WIEDZA

Case study — promocja batonika Pawełka

Mateusz Zawiślak  PR - bezpłatny materiał PR | 05.01.2017, przeczytano 418 razy
ilustracjastrzałka
Case study — promocja batonika Pawełka

Cel kampanii: Przedstawienie batonika Pawełka jako buntownika, który wywołuje dziecięcą radość.Motyw przewodni: Każdy kiedyś marzył, aby mieć dzień, w którym może robić wszystko, co mu się podoba, nie ponosząc przy tym żadnych przykrych konsekwencji. Wymarzony dzień Suchara Codziennego to wizyta w Pijalni Czekolady Wedla!Plan: Główną częścią promocji był film (58 sek) z Pijalni Czekolady Wedla opublikowany na Instagramie i Facebooku.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/case-study — promocja-batonika-pawelka,31019,artykul.html

Cała akcja trwała pięć dni, podczas których stworzone zostały dedykowane grafiki, wideo i zdjęcia z Pawełkiem na Snapchacie, Instagram Stories, Instagramie oraz Facebooku.

Plan działań na poszczególnych platformach

Kampania cieszyła się dużym zainteresowaniem fanów. Ostateczny zasięg wszystkich postów z Pawełkiem opublikowanych na Sucharze Codziennym wyniósł 1 milion 800 tysięcy wyświetleń (tabela z dokładnymi danymi na końcu Case’a).

Szczególnie spodobał się post Pawełek vs Typowy Paweł i można śmiało stwierdzić, że okazał się klasycznym wiralem, bo w 24h grafika:

  • dotarła do 500 tysięcy odbiorców,
  • zdobyła 2,7 tysiąca lajków,
  • została udostępniona 600 razy i 550 razy skomentowana; głównie przez osoby o imieniu Paweł i ich znajomych.


Statystki posta “Pawełek vs Typowy Paweł”

Kolejny post, kolejny wiral! Tym razem na Instagramie. W Czekoladową Jengę ze znajomymi zagrałoby ponad 3,5 tysiąca osób, którzy oznaczyli się w komentarzach. Sam post:

  • został wyświetlony 583 tysiące razy przez 418 tysięcy unikalnych użytkowników
  • zdobył 34 700 lajków.


Statystyki posta “Czekoladowa Jenga”

Pozostała część promocji Pawełka odbyła się na “znikających” platformach — Instagram Stories i Snapchacie.

(Mimo, iż treści dostępne są tam tylko przez 24h, to nie można lekceważyć tych platform. Ich atutem jest bardzo wysoki poziom zaangażowania użytkowników. Dobrze pokazuje to przykład Promocji SucharBota — Case Study, gdzie poziom konwersji ze Snapchata wyniósł aż 12% i był kilkukrotnie wyższy niż na pozostałych społecznościówkach).

Instagram Stories

Każde Story składało się z kilku grafik, tworzących spójną historię o czekoladzie.

Po lewej suchar “Kanibale”, po prawej statystki wyświetleń (125 tysięcy obejrzeń).

Następne Story promujące Pawełka dotyczyło dwóch typów zachowań konsumentów. Jednym z przykładów był sposób picia kawy.

Po lewej grafika “2 typy ludzi”, po prawej statystki wyświetleń (100 tysięcy obejrzeń).

Snapchat


Podobnie jak w przypadku Instagram Stories, również na Snapchacie Pawełek został przedstawiony w zabawnym świetle sucharów.

Podsumowanie kampanii (liczbowe)

Źródło: Suchar Codzienny

Dodatkowe informacje:

Autorzy:
Rafał Myśliński (fafa) — inżynier, który woli tworzyć suchary niż projektować nudne linie produkcyjne. Fafa mieszkał 3 lata w Szwecji, gdzie studiował zarządzanie projektami. W Sucharze Codziennym odpowiada za monetyzację biznesu i rozwój nowych projektów.

Kamil Natil (myku) — architekt, który podąża za swoimi marzeniami, dużo podróżuje i tworzy najbardzej suche suchary. Myku ma pełen arsenał ciekawych historii i anegdot, dlatego jest osobą, którą musisz mieć na swojej imprezie. W Sucharze Codziennym zajmuję kreacją i contentem.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

R E K L A M A

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
 
wtorek 27.06.2017, 122 gości [ lista ]
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej © 1997-2017 ICOS. Wszystkie prawa zastrzeżone