda telewizję w Internecie. Tylko 33% z nich przyznaje, że zdarza im się oglądać program w telewizji na żywo. Dotyczy to głównie ważnych wydarzeń, np. sportowych. To wyraźny znak, że tradycyjna telewizja za kilka lat przeniesie się do cyfrowego świata na dobre.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764