logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

CASE STUDY: Virtual Reality Longboard Masters

  PR 05.05.2017, przeczytano 1416 razy
ilustracjastrzałka

Zorganizowaliśmy event i konkurs promujący markę Mastercard oraz strefę Mastercard na Open’er Festival. Przy użyciu nowych technologii połączyliśmy markę Mastercard z konceptem wykorzystującym wirtualną rzeczywistość. Każdy z uczestników mógł wziąć udział w wirtualnych, longboardowych wyścigach i grać o bilety na Open'er Festival.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/virtual-reality-longboard-masters,32358,artykul.html

Klient: Mastercard
Agencje: Posterscope Polska, Carat Polska, Hypermedia Polska

Tło:

Na kilka dni przed samym festiwalem Open’er Festival, Mastercard chciał podgrzać atmosferę, a tym samym zorganizować event skierowany do aktywnych, spontanicznych, lubiących dobrą zabawę i chętnie biorących udział w plenerowych imprezach, młodych ludzi w przedziale wiekowym 18 -30 lat. Koncept był oparty na wykorzystaniu nowych technologii oraz trendów podkreślając innowacyjną stronę Mastercard. W ramach wyzwania Mastercard nagradzał najlepszych zawodników biletami na festiwal.

Pomysł:

Longboardowa kultura coraz bardziej zakorzenia się na polskim rynku. Natomiast technologia  wirtualnej rzeczywistość staje się coraz bardziej pożądanym rozwiązaniem zwłaszcza w odniesieniu do naszej TG dlatego …. W dniach 24-26 czerwca w wydzielonej strefie klubu Plażowa w Warszawie, specjalnie dla posiadaczy kart Mastercard, stworzyliśmy instalację Virtual Reality Longboard Masters z dedykowaną grą konkursową polegającą na symulacji jazdy na desce typu longboard. Wirtualne środowisko gry nawiązywało do drogi na Opener’a, która kończyła się dojazdem uczestnika na festiwal. Dzięki goglom do wirtualnej rzeczywistości oraz specjalnie zaprojektowanemu longboardowi, osoby, które odwiedziły strefę  Mastercard mogły spróbować swoich sił w wirtualnych wyścigach na longboardzie. Zadaniem Uczestnika było zagrać na symulatorze jazdy na desce typu longboard, w warunkach wirtualnej rzeczywistości wykreowanych za pomocą specjalnych gogli Oculus Gear VR i zebrać - w jak najkrótszym czasie jak największą ilość punktów, które Uczestnik napotka na trasie przejazdu, przy jednoczesnym omijaniu punktów ujemnych.  Uczestnik musiał odpowiednio balansować ciałem, przenosić środek ciężkości tak aby deska jechała po wyznaczonym torze, zupełnie jak podczas realnej jazdy na longboardzie. Na najlepszych w konkursie czekały nagrody w postaci karnetów na festiwal Open`er oraz dostęp do usługi Spotify Premium. Dla najlepszego gracza przewidziana została nagroda dodatkowa w postaci longboardu.

Rozwiązanie:

Oryginalny pomysł, który polegał na sprytnym połączeniu klasycznego longboardu, Arduino przez Bluetooth z goglami GearVR, co otworzyło drogę do stworzenia od podstaw dedykowanej gry konkursowej polegającej na symulacji jazdy na desce. Gra stworzona od podstaw w Unity3D,w stylu Low Poly. Longboard zmodyfikowany przez zamontowanie żyroskopu z akcelerometrem, w specjalnie wydrukowanej obudowie 3D.

Skutki:

Podczas trzydniowego eventu z instalacji skorzystało 203 użytkowników. Łącznie zdobyto 183 640 punktów i rozegrano 297 symulacji. Rozdaliśmy 48 kodów Spotify Premium i 15 dwuosobowych karnetów na Open’er Festival. Uczestnik, który zdobył największą ilość punktów otrzymał nagrodę specjalną – deskę longboard. Realizacja projektu odbyła się lokalnie. Projekt ma potencjał do adaptacji na innych rynkach. Poprzez realizacje projektu Mastercard po raz kolejny podkreślił, iż jest innowacyjną marką otwartą na nowe technologie, co nawiązuje do portfolio produktów i usług tego brandu.

Źródło: Dentsu Aegis Network Polska

www.dentsuaegisnetwork.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Lechar z nową strategią komunikacji i tożsamością wizualną
Agencja kreatywna i brandingowa Lotna stworzyła nowy, kompleksowy system tożsamości wizualnej oraz strategię komunikacji dla firmy Lechar.
X DOZ Forum - jak powstawało, jakie były wyzwania i atrakcje dla uczestników?
Jak realizować event, który każdego roku zrzesza partnerów biznesowych, farmaceutów oraz producentów w jednym miejscu? I jak sprawić, by ewaluował wyłącznie z wydarzenia branżowego również w forum towarzyskie? Poznaj case study X DOZ Forum.
Reklamy a postanowienia Polaków wg Google
Właśnie porzuciłeś postanowienia noworoczne, ale wciąż widzisz reklamy siłowni, suplementów diety i fit cateringów? Narzędzie Google pozwala je ograniczyć. 49% Polek i Polaków porzuca postanowienia noworoczne w ciągu pierwszych trzech miesięcy roku. Mimo to aż 79% z nich nadal zauważa reklamy związane z tymi postanowieniami nawet po ich porzuceniu,...
In-house printing: Canon robi przegląd zalet
W dzisiejszym zdigitalizowanym świecie angażowanie klienta okazuje się coraz trudniejsze. Dlatego, szukając sposobów na przyciągnięcie jego uwagi warto przyjrzeć się zaletom spersonalizowanych materiałów drukowanych. Można je dzisiaj tworzyć samodzielnie wewnątrz organizacji, a ułatwiają to rozwiązania przeznaczone dla druku na potrzeby własne (in-house). Inwestycja we...
Do 2026 r. wyszukiwarkom ma ubyć 1/4 użytkowników
Do 2026 roku wyszukiwarkom internetowym ma ubyć aż 25 proc. użytkowników – wynika z najnowszego raportu analityków Gartnera. Przestaniemy wyszukiwać w tradycyjny sposób? Nie, ale na pewno to AI i nasze z nią rozmowy będą czymś na porządku dziennym. Co to oznacza dla właścicieli sklepów internetowych, którzy w swoich działaniach wykorzystują...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764