logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

CCL na targach Drinktec: etykiety dla trzech megatrendów w sektorze napojowym

  PR 16.08.2022, przeczytano 1511 razy
ilustracja

Największym i najbardziej wyczekiwanym w branży napojów wydarzeniem są targi drinktec w Monachium, które odbędą się już za niespełna miesiąc, w dniach 12 – 16 września 2022 roku. CCL Label zaprezentuje na nich swoje zrównoważone innowacje w zakresie etykiet i rękawów termokurczliwych, które nie tylko wspierają recykling i ponowne wykorzystanie opakowań ale odpowiadają na 3 najważniejsze megatrendy nadchodzących miesięcy. Co pokaże CCL Label – lider na rynku rozwiązań etykietowych?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/ccl-na-targach-drinktec%3A-etykiety-dla-trzech-megatrendow-w-sektorze-napojowym,396915,artykul.html

Z niecierpliwością czekamy na możliwość zaprezentowania naszego najnowszego portfolio funkcjonalnych i inteligentnych etykiet oraz rękawów termokurczliwych. Wszystkie zostały zaprojektowane z myślą o wspieraniu recyklingu opakowań naszych klientów i zmniejszeniu śladu węglowego. Pomimo wielu innych tematów poruszanych w ciągu ostatnich dwóch lat, zrównoważony rozwój pozostaje jedną z najważniejszych kwestii realizowanych przez wszystkich odbiorców naszych produktów” - mówi Reinhard Streit, wiceprezes i dyrektor zarządzający Food&Beverage Europe w CCL Label. „Drinktec powraca i cieszymy się, że weźmiemy udział w tym ważnym wydarzeniu branżowym”.

Pierwszy trend: Zrównoważony rozwój i mniejszy ślad węglowy

Bez względu na to czy właściciel marki realizuje model: ogranicz-użyj ponownie-przetwarzaj (reduce-reuse-recycle), czy też wspiera recykling pierwotnego opakowania, ma do dyspozycji specjalnie zaprojektowaną ‹Rodzinę Zrównoważonych Etykiet›. Zostały stworzone, aby pomóc odbiorcom końcowym zwiększyć poziom recyklingu i obniżyć ślad węglowy.

Szukając optymalnych rozwiązań, ułatwiających proces segregacji i recyklingu, oferujemy etykiety termokurczliwe EcoFloat, samoprzylepne etykiety typu PSL o nazwie EcoStream oraz rękawy Stretch Sleeve, które łatwo i dokładnie oddzielają się od butelek PET. W efekcie prowadzi to do pozyskania dużej ilości surowca w postaci wysokiej jakości płatków PET. Mogą one być ponownie wykorzystane do produkcji nowych butelek PET – co ważne – nadających się do kontaktu z żywnością i napojami. Tym samym tworzymy zamknięty obieg dla butelek z tworzyw sztucznych” – wyjaśnia Marika Knorr, dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju i komunikacji w CCL. „Jesteśmy dumni, że możemy zaprezentować naszą ‹Rodzinę Zrównoważonych Etykiet›, która obejmuje zarówno materiały biodegradowalne, jak i materiały pływające (unoszące się na wodzie), rozwiązania odporne na ścieranie i ultracienkie rękawy, które mają bardzo niski ślad węglowy”.

Oprócz etykiet zaprojektowanych z myślą o recyklingu opakowań PET, podczas targów będzie można zapoznać się z rozwiązaniami dla butelek HDPE i PP, a także etykietami o specjalnych funkcjach, które doskonale sprawdzą się w systemach zwrotnych butelek szklanych i refPET oraz w obecnie intensywnie komentowanym przez różne strony systemie kaucyjnym.

ilustracjastrzałka

Drugi trend: Digitalizacja

Ostatnie dwa lata pandemii przyspieszyły digitalizację w wielu dziedzinach, także w sektorze opakowań” - mówi Simon Pearce, wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu napojów w CCL. „Podczas targów drinktec pokażemy rozwiązania etykietowe dla rynku napojów, które mogą przekształcić opakowanie w wirtualny kanał komunikacji, gdzie marki naprawdę kreatywnie będą nawiązywać kontakt z konsumentem".

Kolejnym produktem, z którym warto się zapoznać, są rozwiązania zawierające technologie RFID i NFC. Stanowią one podstawę do tworzenia inteligentnych etykiet przyszłości. Mogą być stosowane chociażby w celu zapobiegania marnowaniu żywności, a także wykorzystywane do rozwiązywania problemów związanych z segregowaniem i recyklingiem odpadów opakowaniowych. W jaki sposób? Poprzez umieszczenie cyfrowego znaku wodnego, który jest niewidoczny dla ludzkiego oka, ale daje opakowaniu cyfrowy paszport. Jest on następnie sczytywany na urządzeniach sortujących u recyklera, co gwarantuje, że opakowanie trafi do właściwego strumienia recyklingu. „Jesteśmy licencjonowanymi partnerami technologii Digimarc i należymy do konsorcjum HolyGrail 2.0, które wprowadza inteligentne sortowanie na szeroką skalę w całym łańcuchu dostaw”- dodaje Pearce.

Trzeci trend: Premiumizacja

Na światowych rynkach win i napojów spirytusowych, ale nie tylko, obserwujemy wyraźny trend premiumizacji”- mówi Michael McKenna, dyrektor ds. sprzedaży globalnej w dziale win i napojów spirytusowych. „Produkty muszą wyróżniać się na półkach sklepowych lub przyciągać uwagę konsumentów specjalnymi kampaniami. Można to osiągnąć poprzez doskonałą jakość nadruku - stosując przyjemne w dotyku lakiery uszlachetniające, kreatywne zdobienia i wykorzystując unikalne materiały, takie jak aksamit, które podkreślają wysoką pozycję produktu na rynku, łącząc konsumenta z marką”.

W ramach megatrendu budowania marki poprzez podkreślanie jej ekskluzywności CCL zaprezentuje szeroką gamę uszlachetnionych etykiet i wysokiej jakości rozwiązań typu sleeve. Powstały one w ścisłej współpracy m.in. z właścicielami największych światowych marek. Jest wielce prawdopodobne, że to właśnie te produkty w najbliższym czasie będą kreować pożądaną atrakcyjność opakowań na półkach sklepowych.

Wieloletnie doświadczenie i wiedza w połączeniu z najnowszą technologią, innowacyjnymi materiałami i designem działa jak magia i sprawia, że nasze projekty etykiet stają się rzeczywistością” - podsumowuje McKenna.

Współczesny konsument zanim zasmakuje wnętrza upaja się widokiem opakowania. Liczą się: po pierwsze – kolory i kształty, po drugie – zaawansowane technologie i po trzecie – wrażenia. Wszystkie te elementy już za niespełna miesiąc (12-16 września) na targach drinktec w Monachium zaprezentuje CCL Label w hali C6, na stoisku 344.

Źródło: CCL label

Dodatkowe informacje:

Tegoroczne targi drinktec, zaplanowane na 12-16 września, to największe i najbardziej wyczekiwane spotkanie przedstawicieli branży napojów. CCL label zaprezentuje na nich swoje innowacyjne rozwiązania, skupiając się na etykietach i rękawach termokurczliwych, które wspierają recykling oraz ponowne wykorzystanie opakowań. Firma przyczynia się do rozwoju gospodarki obiegu zamkniętego poprzez tworzenie inteligentnych, a także ekologicznych rozwiązań etykietowych, które jednocześnie wyróżniają się na półkach sklepowych.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Prawna ochrona marki osobistej. Prawo do firmy a znak towarowy
Gdyby istniał skuteczny sposób prawny na zatrzymanie raz zbudowanego zaufania to byłaby to z pewnością najchętniej realizowana usługa prawna. Niestety, w tym zakresie prawo nie jest idealne. Co nie oznacza, że nie oferuje ono żadnych sposobów ochrony marki osobistej. Dzisiaj przedstawię Ci dwa sposoby ochrony marki osobistej, które warto znać: prawo do firmy oraz znak...
Plan marketingowy miasta i zrównoważone planowanie rozwoju
Strategiczny plan marketingowy, uważany za ważne narzędzie zarządzania w organizacji, wykorzystywany jest także przez miasta w Polsce jako jeden z głównych aspektów wsparcia w podejmowaniu decyzji i osiąganiu wyznaczonych celów. Zrównoważony rozwój to jeden z wiodących trendów w obecnych czasach. Właściwy do wprowadzania zmian i podążania za innowacjami. Określa wiele...
Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
Anglicy na wojnie z fast foodami. Zakaz reklamowania na billboardach?
Otyłość jest problemem dla coraz większej liczby nastolatków. To głównie przez wzgląd na nich lokalni politycy w Anglii zakazują reklamowania produktów wysokoprzetworzonych na billboardach. Ogólnokrajowych czy ogólnoeuropejskich zasad regulujących tę kwestię nie należy się spodziewać, ale eksperci podkreślają, że ten sam nośnik można wykorzystać do kampanii...
5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764