logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Case study: Real Time Marketing w wydaniu Komputronika

  PR 20.08.2018, przeczytano 823 razy
ilustracjastrzałka

Tegoroczny Mundial nie zakończył się dla Polaków sukcesem. Seria porażek szybko zakończyła udział polskiej reprezentacji w walce o zwycięstwo i pozostawiła u kibiców niedosyt. Zupełne przeciwieństwo stanowią działania marek, które zainspirowane ważnym sportowym czasem, prowadziły zintensyfikowane kampanie reklamowe w oparciu o Real Time Marketing. Jedną z lepiej przygotowanych firm podczas ubiegłych Mistrzostw Świata był Komputronik, który zakończył turniej ze wzrostem odsłon witryny, odwiedzin w sklepie stacjonarnym i przede wszystkim ze wzrostem sprzedaży.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/case-study%3A-real-time-marketing-w-wydaniu-komputronika,37614,artykul.html

Marketing sportowy to zbiór działań, które mają na celu wykorzystać narzędzia marketingowe do promocji produktów lub usług związanych ze sportem. Coraz częściej jest on także wykorzystywany tam, gdzie produkty wcale nie muszą być z nim związane bezpośrednio, jednak ma na celu budować i umacniać w świadomości odbiorców wzajemnych relacji między produktem a sportem. Przemyślany i zaplanowany od początku do końca, również z uwzględnieniem przewidzenia potencjalnych sytuacji kryzysowych, może przynieść ogromne zyski. Realizowany pochopnie może być dla marek również źródłem stresów i strat. Przekonać się o tym mogły między innymi marki, które w trakcie Mundialu swoją komunikację oparły o rozpoznawalne nazwiska piłkarzy. To działania niewątpliwie kosztowne, o milionowych budżetach, które pomimo pokładanych w nich nadziejach, przyniosły więcej komplikacji niż momentów chwały.

Czerwcowa kampania Komputronik była przygotowana w oparciu o szczególne zainteresowanie Polaków piłką nożną oraz wzmożoną aktywnością związaną z kibicowaniem w trakcie najważniejszych sportowych zmagań polskiej reprezentacji. Celem realizowanych działań było przekierowanie jak największej liczby unikalnych użytkowników na stronę internetową sklepu, lecz również do salonów stacjonarnych Komputronik.

Według badania przeprowadzonego przez Starcom wraz z Samsung Electronics Polska, 15 proc. badanych przyznało, że  okres ważnych wydarzeń sportowych to czas sprzyjający zakupom nowych sprzętów elektronicznych. Grupa ta w związku z tym zdecydowała się na nabycie nowego RTV, a kolejne 14 proc. zakup rozważało. Mając na uwadze te wyniki, Komputronik jako cel swojej kampanii przyjął również wzrost sprzedaży określonych kategorii produktów.

Dedykowane rozwiązania promocyjne

Swoje przygotowania do kampanii związanej z Mundialem Komputronik rozpoczął już na kilka miesięcy wcześniej. W ramach przyjętego harmonogramu i strategii, prowadzone były działania zarówno zewnętrzne, jak i wewnętrzne.

Głównym elementem spinającym kampanię była promocja, w ramach której klient, kupując określone produkty mógł otrzymać personalizowaną koszulkę kadry narodowej. Wsparcie dla tego działania było realizowane poprzez kampanie Google Ads. Format reklamy, na który zdecydowała się firma bazował na feedzie produktowym oraz banerach remarketingowych w sieci Google. Dodatkowo reklama objęła również kanały Social Media: Facebook oraz Instagram, gdzie w ramach reklamy w newsfeedzie oraz poprzez retargeting, osoby potencjalnie zainteresowane promocją otrzymywały stosowne komunikaty.

W ramach własnych kanałów marki, Komputronik prowadził komunikację poprzez umieszczenia banerów na stronie głównej, w ramach kategorii i kart produktów. Dodatkowo każdy z produktów objętych promocją oznaczony był specjalną etykietą, o ofercie informowały też pop-upy.

Informacja o ofercie była dystrybuowana również wewnątrz siedziby Komputronik, głównie poprzez radiowęzeł i specjalne ekrany służące komunikacji z pracownikami.

Duża liczba działań niestandardowych

Promując akcję specjalną, Komputronik sięgnął również po niestandardowe działania, których celem było uzyskanie jak największego zasięgu oraz zaangażowania wokół kampanii.

Kampania realizowana była poprzez wykupienie specjalnego pakietu sponsorskiego TVP, w ramach której podczas meczy polskiej reprezentacji oraz transmisji ze studia pojawiały się screeningi, spoty oraz belki sponsorskie. Dodatkowo kampania wsparta była reklamą displayową, w ramach której w aplikacji mobilnej pojawiały się banery oraz reklamy w formie fullscreen.

Formaty reklamowe pod hasłem „Ustrzel karnego!” były widoczne również na stronach internetowych: sport.pl, sport.interia.pl oraz na tvn24.pl.

Dodatkowo Komputronik zainicjował własne aktywności. Jedną z nich było typowanie wyników przez nowoczesne roboty sprzątające. „Robotypy” można było śledzić na dedykowanej stronie internetowej www.komputronik.pl/lp/robotypy oraz na fanpage marki. Realizacja filmików typujących połączona była z promocją wybranych inteligentnych urządzeń sprzątających.

ilustracjastrzałka

Komputronik sięgnął również do sprawdzonych rozwiązań i gier, które już przed laty cieszyły się dużym zainteresowaniem, a później zostały na chwilę zapomniane. Dlatego na stronie www.komputronikmundial.pl można było nie tylko zapoznać się z promocjami związanymi z Mundialem, ale również oddać się rozgrywce z komputerem lub innym połączonym ze stroną zawodnikiem w ramach gry paper soccer.

Zwycięstwo Komputronik

Realizowane przez Komputronik działania w okresie około mundialowym zakończyły się pełnym sukcesem. Ogólny zasięg kampanii realizowanej online wyniósł ponad 8,5 mln, przekładając się również na znacznie zwiększoną liczbę kliknięć do strony w tym czasie.

Kampania zachęcająca do odbioru personalizowanej koszulki wygenerowała ponad 90 tys. kliknięć unikalnych użytkowników. Dużym zainteresowaniem cieszyła się również kampania w ramach której użytkownik za pomocą myszki miał oddać strzał na bramkę. CTR tej kampanii wyniósł niemalże 8 proc.

Również sprzedaż w tym okresie zakończyła się znacznymi wzrostami w porównaniu do roku ubiegłego. Największą popularnością w tym czasie cieszyła się kategoria RTV. Najczęściej kupowane były telewizory, które wyróżniały takie cechy, jak duży ekran i wysoka rozdzielczość oglądanych materiałów. W porównaniu do roku poprzedniego odnotowano wzrost sprzedaży telewizorów o 90 proc., co stanowi olbrzymią różnicę i daje motywację do dalszych akcji tego rodzaju. Dużym zainteresowaniem cieszyły się również urządzenia mobilne, na których prowadzący aktywny tryb życia, coraz częściej oglądają sportowe potyczki.

Źródło: Komputronik

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Mobilność dekoracji, czyli szybka metamorfoza biura
Wynajem tymczasowy, szybkie zmiany w aranżacji przestrzeni, zmieniające się potrzeby firm - to wszystko skłania i najemców i wynajmujących do poszukiwania sposobów na mobilną aranżację biura. Ważne są elementy, które będzie można szybko zmienić ale również w miarę możliwości zabrać ze sobą podczas przenosić do kolejnej siedziby....
Omnichannel – integracja działań online i offline
Według badania Deloitte aż 90% sprzedaży detalicznej na świecie odbywa się w sklepach stacjonarnych. Konsumenci jednak poszukują często informacji o produktach w Internecie. W jaki sposób połączyć ze sobą te dwa kanały sprzedaży?
Okładki zeszytowe

Publikacje książkowe (2): Okładki zeszytowe

Zgod­nie z wypra­co­waną w poprzed­nim odcinku defi­ni­cją, publi­ka­cja książ­kowa, aby nią być, musi skła­dać się z mini­mum dwóch czę­ści: okładki i wkładu. Dziś przy­stę­pu­jemy do nie­spiesz­nego roz­bie­ra­nia na czyn­niki pierw­sze, zewnętrz­nej czę­ści tego  duetu. Pro­jek­tu­jąc okładkę, oka­zuje się czę­sto, że brak...
Omnichannel, czyli budowanie doświadczeń klienta
Wielokanałowość od kilku lat jest popularnym hasłem związanym z handlem detalicznym, jednak wciąż wywołuje wiele zamieszania. Największym wyzwaniem dla sprzedawców, którzy chcą zmaksymalizować potencjał omnichannel są klienci, a dokładniej sprostanie ich oczekiwaniom. Jak skutecznie przeprowadzić konsumenta przez ścieżkę zakupu? Jakie są głównie cele działań...
Tam gdzie konsument, tam i marka: Napoleoncat o social media
Klienci szukają kontaktu z marką w miejscu, w którym jest on dla nich najwygodniejszy. Coraz częściej stawiają więc na kanały social media. W odpowiedzi, marki chcąc pozostawać w kontakcie ze swoimi konsumentami, coraz sprawniej integrują kanały społecznościowe z procesami obsługi klienta. Mogąc wejść w interakcję z firmą w wybranym przez niego miejscu, konsument czuje do...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764