logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

CASE STUDY: spot dla Galerii Bałtyckiej

  PR 26.09.2016, przeczytano 1094 razy
ilustracjastrzałka

Case study dotyczące realizacji spotu „Nie musisz chodzić z psem na zakupy, ale warto wiedzieć, że możesz” dla Galerii Bałtyckiej w Gdańsku.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/spot-dla-galerii-baltyckiej,30037,artykul.html

Skąd pomysł?

Aż chciałoby się odpowiedzieć: „Z miłości do psów” i choć nie byłoby to nieprawdą, powody podjęcia decyzji o nakręceniu spotu pokazującego możliwość wejścia z psem do Galerii Bałtyckiej, były nieco inne. Zaczęło się od informacji pasowej „Galeria Bałtycka przyjazna czworonogom”, którą wysłaliśmy do mediów 10 maja. Zbliżało się lato, a wraz z nim upalne dni, postanowiliśmy więc przypomnieć, że każdy właściciel psa, który musi zrobić zakupy, a nie ma możliwości zostawienia na ten czas swojego pupila w chłodnym, zacienionym miejscu (a nie np. w dusznym wnętrzu nagrzanego samochodu), może zabrać go ze sobą do galerii.

Trzeba przyznać, że nie była to żadna nowość. Punkt 6 regulaminu Galerii Bałtyckiej od początku jej istnienia (a więc od niemal 10 lat) dopuszcza możliwość wprowadzania na teren centrum psów (na smyczy, a właściciel jest zobowiązany posprzątać po psiaku ewentualne nieczystości). Pomimo jednak, że regulamin jest umieszczony na wejściach do centrum, które dodatkowo oznaczone są specjalnymi naklejkami, zauważyliśmy, że wielu Klientów o takiej możliwości nie wie.

W informacji prasowej zaznaczyliśmy, że nie zachęcamy do zabierania psów na zakupy. Zależało nam na pokazaniu możliwości uzasadnionego wejścia z czworonogiem do galerii. Zaznaczyliśmy także, że choć regulamin GB umożliwia wejście z psem na jej teren, to już poszczególne sklepy mogą mieć w tym względzie własne ograniczenia.

Materiał prasowy spotkał się z dużym zainteresowaniem mediów. Nie bez znaczenia był fakt, że wpasował się w moment dyskusji społecznej na temat tego, czy ze zwierzętami można wchodzić do miejsc publicznych, m.in. restauracji, galerii czy centrów handlowych. Wykorzystując ten fakt (real time marketing) podjęliśmy decyzję o przygotowaniu filmu, który w niestandardowy sposób pokazywał będzie możliwość wejścia z psem do Galerii Bałtyckiej. Koncepcja i kreacja leżała po stronie studia kreatywnego HIDAY. Do realizacji wybraliśmy Wytwórnię Filmów Kalina.

Zaangażowaliśmy! – 1 miejsce według Sotrender

22 sierpnia spot „Nie musisz chodzić z psem do galerii, ale warto wiedzieć, że możesz” został udostępniony na fanpage`u Galerii Bałtyckiej. W ciągu pierwszych 24 godzin dotarł do prawie 800 tys. użytkowników. Teraz wynik jest jeszcze lepszy, do tej pory film dotarł do miliona sześćdziesięciu sześciu tysięcy osób, został wyświetlony ponad 397 tysięcy razy i został udostępniony ponad 3340 razy (do tego 5,8 tys. lików i 419 komentarzy). Co istotne, jest to wynik organiczny. Dzięki temu wynikowi udało nam się znaleźć w raporcie Sotrender na pierwszym miejscu w kategoriach: Najbardziej interaktywne strony, Najbardziej angażujące strony, Najbardziej interaktywne posty (Centra handlowe na Facebooku).

Influencerzy i media

Chcieliśmy sprawdzić, jak filmik „zachowa się” w Internecie, więc przed publikacją nie informowaliśmy o nim dziennikarzy i blogerów w specjalnym komunikacie. Temat okazał się na tyle „nośny”, że dotarł również do nich. O filmie „Nie musisz chodzić z psem do galerii, ale warto wiedzieć, że możesz” informowali m.in. Dziennik Bałtycki, Radio Eska Trójmiasto, INN Poland, czy Zaspa24.pl. Szerszy i bardziej przekrojowy materiał dotyczący możliwości zabierania psów do centrów handlowych ukazał się również w portalu Trojmiasto.pl oraz Poranny.pl.

W mediach społecznościowych spotem chętnie dzielili się również influencerzy. Nie tylko ci, którym temat psów jest bliski ze względu np. na prowadzony o tej tematyce blog, ale również ci, którzy po prostu lubią psy i popierają możliwość zabierania ich w miejsca publiczne. Do tej ostatniej grupy zalicza się m.in. popularna blogerka kulinarna Olga Smile.

Cel został osiągnięty

Zgodnie z przewidywaniami, spot wywołał mnóstwo komentarzy, nie tylko tych pozytywnych. W zasadzie do dziś odpowiadamy na pytania pod postem. Najwięcej emocji wzbudziła sama możliwość wchodzenia z psem do centrum handlowego. Nie wszystkim ten pomysł się podoba. Odebraliśmy wiele zarzutów, że galeria to nie miejsce na spacery z psem oraz że robienie zakupów w towarzystwie czworonoga, nie musi podobać się innym Klientom. Jesteśmy tego samego zdania. Spot „Nie musisz chodzić z psem do galerii, ale warto wiedzieć, że możesz” nie miał na celu zachęcania do zabierania psów na zakupy, a jedynie pokazanie takiej możliwości. Na co dzień zdarzają się bowiem różne sytuacje. Także takie, kiedy wejście z psem na krótkie zakupy jest po prostu koniecznością. Co ważne, ta konieczność nie jest uzależniona od pory roku. Nie jest przecież tak, że psy towarzyszą nam tylko latem albo tylko w upalne dni.

Podczas planowania działań związanych z realizacją filmu, zależało nam, by stworzyć materiał, który stanie się viralem. Wiadomo jednak, że tego typu założenia zawsze weryfikuje rzeczywistość. Po zakończeniu kampanii i zapoznaniu się z jej wynikami możemy stwierdzić, że zamysł został osiągnięty.


Źródło: Hiday

www.hiday.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Plan marketingowy miasta i zrównoważone planowanie rozwoju
Strategiczny plan marketingowy, uważany za ważne narzędzie zarządzania w organizacji, wykorzystywany jest także przez miasta w Polsce jako jeden z głównych aspektów wsparcia w podejmowaniu decyzji i osiąganiu wyznaczonych celów. Zrównoważony rozwój to jeden z wiodących trendów w obecnych czasach. Właściwy do wprowadzania zmian i podążania za innowacjami. Określa wiele...
Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
Anglicy na wojnie z fast foodami. Zakaz reklamowania na billboardach?
Otyłość jest problemem dla coraz większej liczby nastolatków. To głównie przez wzgląd na nich lokalni politycy w Anglii zakazują reklamowania produktów wysokoprzetworzonych na billboardach. Ogólnokrajowych czy ogólnoeuropejskich zasad regulujących tę kwestię nie należy się spodziewać, ale eksperci podkreślają, że ten sam nośnik można wykorzystać do kampanii...
5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
Slodkie: Produkcja czekolady vs. CSR
Z roku na rok rośnie świadomość na temat pilnej potrzeby ochrony środowiska i konieczności walki ze zmianami klimatycznymi. Coraz więcej firm podejmuje aktywne działania w tym kierunku – zarówno na poziomie lokalnym, jak i globalnym. Znani producenci słodyczy, jak SLODKIE, podnoszą poprzeczkę dla całej branży, kierując się wartościami zrównoważonego...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764