logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

CCL na targach Drinktec: etykiety dla trzech megatrendów w sektorze napojowym

  PR 16.08.2022, przeczytano 748 razy
ilustracja

Największym i najbardziej wyczekiwanym w branży napojów wydarzeniem są targi drinktec w Monachium, które odbędą się już za niespełna miesiąc, w dniach 12 – 16 września 2022 roku. CCL Label zaprezentuje na nich swoje zrównoważone innowacje w zakresie etykiet i rękawów termokurczliwych, które nie tylko wspierają recykling i ponowne wykorzystanie opakowań ale odpowiadają na 3 najważniejsze megatrendy nadchodzących miesięcy. Co pokaże CCL Label – lider na rynku rozwiązań etykietowych?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/ccl-na-targach-drinktec%3A-etykiety-dla-trzech-megatrendow-w-sektorze-napojowym,396915,artykul.html

Z niecierpliwością czekamy na możliwość zaprezentowania naszego najnowszego portfolio funkcjonalnych i inteligentnych etykiet oraz rękawów termokurczliwych. Wszystkie zostały zaprojektowane z myślą o wspieraniu recyklingu opakowań naszych klientów i zmniejszeniu śladu węglowego. Pomimo wielu innych tematów poruszanych w ciągu ostatnich dwóch lat, zrównoważony rozwój pozostaje jedną z najważniejszych kwestii realizowanych przez wszystkich odbiorców naszych produktów” - mówi Reinhard Streit, wiceprezes i dyrektor zarządzający Food&Beverage Europe w CCL Label. „Drinktec powraca i cieszymy się, że weźmiemy udział w tym ważnym wydarzeniu branżowym”.

Pierwszy trend: Zrównoważony rozwój i mniejszy ślad węglowy

Bez względu na to czy właściciel marki realizuje model: ogranicz-użyj ponownie-przetwarzaj (reduce-reuse-recycle), czy też wspiera recykling pierwotnego opakowania, ma do dyspozycji specjalnie zaprojektowaną ‹Rodzinę Zrównoważonych Etykiet›. Zostały stworzone, aby pomóc odbiorcom końcowym zwiększyć poziom recyklingu i obniżyć ślad węglowy.

Szukając optymalnych rozwiązań, ułatwiających proces segregacji i recyklingu, oferujemy etykiety termokurczliwe EcoFloat, samoprzylepne etykiety typu PSL o nazwie EcoStream oraz rękawy Stretch Sleeve, które łatwo i dokładnie oddzielają się od butelek PET. W efekcie prowadzi to do pozyskania dużej ilości surowca w postaci wysokiej jakości płatków PET. Mogą one być ponownie wykorzystane do produkcji nowych butelek PET – co ważne – nadających się do kontaktu z żywnością i napojami. Tym samym tworzymy zamknięty obieg dla butelek z tworzyw sztucznych” – wyjaśnia Marika Knorr, dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju i komunikacji w CCL. „Jesteśmy dumni, że możemy zaprezentować naszą ‹Rodzinę Zrównoważonych Etykiet›, która obejmuje zarówno materiały biodegradowalne, jak i materiały pływające (unoszące się na wodzie), rozwiązania odporne na ścieranie i ultracienkie rękawy, które mają bardzo niski ślad węglowy”.

Oprócz etykiet zaprojektowanych z myślą o recyklingu opakowań PET, podczas targów będzie można zapoznać się z rozwiązaniami dla butelek HDPE i PP, a także etykietami o specjalnych funkcjach, które doskonale sprawdzą się w systemach zwrotnych butelek szklanych i refPET oraz w obecnie intensywnie komentowanym przez różne strony systemie kaucyjnym.

ilustracjastrzałka

Drugi trend: Digitalizacja

Ostatnie dwa lata pandemii przyspieszyły digitalizację w wielu dziedzinach, także w sektorze opakowań” - mówi Simon Pearce, wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu napojów w CCL. „Podczas targów drinktec pokażemy rozwiązania etykietowe dla rynku napojów, które mogą przekształcić opakowanie w wirtualny kanał komunikacji, gdzie marki naprawdę kreatywnie będą nawiązywać kontakt z konsumentem".

Kolejnym produktem, z którym warto się zapoznać, są rozwiązania zawierające technologie RFID i NFC. Stanowią one podstawę do tworzenia inteligentnych etykiet przyszłości. Mogą być stosowane chociażby w celu zapobiegania marnowaniu żywności, a także wykorzystywane do rozwiązywania problemów związanych z segregowaniem i recyklingiem odpadów opakowaniowych. W jaki sposób? Poprzez umieszczenie cyfrowego znaku wodnego, który jest niewidoczny dla ludzkiego oka, ale daje opakowaniu cyfrowy paszport. Jest on następnie sczytywany na urządzeniach sortujących u recyklera, co gwarantuje, że opakowanie trafi do właściwego strumienia recyklingu. „Jesteśmy licencjonowanymi partnerami technologii Digimarc i należymy do konsorcjum HolyGrail 2.0, które wprowadza inteligentne sortowanie na szeroką skalę w całym łańcuchu dostaw”- dodaje Pearce.

Trzeci trend: Premiumizacja

Na światowych rynkach win i napojów spirytusowych, ale nie tylko, obserwujemy wyraźny trend premiumizacji”- mówi Michael McKenna, dyrektor ds. sprzedaży globalnej w dziale win i napojów spirytusowych. „Produkty muszą wyróżniać się na półkach sklepowych lub przyciągać uwagę konsumentów specjalnymi kampaniami. Można to osiągnąć poprzez doskonałą jakość nadruku - stosując przyjemne w dotyku lakiery uszlachetniające, kreatywne zdobienia i wykorzystując unikalne materiały, takie jak aksamit, które podkreślają wysoką pozycję produktu na rynku, łącząc konsumenta z marką”.

W ramach megatrendu budowania marki poprzez podkreślanie jej ekskluzywności CCL zaprezentuje szeroką gamę uszlachetnionych etykiet i wysokiej jakości rozwiązań typu sleeve. Powstały one w ścisłej współpracy m.in. z właścicielami największych światowych marek. Jest wielce prawdopodobne, że to właśnie te produkty w najbliższym czasie będą kreować pożądaną atrakcyjność opakowań na półkach sklepowych.

Wieloletnie doświadczenie i wiedza w połączeniu z najnowszą technologią, innowacyjnymi materiałami i designem działa jak magia i sprawia, że nasze projekty etykiet stają się rzeczywistością” - podsumowuje McKenna.

Współczesny konsument zanim zasmakuje wnętrza upaja się widokiem opakowania. Liczą się: po pierwsze – kolory i kształty, po drugie – zaawansowane technologie i po trzecie – wrażenia. Wszystkie te elementy już za niespełna miesiąc (12-16 września) na targach drinktec w Monachium zaprezentuje CCL Label w hali C6, na stoisku 344.

Źródło: CCL label

Dodatkowe informacje:

Tegoroczne targi drinktec, zaplanowane na 12-16 września, to największe i najbardziej wyczekiwane spotkanie przedstawicieli branży napojów. CCL label zaprezentuje na nich swoje innowacyjne rozwiązania, skupiając się na etykietach i rękawach termokurczliwych, które wspierają recykling oraz ponowne wykorzystanie opakowań. Firma przyczynia się do rozwoju gospodarki obiegu zamkniętego poprzez tworzenie inteligentnych, a także ekologicznych rozwiązań etykietowych, które jednocześnie wyróżniają się na półkach sklepowych.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Zawody triathlonowe IRONMAN co roku przyciągają tysiące zawodników i kibiców z całego świata. Choć starty odbywają się w niedzielę, to już od piątku wszyscy zainteresowani gromadzą się w strefie EXPO, czyli przestrzeni wystawowej, gdzie mają możliwość do rozmów i poznania nowości ze świata zdrowia i sportu. To wyjątkowa okazja dla marek do...
Nie ma nic prostszego niż obniżyć cenę? Nic bardziej mylnego. Oferowanie obniżek to żmudny proces, który powinien być oparty o wcześniejsze zrozumienie potrzeb konsumentów. Są bowiem tacy klienci, którzy na słowo „promocja” odwracają głowę. Sklepy muszą też pamiętać o tym, że jak już przyznają rabat, to muszą ten proces maksymalnie...
Wielojęzyczność to przyszłość e-commerce i obsługi klienta
Jak wynika z najnowszych danych W3Tech, w języku angielskim jest obecnie dostępne 61,5% wszystkich treści zawartych w internecie. Jednocześnie angielski jest językiem ojczystym jedynie dla 16,2% populacji świata. Jeśli dodatkowo zestawimy te dane z wynikami niedawnego badania Unbabel, wedle których aż 69% konsumentów na świecie chce, aby marki oferowały im...
Pokolenie Alfa się rozrasta i ma szansę prześcignąć generację wyżu demograficznego (baby boomers) w swojej liczebności. Co tydzień przybywa ich ponad 2,8 miliona w skali globalnej, a według szacunków do 2025 roku na świecie będzie ich ponad 2 miliardy[1]. Według Michała Giery z Mobiem Polska, już dziś oczy marketerów powinny kierować się w stronę młodego...
Zwiększanie zasięgów w social mediach bez tworzenia treści
Nie od dziś wiadomo, że portale społecznościowe są świetnym narzędziem marketingowym do budowania świadomości marki. Coraz częściej firmy inwestują w social media i decydują się na współprace z influencerami, którzy wyznaczają trendy w wirtualnym świecie. Publikowane przez nich treści przynoszą zysk w postaci pożądanego obecnie zasięgu. Wielu...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764