logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

CASE STUDY: Abanana dla Spectrum Brands

  PR 22.05.2016, przeczytano 1146 razy
ilustracja

Firma Spectrum Brands wśród swoich marek posiada m.in. takie jak Remington i Russell Hobbs, czyli produkty związane ze stylizacją włosów oraz sprzęty kuchenne i gospodarstwa domowego. Od października 2015 agencja Abanana prowadzi dla marek stałe działania z zakresu Public Relations. W tym czasie zostało zrealizowanych kilka skutecznych konkursów i akcji.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/abanana-dla-spectrum-brands,28640,artykul.html

Meet Beauty, czyli konferencja dla blogerek z zastosowaniem narzędzia Hashlovers, konkurs dla Russell Hobbs i marki Proste Historie czy Wielkanoc z Russell Hobbs – to przykłady większych działań, które przyczyniły się do wzrostu świadomości marek. Planowane są kolejne.

Przede wszystkim – media relations

Dzisiaj trudno sobie wyobrazić skuteczną kampanię PR bez nawiązanych relacji z dziennikarzami i blogerami. Ba! Można nawet zaryzykować stwierdzenie, że właśnie na tych stosunkach opiera się w dużej mierze sukces działań. Również w przypadku kształtowania wizerunku marek Remington i Russell Hobbs utrzymywanie media relations odgrywa kluczową rolę. Od października 2015 łączna liczba publikacji w samych mediach społecznościowych na temat Remingtona i firmy Russell Hobbs przekroczyła 5000. O markach pisały m.in. takie media jak: JOY, Gala, Logo, Cosmopolitan, Olivia, Men’s Health, Press, M jak mieszkanie oraz blogerzy: wdobrymstylu.eu i janadamski.eu.

Remington i blogerki

W 2015 roku marka Remington była partnerem konferencji Meet Beauty, która skupiła ok. 200 blogerek i blogerów zajmujących się urodą. Wśród aktywności, jakie Remington podejmował podczas wydarzenia, był zorganizowany przez agencję Abanana konkurs na Instagramie. Wzięły w nim udział 34 osoby, czyli 1/6 uczestników eventu. Zdjęcia konkursowe w dniu konferencji zobaczyło 22 285 osób.
Co trzeba było zrobić? Wystarczyło wrzucić na Instagram zdjęcie oznaczone tagami #remington i  #meetbeauty. Zdjęcia w czasie rzeczywistym pojawiły się na ekranie plazmowym ustawionym w foyer konferencji, tak, że każdy obecny mógł obserwować rozgrywkę. Było to możliwe dzięki aplikacji Hashlovers, która umożliwia generowanie stron www zawierających ładowane z Instagramu zdjęcia.

Celem konkursu było wykorzystanie potencjału, czyli obecności 200 blogerek i dotarcie dzięki nim do szerokiego grona fanów. Łączny koszt naszych działań nie przekroczył 2 tys. zł, a zasięg 22 tys. oznaczał koszt dotarcia poniżej 9 groszy.


 

Konkurs dla Russell Hobbs i marki Proste Historie

Konkurs dla marki Proste Historie został zrealizowany w dwóch odsłonach: 27.11-20.12.2015 oraz 15.01-9.02.2016.

Idea opierała się na smakach i upodobaniach każdego z nas: babcia kocha tradycje, tata lubi eksperymentować z przyprawami, mama stawia na innowacje, a Maluchy wolą delikatne smaki, koniecznie z dodatkiem groszku ptysiowego.

Chcieliśmy pokazać, że zupy krem Proste Historie mogą stanowić idealną bazę do przygotowania potrawy dla każdego. Wystarczą odpowiednie dodatki i przyprawy, aby wzorowo skomponować smaki. Zadaniem użytkowników było przygotowanie zupy na bazie produktu i  przedstawienie jej w dwóch odsłonach.

Do promocji kampanii zaangażowaliśmy blogerów kulinarnych i zaprosiliśmy ich do napisania notki informującej o konkursie. Dodatkowo wprowadziliśmy rywalizację pomiędzy blogerami. Na blogu pojawił się baner kierujący do aplikacji konkursowej.
Efekt? W konkursie wzięło udział 27 blogerów i pojawiły się 83 publikacje. W trakcie obu konkursów przybyło 1964 fanów!

Wielkanoc z Russell Hobbs – konkurs

We współpracy z blogerami dział PR Abanany przygotował konkurs Wielkanoc z Russell Hobbs, który odbył się równocześnie na blogach Gotowanie i blogowanie oraz Marta gotuje. Organizatorami byli zainspirowani blogerzy, a marka Russell Hobbs pełniła w konkursie rolę sponsora nagród.

Co trzeba było zrobić? Wystarczyło przesłać zdjęcie wielkanocnego dania z widoczną na nim karteczką razem z odręcznym napisem nazwy konkursu. Dzięki temu zwiększono ekspozycję marki i jej świadomość wśród osób biorących udział w konkursie oraz ich znajomych.

Zadania Abanana PR:

  • rozwinięcie koncepcji konkursu tak, aby jak najlepiej promowała produkty Russell Hobbs oraz samą markę
  • koordynacja działań pomiędzy blogerami
  • obsługa graficzna
  • dbanie o ukazanie się jak największej liczby publikacji
  • pomoc w rozstrzygnięciu konkursu i wysyłka nagród


Efekt? Liczba zgłoszeń do konkursu wyniosła 52, a łączny zasięg publikacji szacowany jest na 277 458.

Szkockie wyzwanie

Całkiem niedawno, bo 15. kwietnia marka Remington we współpracy z agencją Abanana zorganizowali konkurs pt. Szkockie wyzwanie. Jego twarzą został znany męski bloger Ekskluzywny Menel, a główną nagrodą jest wyprawa „Niezniszczalnych” do Szkocji.

Wystarczy kupić produkt marki objęty promocją i zarejestrować się na stronie szkockiewyzwanie.pl. Każdy uczestnik otrzymuje nagrodę gwarantowaną, a jeśli chce walczyć o główną nagrodę, odpowiada na pytanie: Co prawdziwy mężczyzna musi zabrać ze sobą na szkocką wyprawę?

Źródło: Eura7

www.eura7.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Programy lojalnościowe są powszechnie stosowane w handlu detalicznym. Sprawdzone, znane i oswojone. Czy jednak narzędzia wykorzystujące nagrody oparte na zebranych punktach są nadal skuteczne? Ja tradycyjne podejście do budowania lojalności konsumentów sprawdza się w trzeciej dekadzie XXI wieku?  
Meta zapłaci miliardy? Pozwy reklamodawców i organizacji konsumenckich
W USA nawet siedem miliardów, a w UE do 4% rocznych przychodów. Tyle będzie na stole, gdy sądy zgodzą się z roszczeniami reklamodawców i organizacji konsumenckich. W USA skarżą się firmy, które przekonują, że zastosowany przez Metę wskaźnik zawyżał liczbę potencjalnych widzów ich materiałów aż o 400%.
Firmowa flota samochodowa jako dynamiczny nośnik reklamy
Współczesny rynek reklamowy wymaga od firm nie tylko kreatywności, ale również elastyczności i innowacyjności w docieraniu do potencjalnych klientów. Jednym z coraz bardziej popularnych rozwiązań w tej dziedzinie jest wykorzystanie firmowej floty samochodowej jako ruchomych nośników reklamowych. Pojazdy służące niegdyś głównie celom transportowym, obecnie przekształcają...
Historia car wrappingu wg Antalis
Większość profesjonalistów z branży i entuzjastów motoryzacji myśli, że car wrapping (czyli oklejanie samochodów) jest zjawiskiem stosunkowo współczesnym. Nic bardziej mylnego! Historia car wrappingu zaczyna się bowiem znacznie wcześniej…
Lechar z nową strategią komunikacji i tożsamością wizualną
Agencja kreatywna i brandingowa Lotna stworzyła nowy, kompleksowy system tożsamości wizualnej oraz strategię komunikacji dla firmy Lechar.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764