logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

CASE STUDY: Przerwa na meczyk

  PR 21.07.2017, przeczytano 1312 razy
ilustracjastrzałka

"Przerwa na meczyk” to innowacyjny sposób na obecność w telewizji podczas najdroższego pasma reklamowego, transmisji EURO 2016. I to za darmo.

  • Klient: Media Markt
  • Agencja: Lubię to - linked by Isobar


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/przerwa-na-meczyk,33205,artykul.html

Tło:

Cel: zbudowanie wizerunku Media Markt jako innowacyjnej marki wykorzystującej najnowsze technologie. Poprzez nowatorskie i nietypowe rozwiązania marka miała zaistnieć w czasie, kiedy uwaga wszystkich była skupiona na EURO 2016 we Francji. Drugim celem określonym przez Klienta była możliwość zaimplementowania aktywacji do sieci sklepów i zaangażowanie potencjalnych klientów w zabawę lokalnie. 

Pomysł:

Nowatorska aplikacja w piłkarskimi klimacie, linkująca Media Mark i piłką nożną. Aplikacja możliwa do odpalenia bez pobierania na telewizorze, w którym nasi fanie właśnie oglądają mecz. A właściwie chwilę potem. Bo do promocji też podeszliśmy nowatorsko: wyłącznie w czasie przerw w meczu,  kiedy wszyscy reklamodawcy biją się o czas antenowy. Znamy naszych fanów i wiemy gdzie są podczas przerwy. Na Facebooku. W zdecydowanej większości właśnie przeglądają go na urządzeniu mobilnym, przez które możemy wciągnąć ich do naszej aplikacji – bez żadnej instalacji – wystarczy klik by fani byli w grze. Stworzyliśmy aplikację w oparciu o claim klienta „Odkryj w sobie kibica” i wykorzystaliśmy „stare dobre” piłkarzyki stołowe w nowatorski sposób.

Rozwiązanie:

Daliśmy naszym użytkownikom do dyspozycji grę, która działa na każdym komputerze, smartfonie, czy telewizorze. Stworzyliśmy rozwiązanie oparte na HTML i Canvas, które bez potrzeby instalacji czegokolwiek na urządzeniach, pozwoliło naszym fanom na grę w piłkarzyki. Fani mogli grać przeciwko sobie, przeciwko komputerowi czy przeciwko losowo zalogowanej osobie. Do 8 osób jednocześnie mogło grać w 1 grę, ponieważ każdy użytkownik kontrolował 1 „ruszt” przy stole do piłkarzyków.  Aby „stanąć za stołem” wystarczył smartfon. Zamieniliśmy telefon w rączkę od wirtualnego „rusztu” stołowego i gracz obracając telefonem, za pomocą żyroskopu obracał „rusztem”. Cały ruch mógł obserwować na ekranie drugiego urządzenia, najczęściej laptopa czy telewizora.


Skutki:

Efekt - 36 tysięcy strzelonych goli… w przerwach meczy Euro 2016! Do tego dzięki kompatybilności aplikacji z wieloma urządzeniami, była ona łatwa do zaimplementowania we wszystkich marketach Media Markt, gdzie fani piłki mogli zagrać w naszą grę testując ja na najnowszym asortymencie dostępnym w sprzedaży. Powstały strefy kibica, a klienci największych telewizorach i najnowszych smartfonach mogli zagrać w „Przerwę na Meczyk” i zmierzyć się z mini zawodach. Kampania opiera się o w pełni lokalny pomysł, w całości wykonany w agencji. Tego rodzaju rozwiązanie z łatwością skaluje się na inne rynki. Do tego sposób interakcji na linii telefon – telewizor z pewnością inspiruje do kolejnych, ciekawych i nowoczesnych rozwiązań, gdzie podstawą działań jest dotarcie do właściwych ludzi, we właściwym miejscu i właściwym czasie.

Źródło: Dentsu Aegis Network Polska

www.dentsuaegisnetwork.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Programy lojalnościowe są powszechnie stosowane w handlu detalicznym. Sprawdzone, znane i oswojone. Czy jednak narzędzia wykorzystujące nagrody oparte na zebranych punktach są nadal skuteczne? Ja tradycyjne podejście do budowania lojalności konsumentów sprawdza się w trzeciej dekadzie XXI wieku?  
Meta zapłaci miliardy? Pozwy reklamodawców i organizacji konsumenckich
W USA nawet siedem miliardów, a w UE do 4% rocznych przychodów. Tyle będzie na stole, gdy sądy zgodzą się z roszczeniami reklamodawców i organizacji konsumenckich. W USA skarżą się firmy, które przekonują, że zastosowany przez Metę wskaźnik zawyżał liczbę potencjalnych widzów ich materiałów aż o 400%.
Firmowa flota samochodowa jako dynamiczny nośnik reklamy
Współczesny rynek reklamowy wymaga od firm nie tylko kreatywności, ale również elastyczności i innowacyjności w docieraniu do potencjalnych klientów. Jednym z coraz bardziej popularnych rozwiązań w tej dziedzinie jest wykorzystanie firmowej floty samochodowej jako ruchomych nośników reklamowych. Pojazdy służące niegdyś głównie celom transportowym, obecnie przekształcają...
Historia car wrappingu wg Antalis
Większość profesjonalistów z branży i entuzjastów motoryzacji myśli, że car wrapping (czyli oklejanie samochodów) jest zjawiskiem stosunkowo współczesnym. Nic bardziej mylnego! Historia car wrappingu zaczyna się bowiem znacznie wcześniej…
Lechar z nową strategią komunikacji i tożsamością wizualną
Agencja kreatywna i brandingowa Lotna stworzyła nowy, kompleksowy system tożsamości wizualnej oraz strategię komunikacji dla firmy Lechar.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764