logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

CASE STUDY: Qpony.pl. Jak przemienić biznes w jednorożca?

  PR 06.08.2015, przeczytano 1742 razy
ilustracjastrzałka

Nowe technologie zmieniają nasz sposób postrzegania świata i prowadzenia biznesu. Dzisiaj, stworzenie niemal dowolnego produktu nie jest już żadnym problemem, dlatego kluczowe jest skupienie się na ich wartości dodanej. Jest to zasada obowiązująca dla całego biznesu, której działanie można świetne zaobserwować na przykładzie startupów. Statystyki dla tych początkujących firm w Polsce są nieubłagane – niczym w teleturnieju, dane będzie przetrwać tylko jednemu z dziesięciu. Ci którzy znaleźli sposób, liczą na przemianę w jednorożca (startup wart miliard dolarów) i sukces na miarę Facebooka, Google czy Wordpressa. W czym tkwi ich sekret? Łączy je jedno – wszystkie są liderami pod względem wykorzystania nowych technologii. Zdaje się, że tę tajemnicę odkryły także Qpony.pl...


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/qpony.pl.-jak-przemienic-biznes-w-jednorozca,25614,artykul.html

Wszystko zaczęło się od pizzy…

Wszystko zaczęło się całkiem niewinnie. W 2010 roku po powrocie ze Stanów Zjednoczonych trójka studentów zainspirowana tamtejszymi kuponami zdecydowała się wydawać papierowe książeczki, oferujące rabaty do wybranych restauracji, miejsc rozrywki, sklepów. Jak sami o sobie mówią: „Chcieliśmy tylko zjeść tańszą pizze, a w Stanach było to znacznie prostsze.” – mówi Krzysztof Łuczak, CFO Qpony.pl - „ Pomysł chwycił od razu, jednak po powrocie z kolejnej podróży (tym razem z Wielkiej Brytanii)  zrozumiałem, że warto zainwestować w bardziej nowoczesne rozwiązanie…”

„W końcu naszym odbiorcą miało być pokolenie Y a wkrótce i Z dla których smartfon i internet są oczywistością i podstawowym źródłem zdobywania codziennych informacji. Wykorzystanie nowych technologii było nieuniknione i tak narodził się pomysł na aplikację Qpony.” – dodaje Tomasz Jabłoński, CEO Qpony.pl

Po pięciu latach od pamiętnej pizzy,  apetyt Qponów nadal rośnie. To już nie tyle darmowe książeczki rozdawane przechodniom na mieście, ale przede wszystkim najpopularniejsza zniżkowa aplikacja mobilna w Polsce, od niedawna wspierana przez beacony. W ciągu pięciu kolejnych lat firma planuje stać się numerem jeden wśród mobilnych serwisów służących do kupowania w sieci. A jest o co walczyć. Według prognoz do 2017r. internetowy rynek kuponów ma osiągnąć wartość 8,5 mld $, natomiast jego amerykański lider -  firma RetailMeNot  generuje roczne przychody na poziomie powyżej 250 mln $. Potencjał jest więc ogromny, tym bardziej że Polska jest jednym z rynków charakteryzujących się najwyższą dynamiką wzrostu w tym sektorze.

Technologia...kluczem do rozwoju

Wraz z decyzją Qponów o wejściu na rynek nowych technologii, pojawiły się ważne pytania: jak dostosować infrastrukturę IT do ich aplikacji oraz jak zrobić to bez zbędnych inwestycji i nakładów czasu na zarządzanie nią?

„Potrzebowaliśmy elastycznej usługi, która będziemy rozwijać wraz ze wzrostem naszych potrzeb. Jesteśmy też lokalnymi patriotami, dlatego tym przyjemniej było zadecydować o współpracy z e24cloud. ” – mówi K. Łuczak.

Dzięki zastosowaniu chmury, Qpony.pl zyskały zupełnie nowe możliwości i korzyści dla swojego biznesu.

„Dzięki e24cloud otrzymaliśmy dostęp do stabilnej infrastruktury, swobodę konfiguracji oraz możliwość odpowiedniego zarządzania zasobami.” – tłumaczy Krzysztof Łuczak

Kolejną niewątpliwą korzyścią chmury są niskie koszty. Świetnie sprawdza się to w przypadku startupów, ponieważ zaoszczędzone na infrastrukturze IT środki można przeznaczyć na inne formy działalności takie jak: promocja czy rozwój produktu. Rozwiązania IaaS umożliwiają pełną kontrolę kosztów, co w konsekwencji prowadzi do ich obniżenia. Korzystając z serwerów w chmurze e24cloud Qpony nie muszą planować zużycia zasobów „na zapas”. Odpada także konieczność płacenia za nieużywany serwer. A dzięki szerokiemu portfolio usług Beyond.pl firma możliwość dopasowania narzędzia precyzyjnie do potrzeb kolejnych projektów, które mogą pojawić się w przyszłości.

„Na polskim rynku mamy kilku mocnych konkurentów, jednak koncentrują się oni na dostarczaniu wąskiego zakresu usług. My staramy się myśleć szerzej, a naszym celem jest stać się spersonalizowany agregatorem informującym o wszelkich okazjach i promocjach dotyczących marek, które lubisz. Tak rozbudowany produkt wymaga jednak stabilnego i bezpiecznego zaplecza IT.”  - mówi Krzysztof Łuczak

Decydując się na skorzystanie z usług wiarygodnego partnera w zakresie chmury obliczeniowej Qpony otrzymały gwarancję  bezpieczeństwa i  dostępności zasobów. Jak wynika z raportu firmy doradczej PwC, rocznie na świecie dochodzi do ok. 42,8 mln naruszeń cyberbezpieczeństwa, dlatego firmy opierającą swoją działalność głównie na posiadanych danych nie mogą ignorować tego ryzyka. Wysokie standardy centrum danych Beyond.pl i doskonała łączność oraz infrastruktura gwarantuje bezpieczeństwo i stabilność działania systemów Qponów. Dane w chmurze przechowywane są w centrum danych w Polsce – w Poznaniu lub Warszawie i podlegają tylko polskiej jurysdykcji.

„Całość zasobów administrowana jest przez zespół inżynierów Beyond.pl, co odciąża  nasz  firmowy zespół IT, umożliwiając nam koncentrację nad dalszym rozwojem firmowej platformy aplikacyjnej. Dzięki temu mamy czas na to, co dla nas najważniejsze.” – podsumowuje K. Łuczak

Źródło: Beyond.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Plan marketingowy miasta i zrównoważone planowanie rozwoju
Strategiczny plan marketingowy, uważany za ważne narzędzie zarządzania w organizacji, wykorzystywany jest także przez miasta w Polsce jako jeden z głównych aspektów wsparcia w podejmowaniu decyzji i osiąganiu wyznaczonych celów. Zrównoważony rozwój to jeden z wiodących trendów w obecnych czasach. Właściwy do wprowadzania zmian i podążania za innowacjami. Określa wiele...
Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
Anglicy na wojnie z fast foodami. Zakaz reklamowania na billboardach?
Otyłość jest problemem dla coraz większej liczby nastolatków. To głównie przez wzgląd na nich lokalni politycy w Anglii zakazują reklamowania produktów wysokoprzetworzonych na billboardach. Ogólnokrajowych czy ogólnoeuropejskich zasad regulujących tę kwestię nie należy się spodziewać, ale eksperci podkreślają, że ten sam nośnik można wykorzystać do kampanii...
5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
Slodkie: Produkcja czekolady vs. CSR
Z roku na rok rośnie świadomość na temat pilnej potrzeby ochrony środowiska i konieczności walki ze zmianami klimatycznymi. Coraz więcej firm podejmuje aktywne działania w tym kierunku – zarówno na poziomie lokalnym, jak i globalnym. Znani producenci słodyczy, jak SLODKIE, podnoszą poprzeczkę dla całej branży, kierując się wartościami zrównoważonego...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764