logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

CASE STUDY: aplikacja mobilna i e-mail łączą siły

  PR 18.10.2016, przeczytano 876 razy

Twórcy aplikacji mobilnej skierowanej do fanów sportu i fitness, Freeletics, powierzyli komunikację e-mail marketingową Optivo, an Episerver Company. Współpraca zakłada połączenie aplikacji mobilnej z całą gamą możliwości, które oferuje platforma do marketingu wielokanałowego optivo broadmail - dzięki temu oba te kanały mogą się doskonale uzupełniać.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/aplikacja-mobilna-i-e-mail-lacza-sily,30275,artykul.html

Freeletics stawia przede wszystkim na skuteczny onboarding nowych użytkowników oraz zapewnianie wsparcia w trakcie wykonywanych przez nich treningów. Newslettery, stworzone przy użyciu szablonów dostępnych w optivo broadmail, wysyłane są w siedmiu językach. Współpraca rozpoczęła się bardzo owocnie, o czym świadczą wskaźniki otwarć na poziomie nawet 133%.

Freeletics pomaga ludziom na całym świecie utrzymać sprawność fizyczną. Ponad 12 milionów zarejestrowanych użytkowników zaufało wspomnianej aplikacji, a codziennie dołącza do nich 12 tysięcy nowych osób. Freeletics nieustannie wspiera ich i motywuje przy użyciu dostosowanych do indywidualnych potrzeb, doskonale wpisujących się w emocje użytkownika w każdym momencie cyklu życia klienta e-maili. Wysoce spersonalizowana komunikacja oparta jest na interakcji użytkownika z aplikacją.

Wsparcie user experience

Freeletics wdraża platformę omnichannel optivo broadmail, aby skutecznie połączyć aplikację oraz e-mail marketing. Dzięki temu twórcy aplikacji mogą w prosty sposób zautomatyzować proces wysyłki i jednocześnie – krok po kroku – wspierać budowanie pozytywnego user experience. Komunikacja e-mailowa zaczyna się od onboardingu nowych użytkowników, a następnie, w kolejnych krokach, aktywizuje ich do regularnych ćwiczeń. Osoby, które ściągnęły aplikację oraz są w trakcie treningów, otrzymują codzienną porcję motywujących komunikatów. Do osób nieaktywnych wysyłane są natomiast kampanie reaktywacyjne. Sukces warunkuje w tym przypadku płynne połączenie komunikacji e-mail marketingowej i aplikacji. Możliwe jest to dzięki doskonale zoptymalizowanym oraz zaprojektowanym pod urządzenia mobilne szablonom newsletterów. Dodatkowo, Freeletics wysyła komunikację we wszystkich siedmiu językach dostępnych w aplikacji mobilnej: angielskim, niemieckim, francuskim, włoskim, hiszpańskim, portugalskim oraz tureckim.

Dynamiczny onboarding w ciągu pierwszych 30 dni

Freeletics, jako startup, kładzie szczególny nacisk na onboarding, który następuje od razu po ściągnięciu aplikacji. Dzięki dedykowanej e-mailowej komunikacji powitalnej, w ciągu pierwszych 30 dni, nowi użytkownicy wciągani są w styl życia promowany przez Freeletics. Twórcy aplikacji chcą bowiem, by użytkownik był w dobrej formie, nie tylko fizycznej, ale i psychicznej. W trakcie rejestracji użytkownicy podają szczegółowe informacje, takie jak poziom aktywności fizycznej czy płeć. Informacje te wykorzystywane są do ustalenia indywidualnych planów treningowych. Są również istotne przy personalizowaniu komunikacji e-mailowej i przygotowywaniu ofert Premium. Wszystko jest zaprojektowane w taki sposób, aby użytkownik chciał wracać do aplikacji i chętnie z niej korzystał. Filozofia, która przyświeca Freeletics oraz wartości marki, komunikowana jest również poprzez e-mail. W zależności od poziomu aktywności użytkownika, wskaźnik otwieralności na etapie onboardingu dla pierwszego ukończonego treningu wynosi nawet 133%.

Treści szyte na miarę w cyklu życia klienta

W sytuacji, w której relacje z użytkownikiem są już ugruntowane, Freeletics korzysta również z content marketingu. Przesyła więc swoim odbiorcom dodatkowe informacje, wskazówki dotyczące sportu, fitnessu, odżywiania oraz zdrowia psychicznego. Dzięki temu, poza samą aplikacją, Freeletics nieustannie wspiera użytkownika i wzmacnia jego identyfikację z marką. Twórcy aplikacji mogą też wprowadzać dodatkową ofertę zakupów w aplikacji, pokazując propozycje uzupełniające indywidualny plan treningowy. Oparcie komunikacji e-mail marketingowej o konkretne akcje użytkownika w aplikacji oraz jego aktywności treningowe, pozwala na zachowanie kontekstu całej komunikacji z odbiorcą. Przykładowo, jeśli ktoś nie trenował w ciągu kilku dni, dostanie e-mail z porcją treści motywujących go do wznowienia ćwiczeń. W tym samym czasie aktywny użytkownik otrzyma komunikację z gratulacjami za osiągnięcie kolejnych poziomów aktywności. Do osób długo korzystających z aplikacji, wysłany zostanie e-mail motywujący ich do podjęcia rygorystycznego planu treningowego, przygotowującego do „Hell Week” – specjalnego wyzwania skierowanego tylko „dla wtajemniczonych”. Ten rodzaj e-maila osiąga imponujący wskaźnik otwarć na poziomie 127%.

Spersonalizowana, oparta na emocjach komunikacja z użytkownikiem, jest szczególnie bliska naszemu sercu, co ma swoje odzwierciedlenie również w komunikacji e-mailowej. Dzięki współpracy z Optivo, mamy możliwość dotarcia do każdego użytkownika w sposób bardzo prosty, automatyczny i spersonalizowany, odnoszący się jednocześnie do cyklu życia konkretnego klienta – komentuje Steffi Rinderle, Senior CRM Manager Freeletics GmbH. To dodatkowo napędza korzystanie z aplikacji mobilnej. Optivo to partner, który zapewnia nam wsparcie technologiczne i stabilnie stoi u naszego boku, zapewniając wdrożenie rozwiązań dostosowanych do naszych specyficznych wymagań  –  dodaje.

Źródło: Optivo

www.optivo.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Slodkie: Produkcja czekolady vs. CSR
Z roku na rok rośnie świadomość na temat pilnej potrzeby ochrony środowiska i konieczności walki ze zmianami klimatycznymi. Coraz więcej firm podejmuje aktywne działania w tym kierunku – zarówno na poziomie lokalnym, jak i globalnym. Znani producenci słodyczy, jak SLODKIE, podnoszą poprzeczkę dla całej branży, kierując się wartościami zrównoważonego...
Rozliczenia abonamentowe królują w branży SEO
Ponad połowa agencji i freelancerów zajmujących się SEO oferuje tylko jeden model rozliczeniowy za wykonaną pracę – tak wynika z międzynarodowej ankiety przeprowadzonej w 2024 roku przez Ahrefs [1] . Największą popularnością cieszy się miesięczny abonament – opcję tę wskazało aż 78 proc....
SparkyB: viralowa autentyczność marek
Marki stały się naszym towarzyszem życia, przyjacielem, wsparciem w propagowaniu różnych idei. Tworzą społeczności, które są najważniejszym kanałem komunikacji z odbiorcą. Z badań wynika, że 91% osób wierzy w siłę społeczności, a 70% konsumentów twierdzi, że lepiej odbiera markę, gdy jej pracownicy są aktywni w mediach...
Google zablokował 5,5 miliarda reklam. Scamem karmi nas AI
Treści o charakterze seksualnym, promocja broni czy nielegalny hazard, prezentowane często przez deepfejki na podobieństwo znanych osób. To m.in. takie reklamy są na celowniku Google, który na swojej platformie zablokował aż 5,5 miliarda reklam. Pod bacznym okiem korporacji z Doliny Krzemowej są też wybory – zarówno w Polsce jak i te uznawane za najważniejsze, czyli w USA.
Panasonic: projekcja immersyjna i trendy w technologii wizualnej
Chad Kunimoto z Panasonic Connect wyjaśnia, w jaki sposób innowacje w dziedzinie technologii obrazu przyczyniają się do zwiększenia interakcji i zainteresowania wśród odwiedzających różnorodne atrakcje na całym świecie.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764