logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

CASE STUDY: Adamietz - nowy wizerunek grupy

  PR 07.09.2013, przeczytano 3964 razy
ilustracjastrzałka

Studio Brandglow na zlecenie Grupy Adamietz zaprojektowało materiały wizerunkowe dla całej Grupy oraz materiały produktowe dla firmy Adamietz. Autorom opracowania zależało, aby pokazać nowoczesne, podążające z duchem czasu przedsiębiorstwo poprzez atrakcyjne i spójne materiały firmowe. Celem było zaprojektowanie zapadających w pamięć elementów graficznych identyfikujących firmę, które sprawią, że grupa Adamietz skutecznie zwróci uwagę potencjalnych klientów.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/portfolio%3A-adamietz---nowy-wizerunek-grupy,19617,artykul.html

Grupa ADAMIETZ specjalizuje się w  generalnym wykonawstwie obiektów kubaturowych, produkcją elementów wykończeniowych i konstrukcji stalowych. Łączy szereg kompetencji z zakresu konstrukcji i wykonawstwa budowlanego. Dzięki temu od wielu lat są docenianym partnerem na rynku. Grupę ADAMIETZ (wraz z firmą ADAMIETZ), tworzą następujące firmy: OPEX- generalne wykonawstwo, FORMOPEX- konstrukcje stalowe, ABM LOGISTICS -wynajem sprzętu i maszyn, MOBAU-materiały budowlane.
 
Pracę nad rozwiązaniami dla firmy Adamietz, jak i całej Grupy, rozpoczęliśmy od analizy dotychczas wykorzystywanych materiałów do promocji. Pod uwagę wzięliśmy nie tylko sposób przekazywania ważnych komunikatów odbiorcy, ale także spójność wizerunkową materiałów firm należących do Grupy. Z racji zakresu oferowanych usług, chcieliśmy stworzyć dla klienta elastyczne ,,narzędzie”, które pozwoli mu dowolnie komponować swoją ofertę w zależności od preferencji odbiorcy.

W tym celu, zaproponowaliśmy klientowi karty wizerunkowe przedstawiające ofertę poszczególnych marek, informujące o zakresie usług oraz karty produktowe dla firmy Adamietz.

Chcąc wyłonić nowe charakterystyczne elementy graficzne, przeanalizowaliśmy dotychczas stosowane środki, w szczególności skupiając się na logo firm należących do Grupy.

Bazując na istniejących już znakach firmowych szukaliśmy kształtów, kolorów żeby stworzyć wspólne dla wszystkich spółek piktogramy pokazujące skrótowo zakres ich działalności.  

Obserwując dotychczasowe rozwiązania, chcieliśmy dodatkowo usystematyzować inne aspekty kluczowe dla wizerunku firmy. Zaproponowaliśmy firmową typografię, która wykorzystana została we wszystkich zaprojektowanych materiałach oraz siatkę dla projektów, która sprawia, że materiały mogą być składane w dowolny sposób, zawierając zarówno teksty jak i elementy graficzne.

W związku z tym, że grupa Adamietz posiada w swojej ofercie szereg różnych usług i produktów postanowiliśmy to usystematyzować nie tylko poprzez charakterystyczne elementy grafiki, ale również poprzez dobór kolorystyki. Kolory dominujące na kartach oraz piktogramy zostały przydzielone odpowiednio dla każdej marki z grupy Adamietz. Tak usystematyzowany podział kart łatwo i jasno pozwala na rozpoznanie produktów oraz usług firmy dla klientów szukających konkretnych informacji”- wyjaśnił Marcin Gajos.

Bazując na opracowanych elementach wizerunkowych stworzyliśmy projekt responsywnej strony internetowej. Nowoczesność przeplatająca się z tradycjonalizmem, to cechy jakie chcieliśmy przekazać w projekcie strony www. Strona otrzymała profesjonalną typografię i szereg elementów graficznych związanych z wizerunkiem grupy Adamietz prezentujących w prosty i profesjonalny sposób usługi i produkty firmy.

Opracowane rozwiązania posłużyły do stworzenia systemu identyfikacji wizualnej firmy Adamietz, który ma na celu usystematyzowanie działań wizerunkowych na różnych polach ekspozycji. Wśród zaproponowanych reguł są m.in. oznakowanie pojazdów firmowych, ubrań roboczych, elementy oznakowania zewnętrznego, wizualizacji gadżetów mających na celu zwiększenie świadomości marki wśród potencjalnych klientów. Podsumowaniem naszych działań było stworzenie księgi systemu identyfikacji wizualnej, w ramach której znalazła się również księga znaku firmy Adamietz, regulująca kwestie właściwej ekspozycji znaku firmowego na różnych materiałach.

Nasza koncepcja spotkała się z zadowoleniem i uznaniem Klienta.
Długo borykaliśmy się ze stworzeniem kompleksowego wizerunku naszej Firmy. Współpraca ze studiem Brandglow przy przygotowaniu materiałów identyfikacji wizualnej oraz materiałów reklamowych okazała się owocna i satysfakcjonująca. Stworzony nowy wizerunek naszej Firmy jest spójny, innowacyjny i profesjonalny”- powiedział Łukasz Obrusznik – IT Manager grupy Adamietz.

Ewa Krawczyk

Źródło: Brandglow

www.brandglow.pl


avatar użytkownika
+ + +

Tekst opublikował użytkownik: Brandglow

(Brandglow )

Brandglow o sobie:

Jesteśmy studiem brandingowym.

Analiza marki, strategia, identyfikacja wizualna firmy, projektowanie logo, projektowanie materiałów drukowanych, zgodnych z koncepcją wizerunkową firmy, dostarczanie aplikacji multimedialnych czy tworzenie stron internetowych to nasza domena.

Elastycznie dobieramy i projektujemy narzędzia do sytuacji rynkowej tak, aby wspomagać Państwa w działaniach marketingowych i by te odnosiły zamierzony skutek, a Wasza marka była dobrze postrzegana i rozpoznawalna.

Skupiamy uwagę na Państwa marce.

Więcej informacji o użytkowniku

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Prawna ochrona marki osobistej. Prawo do firmy a znak towarowy
Gdyby istniał skuteczny sposób prawny na zatrzymanie raz zbudowanego zaufania to byłaby to z pewnością najchętniej realizowana usługa prawna. Niestety, w tym zakresie prawo nie jest idealne. Co nie oznacza, że nie oferuje ono żadnych sposobów ochrony marki osobistej. Dzisiaj przedstawię Ci dwa sposoby ochrony marki osobistej, które warto znać: prawo do firmy oraz znak...
Plan marketingowy miasta i zrównoważone planowanie rozwoju
Strategiczny plan marketingowy, uważany za ważne narzędzie zarządzania w organizacji, wykorzystywany jest także przez miasta w Polsce jako jeden z głównych aspektów wsparcia w podejmowaniu decyzji i osiąganiu wyznaczonych celów. Zrównoważony rozwój to jeden z wiodących trendów w obecnych czasach. Właściwy do wprowadzania zmian i podążania za innowacjami. Określa wiele...
Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
Anglicy na wojnie z fast foodami. Zakaz reklamowania na billboardach?
Otyłość jest problemem dla coraz większej liczby nastolatków. To głównie przez wzgląd na nich lokalni politycy w Anglii zakazują reklamowania produktów wysokoprzetworzonych na billboardach. Ogólnokrajowych czy ogólnoeuropejskich zasad regulujących tę kwestię nie należy się spodziewać, ale eksperci podkreślają, że ten sam nośnik można wykorzystać do kampanii...
5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764