logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Case study: Najmocniejsze samochody polskiego Ubera

  PR 20.12.2015, przeczytano 2079 razy
ilustracjastrzałka

Na ulice trzech polskich miast wyjechały superszybkie samochody klasy premium, które można było zamówić za pośrednictwem aplikacji Uber. Jej użytkownicy próbowali zarezerwować ekskluzywny przejazd ponad 60 tysięcy razy. Przedstawimy kulisy kampanii, za której koncepcję, kreację i realizację odpowiada interaktywna agencja KERRIS.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/case-study%3A-najmocniejsze-samochody-polskiego-ubera,26914,artykul.html

Cel

Zwiększenie świadomości marki Uber wśród mieszkańców dużych aglomeracji miejskich. Zwiększenie zaangażowania obecnych użytkowników przez zachęcenie ich do interakcji z aplikacją. Pozyskanie nowych użytkowników aplikacji.

Do kogo?

Akcja była skierowana do osób w wieku 18 - 35 lat, pasjonatów nowych technologii i motoryzacji i poszukiwaczy wrażeń lubiących aktywnie spędzać czas.

Co i jak?

Użytkownicy Ubera mieli okazję zamówić przejazd jednym z supersamochodów dostarczonych przez Team Betsafe - międzynarodową drużynę sportowców różnych dyscyplin z Arturem Borucem na czele. Jej członkowie biorą udział w legendarnym rajdzie Gumball 3000, który od 15 lat jednym z najpopularniejszych wyścigów na świecie. Przeznaczony dla pasjonatów aut klasy premium, przykuwa uwagę gwiazd i fanów motoryzacji. Wśród kierowców biorących udział w wyścigu Gumball 3000 są słynni sportowcy, przedstawiciele świata filmu i muzyki jak DeadMau5, Tony Hawk czy John Olson.

Spośród sześciu ekskluzywnych pojazdów należy wymienić rozpędzającego się do setki w zaledwie 2,7 sekund Nissana GT-R Black Edition, warte ponad milion złotych Ferrari 458 Italia i wyposażone w silnik o mocy 1000+ KM Audi RS6 Sportmile. Przejazdy supersamochodami były bezpłatne. Obowiązywały jednak ograniczenia czasowe - podróż po mieście nie mogła trwać dłużej niż 15 minut. By poszerzyć grono osób korzystających z Ubera, w ramach akcji #UberDRIVEPL każdy nowy użytkownik po wpisaniu kodu „TEAMBETSAFE” otrzymywał  40 zł do wykorzystania w aplikacji. Dla wszystkich użytkowników (starych i nowych) uruchomiono również dodatkową promocję, dzięki której mogli otrzymać kod do aplikacji o wartości 60 zł.

Gdzie i kiedy?

Akcja odbyła się w piątek 18 września 2015 r. w Warszawie, Krakowie i Trójmieście, czyli w miastach których mieszkańcy na co dzień korzystają z aplikacji Uber. Kierowcy superszybkich samochodów raczej nie wyjeżdżali na przedmieścia. W centrach miast można było łatwiej zauważyć ich obecność, co przełożyło się na aktywności użytkowników mediów społecznościowych.

Komunikacja

Komunikacja była prowadzona głównie za pośrednictwem oficjalnego profilu Ubera na Facebook’u oraz przez profile wybranych influencerów. Najpierw pojawił się na nim tajemniczy kilkusekundowy film zapowiadający akcję, a sześć dni później opublikowany został 50 sekundowy spot reklamowy. Obie produkcje wideo zostały wyświetlone ponad 211 tys. razy (Facebook + YouTube). O akcji informowała również firma Sportmile, która odpowiada za tuning Audi RS6 jeżdżącego tego dnia pod znakiem Ubera i Team Betsafe. Powstał również spot podsumowujący akcję, który łącznie wyświetlano ponad 130 tys. razy.

Ponadto, Uber ogłosił konkurs dla użytkowników portali społecznościowych. Nagrody mieli otrzymać autorzy najlepszych zdjęć supersamochodów biorących udział w akcji. Zdjęcia trzeba było opublikować z hashtagiem #UberDRIVEPL. Ekwiwalent reklamowy działań w social media, przy zasięgu ponad 400 tys. użytkowników wyniósł 27 235 zł. Aktywności użytkowników mediów społecznościowych była śledzona za pomocą Monitori.

Obok komunikacji w social media, KERRIS i Uber realizowały działania media relations. W ich wyniku powstały publikacje o ekwiwalencie reklamowym w wysokości 73 670 zł. Informacje o akcji #UberDRIVEPL pojawiła się w takich serwisach, jak np. Onet.pl, Interia.pl, Spidersweb.pl, DailyWeb.pl, RADIO Zet, czy Warszawa w Pigułce.

W działania promocyjne zaangażowani zostali infuencerzy, którzy za pośrednictwem swoich kanałów w mediach społecznościowych opowiedzieli o akcji #UberDRIVEPL. W ich gronie znalazeźli się: znany, między innymi z Top Model, projektant Dawid Woliński, blogerka modowa Maffashion (Julia Kuczyńska), piłkarz Artur Boruc, czy zawodnik MMA Łukasz “Juras” Jurkowski.

Reklama

By za pomocą reklamy online dotrzeć z informacją o akcji #UberDRIVEPL do szerszego grona odbiorców agencja interaktywna KERRIS przygotowała dwa landing page’e. Pierwszy, opatrzony zegarem odliczającym czas pozostały do wydarzenia, nie podając żadnych szczegółów w tajemniczy sposób o nim informował. Zainteresowało to internautów i blogerów, którzy zaczęli zadawać pytanie: “co takiego planuje Uber?”. Wszystko wyjaśniło się, gdy w sieci pojawiła się druga odsłona landing page’a zawierająca dokładny opis akcji, samochodów biorących w niej udział i towarzyszących jej promocji. Obie strony wygenerowały łącznie 19 278 wyświetleń przy 13 430 unikalnych użytkownikach. Ten wyniki jest efektem m.in. banerowej kampanii AdWords zrealizowanej w trzech rodzajów kierowania: słowa kluczowe, zainteresowania, remarkreting. Również filmy w serwisie YouTube zostały objęte promocją In-Display i In-Stream.

Wyniki

W Warszawie, Krakowie i Trójmieście użytkownicy aplikacji Uber próbowali zamówić przejazd supersamochodem ponad 60 tys. razy. Łącznie odbyło się około 100 przejazdów. W sieci pojawiło się ponad 40 tys. interakcji, z czego 56 proc. miała charakter neutralny i aż 38 proc. pozytywny. Zgodnie z przypuszczeniami w komunikację najbardziej zaangażowali się mężczyźni, którzy okazali się o 70 proc. bardziej aktywni niż kobiety. Najwięcej postów i komentarzy, bo aż 48 proc., pojawiło się na Facebooku. Na drugim miejscu znalazł się Instagram, z którego skorzystało 40 proc. zaangażowanych osób.

film promujący akcję:

film podsumowujący akcję:

Źródło: Kerris Group

www.kerris.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Biura coraz bardziej zielone
Rośliny w biurze to nie tylko coraz częściej spotykany element designu, ale przede wszystkim realne korzyści dla zdrowia pracowników. Zieleń produkuje tlen i oczyszcza powietrze ze szkodliwych związków wydzielanych z podłóg, mebli i urządzeń elektrycznych, uspokaja i polepsza koncentrację oraz znacznie zwiększa estetykę wnętrza. Umiejętny dobór roślin...
Wkłady – część 1.

Publikacje książkowe (7): Wkłady – część 1.

Nie szata zdobi czło­wieka, ani okładka książkę. Trudno zgo­dzić się z tym stwier­dze­niem, a jed­nak w obu przy­pad­kach to, co naprawdę war­to­ściowe i trwałe, ukryte jest pod zewnętrzną, wysta­wioną na publiczny widok powłoką i zapra­sza nas do spo­tka­nia ze sobą, na zupeł­nie innym pozio­mie. Nawet naj­pięk­niej wyko­nana okładka, nie...
Nowa definicja znaku towarowego – koniec wymogu graficznej przedstawialności
Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii (MPiT) poinformowało, że Prezydent Andrzej Duda podpisał nowelizację prawa własności przemysłowej. Jedną z najważniejszych zmian wprowadzonych przez nowelę jest nowa definicja znaku towarowego. Zgodnie z nową definicją, znakiem towarowym może być każde oznaczenie, umożliwiające odróżnienie towarów jednego...
Wielkanocne zwyczaje w wydaniu out-of-home
Wielkanoc to jedno z dwóch największych wydarzeń w roku, zaraz po Bożym Narodzeniu, które znacząco wpływa na wzrost sprzedaży detalicznej. Jak zatem wykorzystać ten czas na promowanie swoich produktów i usług? Poniżej przykłady, jak robią to liderzy w branży.
Marketing dotykowy – jak go stosować?
Dotyk to najbardziej pobudzający zmysł, który uzupełnia, a w niektórych przypadkach wręcz zastępuje wzrok. Klientom powinniśmy umożliwić fizyczny kontakt z towarem. Dzięki temu, będą mogli poczuć się jego właścicielami jeszcze przed zakupem. Coraz więcej marek zdaje sobie sprawę z tego, jak ważne jest udostępnienie konsumentowi możliwości dotknięcia...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764