logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

CASE STUDY: Huawei P8 i content marketing

  PR 10.12.2016, przeczytano 1115 razy
ilustracja

Kampania content marketingowa Huawei P8 to połączenie współpracy z artystami w różnych dziedzinach sztuki w spójną i jakościową komunikację opartą o szeroki zakres punktów styku z konsumentem.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/huawei-p8-i-content-marketing-,30803,artykul.html

Brief

Huawei to trzeci na świecie największy producent smartfonów. W Polsce jednak udział w rynku jeszcze w styczniu 2015 wynosił zaledwie 1,25%, a sama marka bardziej kojarzona była przez konsumentów z produktami, takimi jak modemy i routery. W praktyce Huawei od kilku lat udowadnia, że jego flagowe smartfony nie odbiegają jakością od produktów największych graczy w kategorii. A nawet, niektóre ich funkcjonalności są unikalne w skali całego rynku. Jednym z tych telefonów jest Huawei P8 - smartfon, który trafił na polski rynek w maju 2015 roku.

Produkt, który wyróżnia się zarówno pod kątem jakości wykonania i designu, a także unikalnych atrybutów, takich jak: rozpoznawanie głosu, tryb reżyserski czy malowanie światłem. Naszym zadaniem było stworzyć i uruchomić całą lawinę jakościowych treści na temat produktu i jego prawdziwych możliwości z szeroką penetracją różnych kanałów dotarcia zarówno w ramach digitalu jak i poza. Contentu, który będzie budował świadomość, podbijał wiarygodność sprzętu i powodował realne zainteresowanie.

Pomysł

W ramach długoterminowej kampanii content marketingowej zaangażowaliśmy artystów z różnych dziedzin, by rozpalili swoją kreatywność wykorzystując w tym celu smartfon Huawei P8. Aby wyróżnić najważniejsze cechy produktu podjęliśmy współpracę z:

  • Łukaszem Ziętkiem - fotograf – malowanie światłem
  • Marceliną – piosenkarka – rozpoznawanie mowy
  • Local Heroes – projektantki – design
  • Jakubowska i Gronowski – reżyserzy – tryb reżyserki


Zadaniem influencerów było połączenie sił, aby we wszystkich produkowanych materiałach wypracować wspólną wizję i nadać im nową jakość. Dla szerokiej penetracji grupy docelowej i budowy świadomości marki, kampania wykorzystywała różnorodne punkty styku: - kanały własne marki: Facebook, Instagram, YT oraz blog jako ośrodek agregujący treści - kanały własne artystów: Facebook, Instagram, Snapchat, Twitter, e-commerce Local Heroes - aktywacje konsumenckie - earned media: tv, prasa, portale oraz kanały influencerów niezaangażowanych bezpośrednio w kampanię, ale korzystających ze stworzonych treści - paid media: portale internetowe, prasa, social media ads - offline: event Local Heroes Prom Powered By Huawei.

Egzekucja

Podejście do kampanii opierało się na połączeniu wiedzy i umiejętności Influencerów z szerokim ekosystemem komunikacji mediowej. Wykreowany content miał za zadanie wykorzystywać różne punkty styku z konsumentem. Biorąc pod uwagę to, że kampania była projektowana stricte digitalowo, efekty działań contentowych zostały przełożone na komunikację poprzez event, e-commerce, czy obecność w szerokozasięgowych mediach (CNN). A każdy materiał był przygotowywany odpowiednio pod kątem konsumpcji treści w zależności od kanału dotarcia.

Rezultatem współpracy z artystami było opublikowanie ponad 40 unikalnych treści prezentujących funkcjonalności Huawei P8 w lifestyle’owy sposób. Dzięki połączeniu różnych touchpointów osiągnęliśmy zasięg ponad 6 000 000 użytkowników w digitalu. Kompleksowa strategia marketingowa Huawei, której głównym elementem w części digitalowej był content marketing przyniosła realne efekty w postaci znacznego wzrostu świadomości marki oraz podniesienia market share z 1,25% w styczniu 2015 do 20% w grudniu 2015.

Źródło: Dentsu Aegis Network Polska

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Prawna ochrona marki osobistej. Prawo do firmy a znak towarowy
Gdyby istniał skuteczny sposób prawny na zatrzymanie raz zbudowanego zaufania to byłaby to z pewnością najchętniej realizowana usługa prawna. Niestety, w tym zakresie prawo nie jest idealne. Co nie oznacza, że nie oferuje ono żadnych sposobów ochrony marki osobistej. Dzisiaj przedstawię Ci dwa sposoby ochrony marki osobistej, które warto znać: prawo do firmy oraz znak...
Plan marketingowy miasta i zrównoważone planowanie rozwoju
Strategiczny plan marketingowy, uważany za ważne narzędzie zarządzania w organizacji, wykorzystywany jest także przez miasta w Polsce jako jeden z głównych aspektów wsparcia w podejmowaniu decyzji i osiąganiu wyznaczonych celów. Zrównoważony rozwój to jeden z wiodących trendów w obecnych czasach. Właściwy do wprowadzania zmian i podążania za innowacjami. Określa wiele...
Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
Anglicy na wojnie z fast foodami. Zakaz reklamowania na billboardach?
Otyłość jest problemem dla coraz większej liczby nastolatków. To głównie przez wzgląd na nich lokalni politycy w Anglii zakazują reklamowania produktów wysokoprzetworzonych na billboardach. Ogólnokrajowych czy ogólnoeuropejskich zasad regulujących tę kwestię nie należy się spodziewać, ale eksperci podkreślają, że ten sam nośnik można wykorzystać do kampanii...
5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764