logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

CASE STUDY: Case Study: wdrożenie RedDot CMS na przykładzie wortalu Polsat Sport

  PR 25.04.2006, przeczytano 3006 razy

Infinity Group we wrześniu 2005 podjęła się realizacji wortalu sportowego dla Telewizji Polsat Sport. Zgodnie z wstępnymi założeniami, został on uruchomiony na początku stycznia 2006 roku. Główną funkcją wortalu jest komunikowanie treści transmitowanych przez Polsat Sport i Polsat Sport Extra. Serwis służy też nawiązywaniu i utrzymywaniu relacji z użytkownikami, jest narzędziem budowania lojalności odbiorców oraz tworzenia świadomości marki. Jego struktura pozwala na rozwinięcie w nim w przyszłości modułów telewizji interaktywnej.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/case-study%3A-wdrozenie-reddot-cms-na-przykladzie-wortalu-polsat-sport,3855,artykul.html


Agencja: Infinity Group
Klient: telewizja Polsat Sport
Przedmiot wdrożenia: wortal www.polsatsport.tv
Data wdrożenia: 1 stycznia 2006

Profil klienta
Polsat Sport to największy polski kanał sportowy. Wystartował 11 sierpnia 2000 roku. Zespół redakcyjno-komentatorski Polsatu Sport produkuje rocznie ok. 300 transmisji z różnych wydarzeń sportowych. Rosnąca ilość produkcji i pokazywanych wydarzeń zaowocowała startem nowego kanału – Polsatu Sport Extra (18 października 2005 roku). Jednym z największych sukcesów telewizji było wyprodukowanie w całości transmisji z Mistrzostw Świata w Korei i Japonii w 2002 roku. Polsat Sport regularnie transmituje najciekawsze i najlepsze rozgrywki piłkarskie - Ligę Mistrzów UEFA, Puchar UEFA, Ligę Niemiecką, Ligę Szkocką, Ligę Włoską czy Holenderską. Także produkuje i emituje transmisje z czołowych polskich wydarzeń sportowych: Polskiej Ligi Siatkówki, Ekstraligi Żużlowej, gal boksu zawodowego, rozgrywek piłkarskiego Pucharu Polski – to regularne pozycje w ramówce Polsatu Sport i Polsatu Sport Extra.

Zadanie
W 2005 roku Telewizja Polsat Sport podjęła decyzję o uruchomieniu wortalu sportowego. Celem projektu było stworzenie nowego kanału komunikowania treści transmitowanych przez telewizję w połączeniu z wartością dodaną, oferowaną przez medium internetowe. Wortal miał być elastycznym narzędziem, umożliwiającym poszerzenie zakresu usług i produktów oferowanych przez telewizję, a także platformą budowania pogłębionych relacji z konsumentami poprzez proponowanie im coraz bardziej spersonalizowanych usług.

Realizacja
Prace nad realizacją wortalu podjęły dwa podmioty należące do Infinity Group: Infinity Interactive – kreacja, opracowanie mechanizmów funkcjonowania oraz Infinity Systems – opracowanie rozwiązań technologicznych. Działania obu zespołów ukierunkowane były na stworzenie serwisu atrakcyjnego wizualnie, czytelnego, prostego w obsłudze i aktualizacji oraz dającego szerokie możliwości stałego rozbudowywania.
Serwis został wdrożony w oparciu o system zarządzania treścią RedDot CMS. Podczas realizacji w pełni wykorzystano specyfikę technologii RedDot, polegającą na możliwości zaangażowania klienta już we wczesnym stadium implementacji systemu. Po przejściu podstawowego szkolenia dotyczącego wprowadzania i zarządzania kontentem, redakcja serwisu mogła efektywnie współuczestniczyć w tworzeniu produktu finalnego już na kilka tygodni przed uruchomieniem serwisu. „RedDot to narzędzie bardzo intuicyjne. Po przyswojeniu dosłownie kilku podstawowych zasad funkcjonowania można korzystać z naprawdę wielu możliwości. Teraz, po paru miesiącach pracy, nie wyobrażamy sobie zarządzania kontentem za pomocą innych aplikacji niż RedDot i CMS programowy” – mówi Tomasz Waligóra z Działu Promocji Telewizji Polsat.

Technologia
Jak nadmieniono wcześniej, serwis Polsat Sport zrealizowano wdrażając technologię RedDot CMS. Wykorzystane w realizacji podstawowe funkcje technologii z zakresu zarządzania treścią serwisu to m.in. automatyczne tworzenie struktury łączy, wielostopniowy proces akceptacji treści, centralne repozytorium, modułowe wykorzystanie informacji, wersjonowanie zawartości, zaawansowana technologia przeszukiwania treści serwisu. Redakcja serwisu korzysta z nowatorskiej technologii edycyjnej RedDot SmartEdit, która w sposób łatwy, intuicyjny, a jednocześnie precyzyjny, umożliwia kreowanie i redagowanie zawartości za pośrednictwem przeglądarki internetowej, bez konieczności instalowania specjalnej aplikacji i udostępniania jej każdemu z redaktorów.
Do integralnych modułów RedDot CMS należą także Import Manager, który automatyzuje integrację treści ze źródeł wewnętrznych i zewnętrznych oraz Asset Manager – moduł pozwalający zachowywać pliki obrazów w magazynie danych, gdzie mogą być one szybko wyszukiwane, łatwo edytowane i jednolicie używane.
RedDot CMS jest również narzędziem gwarantującym wysokie bezpieczeństwo przechowywanych danych – serwer redakcyjny jest oddzielony od serwera www dostępnego dla zewnętrznych użytkowników. Serwer www, umieszczony w projekcie internetowym, może być narażony na ataki z Sieci, natomiast znajdujący się w sieci wewnętrznej serwer redakcyjny jest chroniony przez Firewall.
Infinity Group wykorzystała szerokie możliwości integracji RedDot CMS z zewnętrznymi aplikacjami. Opracowana do serwisu Polsat Sport autorska aplikacja pozwala klientowi na pełne zarządzanie programem z poziomu RedDot CMS. Możliwość błyskawicznego wprowadzania zmian do ramówki jest szczególnie istotna z uwagi na specyfikę serwisu – czas trwania rozgrywek sportowych jest często trudny do sprecyzowania, ulega też zmianom w trakcie trwania relacji, np. w efekcie dogrywek meczu.
„System zaprojektowany na potrzeby zarządzania zawartością strony, a szczególnie programem oraz różnymi rodzajami rozgrywek prezentowanych na antenie - a więc i na stronie Polsatu Sport - funkcjonuje wzorowo. – opowiada Tomasz Waligóra - Najlepiej rozwinięta jest część służąca zarządzaniu programem. Po wcześniejszym zdefiniowaniu typów rozgrywek, drużyn i osób do komentowania, wprowadzanie ramówki to w zasadzie zautomatyzowana praca, oparta o liczne menu wyboru. W przypadku pojawienia się nowych typów wydarzeń sportowych na antenie, wystarczy je po prostu zdefiniować, dodać uczestników - i już planować mecze z ich udziałem”.
Mariusz Krukowski, Sales Manager Central&Eastern Europe w Red Dot Solutions o wdrożeniu: „Wdrożenie RedDot przez Infinity Group przebiegało bardzo sprawnie. Co istotne, RedDot CMS został bardzo dobrze przyjęty przez ekipę Polsatu Sport, poczynając już od początkowej fazy implementacji systemu. W serwisie w szerokim zakresie wykorzystana została funkcjonalność RedDot związana z akceptacją publikowanych treści oraz - szczególnie przydatne w tym serwisie – publikowanie zawartości w ramach wcześniej zdefiniowanych przez redaktorów interwałów czasowych.”

Innowacje
W projekcie wortalu Infinity Group zastosowała nowatorskie rozwiązania integrujące RedDot CMS z technologią flash. Dzięki nim redakcja ma możliwość samodzielnego konfigurowania flashowych elementów serwisu. „Podczas wdrażania wortalu Polsat Sport TV z powodzeniem, i co ważne – unikając zbędnych kompromisów - połączyliśmy funkcjonalność z efektowną warstwą wizualną.” - mówi Grzegorz Perkowski, Dyrektor Technologii w Infinity Group. W serwisie został też w szerokim zakresie zastosowany streaming, pozwalający użytkownikom na komfortowe korzystanie z materiałów video.
Rezultat i pespektywy
Wraz z powstaniem wortalu widzowie Polsatu Sport i Polsatu Extra uzyskali dostęp do najbardziej aktualnych informacji o programach – wyemitowanych, bieżących i przyszłych. Kontent, przeniesiony z medium telewizyjnego, jest w wortalu uzupełniony o sekcję newsową, dającą stronie nową, oddzielną wartość. Istotną z punktu widzenia telewizji Polsat Sport, jak i odbiorcy, funkcją wortalu jest przedłużenie cyklu życia kontentu telewizyjnego poprzez wykreowanie na jego podstawie nowego produktu, przystosowanego do medium internetowego - np. dostępne w dowolnej chwili filmy prezentujące skróty lub najciekawsze fragmenty rozgrywek.
Struktura serwisu oparta jest o podział na dyscypliny sportowe - poszukując transmisji lub informacji, użytkownik ma możliwość zawężenia obszaru wyszukiwania do interesującej go dziedziny. Sekcja serwisu dedykowana użytkownikom umożliwia zamawianie na skrzynkę mailową indywidualnie sformatowanego programu – m.in. pod kątem zawartości (tematycznej, czasu emisji) oraz częstotliwości otrzymywania (np. codziennie lub raz w tygodniu).
Zespół redakcyjny jest w pełni usatysfakcjonowany wydajnością systemu zarządzania zawartością wortalu. „Aplikacja jest doskonale skrojona pod aktualne i przyszłe potrzeby, daje się łatwo adaptować do nowych potrzeb, jest elastyczna, przejrzysta i dodatkowo przyjazna graficznie” - komentuje Tomasz Waligóra. Codziennie do serwisu dodawanych jest kilka aktualności ze świata sportu wraz ze zdjęciami, każdego dnia na stronie głównej rekomendowany jest także Hit Dnia. Aplikacja oparta na RedDot CMS pozwala na dynamiczne formatowanie ramówki.
Stworzone przez Infinity Group mechanizmy umożliwiają stały rozwój serwisu i coraz silniejszą integrację wortalu z kanałem telewizyjnym; obecnie w serwisie funkcjonuje już obszerna baza materiałów video. W planach jest też zróżnicowanie zawartości serwisu na potrzeby innych mediów (np. telefon komórkowy) oraz określonych grup odbiorców. „Faza projektowa właściwie nie skończyła się z uruchomieniem strony. Cały czas przychodzą nam do głowy - wspólnie lub z osobna - ciekawe pomysły, które niezwłocznie wprowadzamy w życie. Świadczy to dobrze o jakości współpracy - od pomysłu do widocznego efektu przechodzimy praktycznie natychmiast.” – stwierdza Tomasz Waligóra.
W długofalowej perspektywie możliwości wortalu mają zostać zaadaptowane na potrzeby stacji telewizyjnej w sposób pozwalający na generowanie przychodów z zupełnie nowych rodzajów aktywności. Program telewizyjny docelowo ma stać się materiałem wyjściowym dla nowych usług i produktów, oferowanych przez www.


Więcej o Infinity Group:

Infinity Group to grupa wyspecjalizowanych podmiotów oferująca kompleksowe usługi z zakresu wsparcia procesów biznesowych. Projekty Infinity Group koncentrują się na zastosowaniu zaawansowanych technologii internetowych do usprawniania komunikacji firm i organizacji z ich otoczeniem.

W skład Infinity Group wchodzą:
Infinity Systems wyspecjalizowana w rozwiązaniach informatycznych wspierających procesy biznesowe;
Infinity Interactive, agencja interaktywna, tworząca kompleksowe strategie e-marketingowe;
Infinity Promotion wspomagająca działania grupy w zakresie projektów BTL.

Do grona klientów Infinity Group należą m.in. Citibank Handlowy, Cadbury Wedel, PTC ERA, Nordea Życie, CitiFinancial, Grupa Polsat, Castorama, Krűger Polska, Związek Banków Polskich.

www.infinitygroup.pl


avatar użytkownika
+

Tekst opublikował użytkownik: kjarmoc

Więcej informacji o użytkowniku

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Prime Choice - Jakub Józef Orliński w kampanii PRM.com
PRM to nowa marka na mapie Europy, która powstała z myślą o społeczności modowej awangardy wrażliwej na piękno, estetykę i jakość. W jej ofercie znajdziemy marki z najwyżej półki, łącząc high-end ze stylem miejskim. Marka miksuje modę z kulturą, co idealnie prezentuje w pierwszej odsłonie kampanii ,,PRIME CHOICE”, której twarzą został światowej...
„Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
Trwa cykl rozmów o polskim dizajnie ,,Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. W gronie uznanych gości odbywają się dyskusje nie tylko o jakości kształcenia przyszłych projektantów, ale również o sposobach pogłębiania świadomości producentów, przedstawicieli władz i konsumentów dobrego wzornictwa....
Lidl z kampanią UEFA Euro 2024: Lidl Kids Team
Jako Oficjalny Partner UEFA EURO 2024, Lidl Polska rozpoczyna program Lidl Kids Team, w ramach którego dzieci mają szansę wyjść na murawę razem z polskimi zawodnikami przed meczami UEFA EURO 2024! Sieć ogłasza konkurs, w ramach którego rodzice lub opiekunowie mogą wygrać miejsce w Lidl Kids Team dla swojego dziecka w wieku od 6 do 10 lat – niezależnie od płci,...
Zostań Aquaphorianinem – kampania reklamowa Aquaphor
Międzynarodowy koncern AQUAPHOR, producent filtrów do wody z zakładami produkcyjnymi w Estonii (UE) , coraz silniej działa na polskim rynku, kreując potrzeby filtracji wody, a także promując zmiany na lepsze. Ściśle łączy się to z misją firmy, którą jest zapewnienie czystej wody wszystkim mieszkańcom naszej planety poprzez zmianę wody na...
Blog Hochland Polska – wywiady na 30-lecie firmy
Pod koniec 2023 roku Hochland Polska rozszerzył swoją stronę karierową www.tujestpysznie.pl o wyjątkową sekcję blogową. Projekt „ Od skupu mleka po Wasze talerze” to cykl wywiadów na 30-lecie firmy prowadzony przez wewnętrzny zespół Employer Branding.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764