logo
WIEDZA

Case study: Ekstremalna codzienność z Red Bull Mobile

Mateusz Zawiślak  PR 16.05.2017, przeczytano 241 razy
ilustracjastrzałka

Stworzyliśmy serię filmów dla marki Red Bull Mobile, która z przymrużeniem oka pokazuje ekstremalne sytuacje z codziennego życia. Tym sposobem pozostając w temacie „ekstremalnych sportów” udało nam się skutecznie odróżnić Red Bull Mobile od marki matki, czyli Red Bull.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/case-study:-ekstremalna-codziennosc-z-red-bull-mobile,32474,artykul.html

Brief:

Marka Red Bull Mobile ma bardzo niską świadomość na polskim rynku. Kampania miała na celu nie tylko zapoznać ludzi z marką, ale również z ofertą, która była w momencie launchu bardzo atrakcyjna Największym wyzwaniem było dla nas odróżnienie marki Red Bull Mobile od Red Bulla. Marka RB ma wysoką świadomość, ale kojarzona jest z produktem premium – co dla Red Bulla Mobile jest ograniczeniem wizerunkowym. RBM ma trafić do osób, dla których ważna jest jakość i przede wszystkim atrakcyjna cena. Dodatkowym wyzwaniem był moment startu kampanii i bardzo duży clutter na rynku prepaid związany z komunikacją wszystkich konkurentów dotyczącą konieczności rejestracji numeru prepaid. 

Pomysł:

Nie tylko sporty ekstremalne powodują szybsze bicie serca. W codziennym życiu może nas zaskoczyć sporo ekstremalnych sytuacji. Poprzez zestawienie ich z nazwami sportów tworzymy lekkie i zabawne historie, które uchwycimy w postaci filmów. Tym sposobem w lekki sposób pokazujemy, że każdy może przekraczać swoje granice na co dzień.  Należy podkreślić, że charakter premium marki Red Bull ogrywana jest przez ekstremalność wyzwań sportowych – dla Red Bull Mobile stanowiło to spore ograniczenie komunikacyjne. Postanowiliśmy największe nasze ograniczenie (ekstremalność) przekuć w największą zaletę Red Bull Mobile. Wystarczyło spojrzeć na ekstremalne sporty z innej perspektywy i dodać komunikacji lekkości i humoru.

Rozwiązanie:

Wykorzystując kontekst codziennego życia przygotowaliśmy serię humorystycznych filmów skupioną wokół ekstremalnych sytuacji przytrafiających się każdego dnia młodym ludziom. Poprzez zestawienie zwykłej, codziennej sytuacji z nazwą sportu ekstremalnego uzyskaliśmy zupełnie nową jakość. W końcu wiatr szarpiący parasolkę na spacerze to nic innego jak „Ekstremalny Windsurfing”, codzienne skrobanie zmrożonej szyby samochodu to „Ekstremalny Curling”, noszenie ciężkich siat z zakupami to „Ekstremalna Siatkówka”, a „Ekstremalna Gra w Kosza” trafia się przy definitywnym zakończeniu związku. Filmy są zabawne i zrozumiałe nawet bez warstwy audio, co było wyjątkowo korzystne przy publikacji filmów na FB. Wybrane sytuacje są jasne i lekkie dla naszej grupy docelowej, ponieważ znają je ze swojego doświadczenia. Filmy formalnie są nieprzekombinowane, dzięki czemu widzowie nie dystansują się do oglądanej historii.

Źródło: Dentsu Aegis Network Polska

www.dentsuaegisnetwork.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale:

SMS-y sposobem na aktualizację baz danych zgodnych z RODO
Już 25 maja czeka nas nowa rzeczywistość w zakresie ochrony danych osobowych. W życie wejdzie unijna dyrektywa RODO, która oznacza największą od 21 lat zmianę w przepisach dotyczących danych osobowych. W praktyce, wprowadzenie tego rozporządzenia pociągnie za sobą potrzebę utworzenia lub w najlepszym przypadku zaktualizowanie istniejących baz danych, włącznie z uzyskaniem nowych zgód. W ...
Wyniki badania Brother Polska, przeprowadzonego wśród przedstawicieli małych i średnich przedsiębiorstw pokazują, że 90 proc. polskich MŚP drukuje w technologii laserowej, ponieważ w przypadku organizacji jest ona wydajniejsza, szybsza i tańsza niż atrament. Firma stworzyła listę sześciu najważniejszych korzyści, jakie technologia druku laserowego może przynieść firmie....
Employer Branding sięga po rozrywkę
Rynek pracownika i wymagający coraz większych nakładów finansowych oraz  kreatywności  proces rekrutacji powoduje, że rośnie znaczenie działań employer branding. Dla świadomych pracodawców ważną rolę zyskuje realizacja strategii opartej na kształtowaniu pozytywnego doświadczenia pracowników, czyli employee experience. Działy HR odczuwają tę presję i szukają oryginalnych pomysłów...
DOOH jako nowoczesna forma tradycyjnego medium
Firmy, chcąc skutecznie dotrzeć do odbiorców i wyróżnić się na tle konkurencji korzystają z różnych kanałów komunikacji. Mając szeroki wybór sposobów promowania swoich produktów i usług, najchętniej korzystają z telewizji, prasy, radia i Internetu. Obok nich funkcjonuje także reklama zewnętrzna - najstarsza forma - która jest doskonałym uzupełnieniem kampanii reklamowych....
Nowoczesna reklama, czyli efekt DOOH
OOH, czyli „out of home advertising” to bardzo powszechna forma komunikacji reklamowej. Billboardy, plakaty i ulotki są na ulicach miast tak powszechne, że właściwie przestaliśmy zwracać na nie uwagę. I tu pojawia się problem, bo w interesie reklamodawcy jest to, by odbiorcy nie tylko zobaczyli, ale i zapamiętali przekaz reklamowy. Stawić czoła temu wyzwaniu można, inwestując w nowoczesne roz...
 
niedziela 22.04.2018, 128 gości [ lista ]
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej © 1997-2018 ICOS. Wszystkie prawa zastrzeżone