logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

CASE STUDY: Adopciaki.pl

  PR 16.11.2015, przeczytano 2329 razy
ilustracja

Szacuje się, że obecnie w Polsce ok. 100 tysięcy zwierząt w schroniskach oczekuje na nowego właściciela. Skala bezdomności może być jednak co najmniej 10 razy większa, gdyż duża część zwierząt przebywa w azylach i schroniskach, skąd nie ma danych statystycznych. Przyszli opiekunowie, nawet jeśli początkowo rozważają adopcję psa czy kota, w obawie, że zwierzę okaże się chore lub nieposłuszne, często rezygnują.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/adopciaki.pl,26552,artykul.html

Osoby te, nie znając historii zwierzaka, boją się problemów z jego zachowaniem. Bezpieczniejsze wydaje im się wychowanie od początku małego szczeniaka lub kociaka. Osobom rozważającym przyjęcie do domu zwierzęcia potrzeba profesjonalnej pomocy.

Cel

Głównym celem kampanii jest pokonanie uprzedzeń adopcyjnych i uświadomienie opiekunom, że proces adopcji może być przyjemny i bezpieczny.

Adopciaki.pl

Adopciaki.pl to realizowany przez fundację Viva! program odpowiedzialnej adopcji, który ma zapewnić maksymalne bezpieczeństwo ludzi i zwierząt. Wyszukiwarka na stronie internetowej programu pozwala określić cechy przyszłego ulubieńca i na tej podstawie proponowane jest zwierzę do adopcji. Każde z wytypowanych zwierząt przebywa od min. trzech tygodni w domu tymczasowym, pod opieką i stałą obserwacją przeszkolonych przez COAPE wolontariuszy VIVA! (doradców adopcyjnych). Zwierzę jest przebadane weterynaryjnie, zdiagnozowane behawiorystycznie i ma dopasowaną przez specjalistę dietetyki weterynaryjnej karmę Purina, która stanowi część pakietu na start każdego Adopciaka.

Opiekun wybiera zwierzę pod względem charakteru i stylu życia, a nie wyglądu. Co ważne, wszystkie zwierzęta, które można adoptować w ramach programu Adopciaki.pl przebywają w tzw. domu tymczasowym. To miejsce, w którym zwierzak znajduje się pod opieką wykwalifikowanych wolontariuszy i przygotowuje się do zamieszkania u nowej rodziny. Przechodzi badanie weterynaryjne oraz diagnozę behawioralną, które mają zminimalizować ryzyko nieudanych adopcji. Przyszły opiekun wypełnia ankietę, odbywa rozmowę z doradcą, a także spotyka zwierzę.

Początkowo program Adopciaki.pl obejmie zasięgiem sześć dużych polskich miast: Warszawę, Łódź, Kraków, Katowice, Bydgoszcz, Trójmiasto. Docelowo ma stać się modelowym procesem adopcyjnym w całym kraju.

Przeprowadzone działania

W pierwszym tygodniu września wystartowała strona internetowa oraz fanpage na Facebooku Adopciaki.pl

Program zainaugurował I Spacer Adopciaków, który odbył się w sobotę 5 września 2015 br. w Parku Pole Mokotowskie. Uczestnicy wyruszyli spod Pomnika Szczęśliwego Psa, aby przejść się alejkami parku. W wydarzeniu mogli wziąć udział wszyscy właściciele adoptowanych zwierząt oraz sympatycy projektu. Każdy zwierzak uczestniczący w spacerze otrzymał bandankę z logo programu Adopciaki.pl. Udział w wydarzeniu był bezpłatny. Warunkiem uczestnictwa było posiadanie aktualnej książeczki szczepień. Dodatkowo w dniach 5 – 6 września 2015 r. w podczas finału zawodów latających psów DOG CHOW DISC CUP można było odwiedzić stoisko Adopciaków, gdzie dyżurowali wolontariusze Fundacji Viva!, udzielając wszystkich informacji o programie. Wszystkie zwierzaki mogły wziąć udział w bezpłatnej sesji zdjęciowej w obiektywie Fotografia Psów - Taida.

We wrześniu i październiku została przeprowadzona wielokanałowa kampania programu Adopciaki.pl, która objęła Prasę i Internet, a także nośniki outdoorowe. Patronat medialny nad programem objęły stacja TVN i program TVN Uwaga, Redakcje Metrocafe oraz Kocie Sprawy. Wykorzystane layouty nawiązują do cech, którymi określamy naszych czworonożnych ulubieńców np. ulubiony, rozpieszczony, strachliwy, przebojowy. Ponadto, w ramach akcji „Micha dla zwierzaka, dom dla Adopciaka”, 1 proc. ze sprzedaży zrealizowanej przez Nestlé Purina, partnera strategicznego, w okresie 1 września – 31 października br. został przeznaczony na wsparcie programu.

Rezultat

W ciągu pierwszego miesiąca działania programu, profil na Facebooku polubiło ponad 2 tysiące osób i liczba ta codziennie się zwiększa. Artykuły dotyczące projektu zostały opublikowane w Gazecie Wyborczej, Metro Warszawa, magazynach Vege, Olivia, Skarb Rossmann. Relację z I Spaceru Adopciaków przygotowały stacje telewizyjne TVP, TVN i TVN24. Dodatkowo w programie TVN Uwaga został wyemitowany reportaż ze szkolenia wolontariuszy, które odbyło się w schronisku w Korabiewicach.

Stały dom znalazło już 8 zwierząt - 3 koty i 5 psów.

Źródło: Nestlé Polska S.A.

Adopciaki.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
Anglicy na wojnie z fast foodami. Zakaz reklamowania na billboardach?
Otyłość jest problemem dla coraz większej liczby nastolatków. To głównie przez wzgląd na nich lokalni politycy w Anglii zakazują reklamowania produktów wysokoprzetworzonych na billboardach. Ogólnokrajowych czy ogólnoeuropejskich zasad regulujących tę kwestię nie należy się spodziewać, ale eksperci podkreślają, że ten sam nośnik można wykorzystać do kampanii...
5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
Slodkie: Produkcja czekolady vs. CSR
Z roku na rok rośnie świadomość na temat pilnej potrzeby ochrony środowiska i konieczności walki ze zmianami klimatycznymi. Coraz więcej firm podejmuje aktywne działania w tym kierunku – zarówno na poziomie lokalnym, jak i globalnym. Znani producenci słodyczy, jak SLODKIE, podnoszą poprzeczkę dla całej branży, kierując się wartościami zrównoważonego...
Rozliczenia abonamentowe królują w branży SEO
Ponad połowa agencji i freelancerów zajmujących się SEO oferuje tylko jeden model rozliczeniowy za wykonaną pracę – tak wynika z międzynarodowej ankiety przeprowadzonej w 2024 roku przez Ahrefs [1] . Największą popularnością cieszy się miesięczny abonament – opcję tę wskazało aż 78 proc....
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764