logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

CASE STUDY: Najmocniejsze samochody polskiego Ubera

  PR 20.12.2015, przeczytano 2421 razy
ilustracjastrzałka

Na ulice trzech polskich miast wyjechały superszybkie samochody klasy premium, które można było zamówić za pośrednictwem aplikacji Uber. Jej użytkownicy próbowali zarezerwować ekskluzywny przejazd ponad 60 tysięcy razy. Przedstawimy kulisy kampanii, za której koncepcję, kreację i realizację odpowiada interaktywna agencja KERRIS.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/najmocniejsze-samochody-polskiego-ubera,26914,artykul.html

Cel

Zwiększenie świadomości marki Uber wśród mieszkańców dużych aglomeracji miejskich. Zwiększenie zaangażowania obecnych użytkowników przez zachęcenie ich do interakcji z aplikacją. Pozyskanie nowych użytkowników aplikacji.

Do kogo?

Akcja była skierowana do osób w wieku 18 - 35 lat, pasjonatów nowych technologii i motoryzacji i poszukiwaczy wrażeń lubiących aktywnie spędzać czas.

Co i jak?

Użytkownicy Ubera mieli okazję zamówić przejazd jednym z supersamochodów dostarczonych przez Team Betsafe - międzynarodową drużynę sportowców różnych dyscyplin z Arturem Borucem na czele. Jej członkowie biorą udział w legendarnym rajdzie Gumball 3000, który od 15 lat jednym z najpopularniejszych wyścigów na świecie. Przeznaczony dla pasjonatów aut klasy premium, przykuwa uwagę gwiazd i fanów motoryzacji. Wśród kierowców biorących udział w wyścigu Gumball 3000 są słynni sportowcy, przedstawiciele świata filmu i muzyki jak DeadMau5, Tony Hawk czy John Olson.

Spośród sześciu ekskluzywnych pojazdów należy wymienić rozpędzającego się do setki w zaledwie 2,7 sekund Nissana GT-R Black Edition, warte ponad milion złotych Ferrari 458 Italia i wyposażone w silnik o mocy 1000+ KM Audi RS6 Sportmile. Przejazdy supersamochodami były bezpłatne. Obowiązywały jednak ograniczenia czasowe - podróż po mieście nie mogła trwać dłużej niż 15 minut. By poszerzyć grono osób korzystających z Ubera, w ramach akcji #UberDRIVEPL każdy nowy użytkownik po wpisaniu kodu „TEAMBETSAFE” otrzymywał  40 zł do wykorzystania w aplikacji. Dla wszystkich użytkowników (starych i nowych) uruchomiono również dodatkową promocję, dzięki której mogli otrzymać kod do aplikacji o wartości 60 zł.

Gdzie i kiedy?

Akcja odbyła się w piątek 18 września 2015 r. w Warszawie, Krakowie i Trójmieście, czyli w miastach których mieszkańcy na co dzień korzystają z aplikacji Uber. Kierowcy superszybkich samochodów raczej nie wyjeżdżali na przedmieścia. W centrach miast można było łatwiej zauważyć ich obecność, co przełożyło się na aktywności użytkowników mediów społecznościowych.

Komunikacja

Komunikacja była prowadzona głównie za pośrednictwem oficjalnego profilu Ubera na Facebook’u oraz przez profile wybranych influencerów. Najpierw pojawił się na nim tajemniczy kilkusekundowy film zapowiadający akcję, a sześć dni później opublikowany został 50 sekundowy spot reklamowy. Obie produkcje wideo zostały wyświetlone ponad 211 tys. razy (Facebook + YouTube). O akcji informowała również firma Sportmile, która odpowiada za tuning Audi RS6 jeżdżącego tego dnia pod znakiem Ubera i Team Betsafe. Powstał również spot podsumowujący akcję, który łącznie wyświetlano ponad 130 tys. razy.

Ponadto, Uber ogłosił konkurs dla użytkowników portali społecznościowych. Nagrody mieli otrzymać autorzy najlepszych zdjęć supersamochodów biorących udział w akcji. Zdjęcia trzeba było opublikować z hashtagiem #UberDRIVEPL. Ekwiwalent reklamowy działań w social media, przy zasięgu ponad 400 tys. użytkowników wyniósł 27 235 zł. Aktywności użytkowników mediów społecznościowych była śledzona za pomocą Monitori.

Obok komunikacji w social media, KERRIS i Uber realizowały działania media relations. W ich wyniku powstały publikacje o ekwiwalencie reklamowym w wysokości 73 670 zł. Informacje o akcji #UberDRIVEPL pojawiła się w takich serwisach, jak np. Onet.pl, Interia.pl, Spidersweb.pl, DailyWeb.pl, RADIO Zet, czy Warszawa w Pigułce.

W działania promocyjne zaangażowani zostali infuencerzy, którzy za pośrednictwem swoich kanałów w mediach społecznościowych opowiedzieli o akcji #UberDRIVEPL. W ich gronie znalazeźli się: znany, między innymi z Top Model, projektant Dawid Woliński, blogerka modowa Maffashion (Julia Kuczyńska), piłkarz Artur Boruc, czy zawodnik MMA Łukasz “Juras” Jurkowski.

Reklama

By za pomocą reklamy online dotrzeć z informacją o akcji #UberDRIVEPL do szerszego grona odbiorców agencja interaktywna KERRIS przygotowała dwa landing page’e. Pierwszy, opatrzony zegarem odliczającym czas pozostały do wydarzenia, nie podając żadnych szczegółów w tajemniczy sposób o nim informował. Zainteresowało to internautów i blogerów, którzy zaczęli zadawać pytanie: “co takiego planuje Uber?”. Wszystko wyjaśniło się, gdy w sieci pojawiła się druga odsłona landing page’a zawierająca dokładny opis akcji, samochodów biorących w niej udział i towarzyszących jej promocji. Obie strony wygenerowały łącznie 19 278 wyświetleń przy 13 430 unikalnych użytkownikach. Ten wyniki jest efektem m.in. banerowej kampanii AdWords zrealizowanej w trzech rodzajów kierowania: słowa kluczowe, zainteresowania, remarkreting. Również filmy w serwisie YouTube zostały objęte promocją In-Display i In-Stream.

Wyniki

W Warszawie, Krakowie i Trójmieście użytkownicy aplikacji Uber próbowali zamówić przejazd supersamochodem ponad 60 tys. razy. Łącznie odbyło się około 100 przejazdów. W sieci pojawiło się ponad 40 tys. interakcji, z czego 56 proc. miała charakter neutralny i aż 38 proc. pozytywny. Zgodnie z przypuszczeniami w komunikację najbardziej zaangażowali się mężczyźni, którzy okazali się o 70 proc. bardziej aktywni niż kobiety. Najwięcej postów i komentarzy, bo aż 48 proc., pojawiło się na Facebooku. Na drugim miejscu znalazł się Instagram, z którego skorzystało 40 proc. zaangażowanych osób.

film promujący akcję:

film podsumowujący akcję:

Źródło: Kerris Group

www.kerris.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Program lojalnościowy – jak go wypromować?
Programy lojalnościowe, motywacyjne, czy polecające mogą być bardzo skuteczne, ale pod jednym warunkiem. Ich docelowi odbiorcy muszą wiedzieć zarówno o danym programie, jak i o płynących z niego korzyściach. A to oznacza, że przygotowując dany system, trzeba uwzględnić także jego promocję.
Interfejsy dotykowe w odwrocie
Dotykowe interfejsy są w odwrocie z oczywistych przyczyn – jednak życie nie znosi próżni, więc w miejsce dobrze nam znanych, a często również bardzo wygodnych rozwiązań, pojawiają się nowe. Pamiętajmy również o tym, że najlepszy, bo osobisty „panel dotykowy”, zdolny do połączenia z teoretycznie każdym innym urządzeniem, nosimy w… kieszeniach. Mowa oczywiście o...
Jak wygląda PR w dobie pandemii?
Według czerwcowego raportu Polskiego Instytutu Ekonomicznego Monitoring gospodarki cyfrowej, w czasie wiosennego zamrożenia gospodarki liczba aktywnych sklepów internetowych na jednej z platform e-commerce wzrosła o niemal 15 proc.[1] Zgodnie z informacjami przedstawionymi przez PWC, w obliczu kryzysu ponad 52 proc. polskich firm handlowych z sektora MŚP[2] zdecydowało się na...
Komunikacja B2C a B2B: podstawowe różnice
Rzadko w Polsce możemy zaobserwować stanowiska dedykowane komunikacji B2B. Rolę specjalistów w tym zakresie pełnią działy sprzedaży i w wybranych organizacjach komórki korporacyjne. Wzrost konkurencyjności na rynku zaowocuje jednak wyodrębnieniem w większym stopniu niż obecnie specjalizacji w kontekście komunikacji biznesowej, których rolą będzie budowa...
Według Harvard Business Review pozyskanie nowego klienta kosztuje nawet do 25 razy więcej niż utrzymanie dotychczasowego[1]. Tymczasem raport „The State of Customer Service in 2020” pokazuje, że 93% pracowników obsługi klienta uważa, że konsumenci mają dziś znacznie większe oczekiwania[2]. Jak zatem w aktualnych warunkach rynkowych zatrzymać klientów?
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764