logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

CBOS o stronniczości w telewizji: TVP sprzyja rządzącym

   10.05.2017, przeczytano 696 razy
ilustracja
fot. Volker Stock/freeimages.com

Programy informacyjne i publicystyczne telewizji publicznej postrzegane są na ogół jako sprzyjające rządowi i partii rządzącej - wynika z sondażu CBOS.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/cbos-o-stronniczosci-w-telewizji%3A-tvp-sprzyja-rzadzacym,32391,artykul.html

Zdaniem ankietowanych, którzy wzięli udział w badaniu CBOS aż 64 proc. uznało, że nastawienie polityczne programów TVP1, TVP 2 i TVP Info sprzyjało rządowi i partii rządzącej.

Programy TVN i TVN24 ankietowani wskazywali najczęściej jako sprzyjające opozycji (44 proc.), natomiast programy telewizji Polsat i Polsat News odbierane były przeważnie jako bezstronne (46 proc.).

Jednocześnie wszyscy uwzględnieni w sondażu nadawcy telewizyjni postrzegani byli jako mniej bezstronni niż pięć lat temu, a największy spadek wiarygodności odnotowano w przypadku telewizji publicznej.

Autorzy badania zaznaczają, że pytając o te kwestie w roku 2006 oraz 2012, programy informacyjne i publicystyczne trzech największych nadawców telewizyjnych postrzegane były najczęściej jako bezstronne. Obecnie jedynie programy Polsatu częściej są oceniane jako bezstronne niż sprzyjające którejś ze stron sporu politycznego.

Źródło: Kurier PAP

www.kurier.pap.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Facebook przegrywa w sądzie: nie może cenzurować, jak chce i kogo chce
Blokując konta i grupy Społecznej Inicjatywy Narkopolityki (SIN), Meta naruszyła dobra osobiste organizacji. Sąd wydał właśnie przełomowy wyrok w sprawie prowadzonej przez Fundację Panoptykon, potwierdzając tym samym, że platformy internetowe nie mogą blokować, jak chcą i kogo chcą. A osoby zablokowane mają prawo do sądu we własnym kraju.
Gremi Media jedynym polskim wydawcą 5. edycji Subscriptions Academy
Gremi Media bierze udział w pięciomiesięcznym prestiżowym programie Subscriptions Academy EMEA 2024, realizowanym przez FT Strategies, pod patronatem Googleʼa. Program ma na celu wspieranie zaawansowanych cyfrowo wydawców w przyspieszaniu wzrostu przychodów ze sprzedaży subskrypcji.
Telewizja Polska integruje działania marketingowe
Telewizja Polska rozszerza Biuro Reklamy o departament marketingu. Dotychczasowe działania marketingowe zostaną połączone w ramach jednego Biura Reklamy i Marketingu pod kierownictwem Marcina Gudowicza. Nowa inicjatywa organizacyjna, która obejmie zarówno działalność marketingową, sprzedażową, jak i reklamową, ma na celu stworzenie efektywnej i spójnej struktury, która...
Radosław Kotarski prowadzącym teleturnieju „Va Banque”
We wtorek, 2 kwietnia o godz. 18:10 TVP2 zaprasza widzów na pierwszy odcinek ,,Va Banque" w całkowicie nowej odsłonie, którego gospodarzem będzie Radosław Kotarski - znany popularyzator wiedzy, pisarz i dziennikarz.
Komunikat Spółki Telewizja Polska S.A. w likwidacji
W dniu 21 marca br. Telewizja Polska S.A. w likwidacji skierowała do prokuratury zawiadomienie w sprawie szeregu nieprawidłowości przy zawieraniu umów, w których zaciągane były wielomilionowe zobowiązania, co narazić mogło TVP na szkodę wielkich rozmiarów. To efekt trwających działań kontrolnych prowadzonych w Spółce.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764