logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

CASE STUDY: Polskie Radio - Głosy z przeszłości

  PR 07.12.2016, przeczytano 841 razy
ilustracja

Wykorzystaliśmy zakurzony zasób – archiwum dźwięków Polskiego Radia – aby w nowoczesny, mobilny sposób dotrzeć do młodych ludzi. Sprawiliśmy, że miasto i miejsca, które znamy z naszej codzienności zmieniły się w podróż w czasie, a uczestnicy kampanii przenieśli się w przeszłość, odkrywając zamierzchłe czasy za pomocą zapomnianych dźwięków


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/polskie-radio---glosy-z-przeszlosci,30767,artykul.html

Brief

Polskie Radio ma najbogatsze archiwum dźwięków w kraju, regionie, a kto wie, czy nie i dalej. Ponad 90 lat naszej unikalnej historii, wszystko zamknięte w dźwiękach – od komunikatów wojennych z 1939 roku, przez wizyty Papieża w Warszawie (niech zstąpi Duch Twój..!), po koncert Michaela Jacksona w postkomunistycznej Polsce. Tylko co z tego, skoro nikt się tym nie interesuje? Niejedno archiwum kryje w sobie skarby – problem polega na tym, że mało kto ma siłę / chęć / pomysł, żeby się nad nimi pochylić. Żyjemy szybko, z głowami w telefonach, nie grzebiemy w tym, co było.

Pomysł

Z głowami w telefonach biegniemy przed siebie i nie mamy momentu, żeby pomyśleć nad tym, co było. Stąd nasz pomysł – odkurzmy skarby Polskiego Radia tak, żeby Polacy z 2015 znaleźli w nich coś dla siebie! Na czym polegał pomysł?

Rozwiązanie

Stworzyliśmy specjalną aplikację mobilną, za pomocą której pozwalaliśmy użytkownikom posłuchać historii, które miały miejsce dokładnie tam, gdzie teraz są, poprzez mapowanie GPS i kontekstowe podsuwanie im contentu z archiwum. Czyli najprostsza rzecz na świecie - jesteś na placu Piłsudskiego? Dziś możesz kupić tam watę cukrową i pójść do Sofitel Victorii do kasyna, ale jedno kliknięcie przeniesie Cię do 1979 i legendarnej wizyty Ojca Świętego. Zamknij oczy, załóż słuchawki, przenieś się w czasie. To cały nasz pomysł. Prosty, a jakże potężny. W naszej aplikacji mogłeś posłuchać historycznych polityków – przemówienie marszałka Piłsudskiego odsłuchiwane przed Pałacem Prezydenckim robi piorunujące wrażenie, artystów – Agnieszka Osiecka przeczyta Ci swój wiersz przed domem na Francuskiej - i generalnie zapoznać się z tysiącami fascynujących nagrań z przeszłości, wszystko w teraźniejszości.

Źródło: Dentsu Aegis Network Polska

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
Anglicy na wojnie z fast foodami. Zakaz reklamowania na billboardach?
Otyłość jest problemem dla coraz większej liczby nastolatków. To głównie przez wzgląd na nich lokalni politycy w Anglii zakazują reklamowania produktów wysokoprzetworzonych na billboardach. Ogólnokrajowych czy ogólnoeuropejskich zasad regulujących tę kwestię nie należy się spodziewać, ale eksperci podkreślają, że ten sam nośnik można wykorzystać do kampanii...
5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
Slodkie: Produkcja czekolady vs. CSR
Z roku na rok rośnie świadomość na temat pilnej potrzeby ochrony środowiska i konieczności walki ze zmianami klimatycznymi. Coraz więcej firm podejmuje aktywne działania w tym kierunku – zarówno na poziomie lokalnym, jak i globalnym. Znani producenci słodyczy, jak SLODKIE, podnoszą poprzeczkę dla całej branży, kierując się wartościami zrównoważonego...
Rozliczenia abonamentowe królują w branży SEO
Ponad połowa agencji i freelancerów zajmujących się SEO oferuje tylko jeden model rozliczeniowy za wykonaną pracę – tak wynika z międzynarodowej ankiety przeprowadzonej w 2024 roku przez Ahrefs [1] . Największą popularnością cieszy się miesięczny abonament – opcję tę wskazało aż 78 proc....
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764