logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

CASE STUDY: Bezcenny podarunek od Mastercard

  PR 30.04.2017, przeczytano 1215 razy
ilustracja

Aby rozwiązać problem ludzi wpatrzonych w telefony w restauracjach, MasterCard stworzył specjalną kapsułę ograniczającą używanie technologii w trakcie spożywania posiłków. Nawiązaliśmy interakcję z tysiącami klientów w sposób, którego się nie spodziewali – tworząc technologię, aby „zabrać“ im technologię i dać im to, co bezcenne – samych siebie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/bezcenny-podarunek-od-mastercard,32321,artykul.html

Klient: MasterCard
Agencje: Isobar Polska, Carat Polska, Hypermedia - linked by Isobar, Posterscope Polska

Brief

Technologie są obecne w każdej sferze naszego życia, a bez wielu z nich nie potrafilibyśmy już normalnie funkcjonować. Przykładem są smartfony, które zmieniły sposób, w jaki się zachowujemy i komunikujeme ze sobą. Statystycznie sprawdzamy nasze telefony ponad 100 razy dziennie, rekordziści robią to nawet dziewięciokrotnie częściej. Szczególnie widać to w restauracjach, gdzie ludzie – zamiast spędzać czas ze sobą – ciągle spoglądają w ekrany telefonów i są obecni przy stoliku tylko ciałem. Problem nie jest nowy, ale brak jak dotąd skutecznego rozwiązania.

Pomysł

Wraz z MasterCard postanowiliśmy to zmienić i w nurcie trendu jakim jest ‚digital detox‘ przywrócić ludziom wspólnie jedzącym posiłki to, co najważniejsze – autentyczną interakcję między sobą. Dodatkowo mając na uwadze, że MasterCard sam tworzy innowacyjne rozwiązania technologiczne usprawniające nasze działania w sferze płatności, podjęliśmy wyzwanie edukowania konsumentów, by zaczęli korzystać z nowych technologii świadomie. W ten sposób pokazaliśmy, że z telefonów w restauracji można skorzystać regulując rachunek za wspólny posiłek.

Rozwiązanie

Nasze rozwiązanie to realny program dla klientów trzech warszawskich restauracji: Aioli inspired by Mini, Aioli oraz MOMU.Gastrobar. Główną osią interakcji z konsumentem stał się MasterCard Capsule – specjalne urządzenie, w którym można umieścić telefony, by cieszyć się swoim towarzystwem przy wspólnie spożywanym posiłku. Kapsuła jest brandowana dyskretnym logo MasterCard, któremu przyświeca misja pokazywania ci tego, co bezcenne – w tym przypadku niezabarwionego technologią kontaktu z drugim człowiekiem. Po umieszczeniu smartfonów w kapsule, automatycznie włącza się licznik odmierzający czas bez korzystania z urządzeń mobilnych. Przekraczanie kolejnych progów czasowych daje możliwość otrzymywania konkretnych nagród w postaci voucherów na darmowe napoje i posiłki. Dodatkową nagrodę otrzymuje osoba, która na zakończenie spotkania ureguluje rachunek swoim smartfonem z pomocą mobilnej płatności zbliżeniowej. Kapsuły umieściliśmy w restauracjach 1 marca.

W ciągu 10 pierwszych dni z naszych kapsuł skorzystało ponad pół tysiąca osób, spędzając łącznie 750h bez telefonu. Codziennie dochodzi kolejne 100 osób i 150h bez technologii! Bezpośredni kontakt z kampanią miało do tej pory 75,000 klientów restauracji (+3,000 codziennie), dzięki informacjom o programie na podkładkach z kartą dań. Film promocyjny o akcji ma 300,000+ obejrzeń, a samą aktywację dostrzegły największe serwisy reklamowe na świecie, takie jak Adweek, Ads of the world czy AdForum, który umieścił MasterCard Casule na liście 5 najlepszych kampanii tygodnia.

Źródło: Dentsu Aegis Network Polska

dentsuaegisnetwork.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Lechar z nową strategią komunikacji i tożsamością wizualną
Agencja kreatywna i brandingowa Lotna stworzyła nowy, kompleksowy system tożsamości wizualnej oraz strategię komunikacji dla firmy Lechar.
X DOZ Forum - jak powstawało, jakie były wyzwania i atrakcje dla uczestników?
Jak realizować event, który każdego roku zrzesza partnerów biznesowych, farmaceutów oraz producentów w jednym miejscu? I jak sprawić, by ewaluował wyłącznie z wydarzenia branżowego również w forum towarzyskie? Poznaj case study X DOZ Forum.
Reklamy a postanowienia Polaków wg Google
Właśnie porzuciłeś postanowienia noworoczne, ale wciąż widzisz reklamy siłowni, suplementów diety i fit cateringów? Narzędzie Google pozwala je ograniczyć. 49% Polek i Polaków porzuca postanowienia noworoczne w ciągu pierwszych trzech miesięcy roku. Mimo to aż 79% z nich nadal zauważa reklamy związane z tymi postanowieniami nawet po ich porzuceniu,...
In-house printing: Canon robi przegląd zalet
W dzisiejszym zdigitalizowanym świecie angażowanie klienta okazuje się coraz trudniejsze. Dlatego, szukając sposobów na przyciągnięcie jego uwagi warto przyjrzeć się zaletom spersonalizowanych materiałów drukowanych. Można je dzisiaj tworzyć samodzielnie wewnątrz organizacji, a ułatwiają to rozwiązania przeznaczone dla druku na potrzeby własne (in-house). Inwestycja we...
Do 2026 r. wyszukiwarkom ma ubyć 1/4 użytkowników
Do 2026 roku wyszukiwarkom internetowym ma ubyć aż 25 proc. użytkowników – wynika z najnowszego raportu analityków Gartnera. Przestaniemy wyszukiwać w tradycyjny sposób? Nie, ale na pewno to AI i nasze z nią rozmowy będą czymś na porządku dziennym. Co to oznacza dla właścicieli sklepów internetowych, którzy w swoich działaniach wykorzystują...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764