Miło nam poinformować, że spółka CCC dołączyła do grona członków Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy, którego nadrzędnym celem jest promowanie najwyższych standardów etycznych w szeroko rozumianej komunikacji marketingowej. Firma będzie aktywnie uczestniczyć w działaniach wspierających samoregulację, a także tworzenie i promowanie odpowiedzialnych etycznie przekazów reklamowych w polskiej przestrzeni medialnej.
Misją Związku Stowarzyszeń Rady Reklamy jest eliminowanie nieetycznego i nieuczciwego przekazu reklamowego oraz kształtowanie najwyższych standardów komunikacji poprzez upowszechnianie Kodeksu Etyki Reklamy oraz nadzór nad przestrzeganiem jego zapisów. Cieszymy się, że CCC podziela nasze wartości i wzmocni grono firm, organizacji oraz stowarzyszeń, które te najwyższe standardy etyczne współtworzą i promują.
- Mam po raz kolejny wielką przyjemność powitać nowego członka wspierającego Rady Reklamy – spółkę CCC - jedną z największych europejskich spółek retailowych i lidera rynku sprzedaży detalicznej w segmencie obuwia. Moja radość jest tym większa, że dołącza do nas jedna z najprężniej rozwijających się firm z branży retail o polskich korzeniach, której bliskie są wartości w obszarze etyki w przekazach reklamowych, promowane przez Radę Reklamy. Jestem przekonany, że nasze wspólne działania przyczynią się do dalszego wzmacniania promocji wysokich standardów reklamy w Polsce, i że wspólnie będziemy realizować wyznaczone cele z pożytkiem dla rynku reklamy w Polsce - mówi Robert Wielgo, prezes zarządu Rady Reklamy.
- W CCC jesteśmy świadomi, że działania marketingowe mogą mieć wpływ na zachowania i postawy etyczne ludzi. Dlatego uważamy, że komunikacja z Klientem to obszar, który wymaga dziś działań odpowiedzialnych, oraz promowania dobrych praktyk, m.in.poprzez stale aktualizowane, dobrowolne kodeksy samoregulacyjnych. Cieszymy się, że w strukturach Związku Stowarzyszeń Rady Reklamy będziemy mogli budować takie rozwiązania. Odpowiedzialny marketing jest ważny dla nas – pracowników CCC, naszych Klientów oraz partnerów biznesowych – powiedziała Katarzyna Krawczyk, Dyrektor Marketingu w CCC.
Związek Stowarzyszeń Rada Reklamy jest organizacją pozarządową, non-profit. Powstał w 2006 roku z inicjatywy środowisk rynku reklamowego i marketingowego. To organizacja, która stworzyła i zarządza systemem samoregulacji w obszarze reklamy. W jej skład wchodzą stowarzyszenia branżowe jako członkowie zwyczajni oraz firmy jako członkowie wspierający.
Organizacja działa na rzecz samoregulacji, regularnie rozszerzając Kodeks Etyki Reklamy o nowe zobowiązania samoregulacyjne branży reklamowej w Polsce, wierząc głęboko, że jest to właściwa i skuteczna forma kreowania właściwych standardów na rynku.
W krajach takich jak Polska, gdzie samoregulacja środowiskowa działa bardzo efektywnie i jest regularnie poszerzana, nie ma potrzeby tworzenia szczegółowych przepisów prawnych. Rada Reklamy liczy obecnie 35 członków, reprezentujących znaczącą część rynku reklamowego w Polsce. Rada Reklamy jest również członkiem The European Advertising Standards Alliance (EASA) – międzynarodowej organizacji zrzeszającej organizacje samoregulacyjne z 27 krajów.
Źródło: Związek Stowarzyszeń Rady Reklamy