logo
WIEDZA

Case Study: Media markt - Be like 18

Mateusz Zawiślak  PR 01.06.2017, przeczytano 548 razy
ilustracjastrzałka

Z okazji swoich 18 urodzin klient poszukiwał niestandardowego podejścia do komunikacji, nowego sposobu na interakcję z marką. Akcja miała być przeciwwagą dla szeroko zakrojonych, urodzinowych promocji cenowych (nuuda). Szukaliśmy pomysłu, który będzie budował markę i prowokował emocje, najlepiej w nieoczywisty sposób. Projekt miał być zaadresowany do kupujących on-line - internautów, digital natives, często korzystających z komputera.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/case-study:-media-markt---be-like-18,32688,artykul.html

Pomysł:

Świętuj 18 urodziny MediaMarkt – najgłośniejsze w Polsce. Poczuj się jakbyś też miał 18 lat i pohałasuj z nami. Jak? W naszej grze Belike18, gdzie możesz wyszumieć się jak za młodu, cofnąć w czasie do swoich 18 urodzin i z tej okazji otrzymać prezent. Na dedykowanym urodzinom MediaMarkt landing page’u stworzyliśmy grę sterowaną krzykiem. Natężenie i długość dźwięku wydawanego przez gracza wyznaczała długość i wysokość skoku kierowanej postaci.

Rozwiązanie:

Gra w nawiązującej do przeszłości stylistyce pikselowej polegała na ucieczce od obowiązków studenckich, domowych czy biurowych do MediaMarkt, gdzie czekały urodzinowe prezenty.

Nasz bohater zmęczony swym szefem ucieka z pracy i zaczyna cofać się w czasie, buntując się w kolejnych poziomach przeciw studiom i rodzicom. W końcu osiąga 18 lat i otrzymuje urodzinowy prezent od MediaMarkt.

Jedyna promocja odbyła się na kanałach Twitch i Youtube, gdzie 4 czołowi polscy streamerzy przechodzili naszą grę za pomocą najróżniej wydawanych dźwięków. Efekt - 10 milionów decybeli wykrzyczanych przez naszych graczy. Poza tym projekt osiągnął wyniki w postaci:

  • ponad 800 tysięcy rozegranych gier;
  • średni czas rozgrywki - 8 minut;
  • ponad 10 tysięcy odpowiedzi na pytania konkursowe;
  • średni bounce rate - 9% (przy średniej dla gier online 30%); piosenka Izaka, którą stworzył podczas grania – 420 tysięcy wyświetleń.

Źródło: Dentsu Aegis Network Polska

www.dentsuaegisnetwork.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale:

Sytuacje kryzysowe w branży high fashion
Bojkot w social mediach, publiczne oskarżenia o zniesławienie, obrazę uczuć i kradzież kultury, a do tego straty finansowe opiewające na setki tysięcy dolarów. Co takiego zrobili i jakie konsekwencje musieli ponieśli zbyt odważni projektanci mody, wypuszczając na rynek swoje kontrowersyjne kolekcje?
Dobrze przemyślana strategia content marketingowa to długoterminowy proces, w którego skład wchodzi wiele różnych elementów. Jednym z nich jest oczywiście tworzenie wysokiej jakości treści, opartej na zasadach webwritingu i SEO. Jednak sama treść nie przyniesie nam żadnych korzyści, jeśli nikt jej nie zobaczy. Musi ona dotrzeć do odbiorców, a najlepiej do jak najwięks...
Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady UE o Ochronie Danych Osobowych (RODO) już obowiązuje. Termin jego ostatecznego wdrożenia upłynie w maju 2018 roku. Co robić, żeby odpowiednio wcześnie przygotować się na zmianę przepisów i uniknąć wysokich kar za nieprawidłowe przetwarzanie danych?
Blockchain – cyfrowa rewolucja
Technologia blockchain zyskuje na popularności, a jej użycie zaczyna wychodzić poza branżę fin-tech. Coraz częściej wykorzystywana jest również w IT, marketingu czy reklamie. Co należy wiedzieć o nowej technologii? Jaki będzie miała wpływ na branżę reklamową i konsumentów? Na te pytanie odpowiada Mariusz Maksymiuk, CEO Adexon.
Jak skutecznie trafiać do odbiorców mobilnych?
Według danych Statcountera z maja 2018 roku, 55,34% ruchu w sieci pochodzi z urządzeń mobilnych (włącznie z tabletami). Tym samym, spora część treści internetowych jest konsumowana właśnie za pomocą smartfonów. Dlaczego warto mieć to na uwadze? To, w jaki sposób korzystamy z internetu na telefonach, znacząco różni się od tego, jak wygląda to na komputerach stacjonarnych i laptopach. Sma...
 
wtorek 22.05.2018, 72 gości [ lista ]
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej © 1997-2018 ICOS. Wszystkie prawa zastrzeżone