logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Cele korporacyjne Koenig & Bauer w nowej strategii „Exceeding Print”

  PR 07.01.2022, przeczytano 154 razy

Firma Koenig & Bauer kontynuuje swoją transformację z tradycyjnego producenta maszyn drukujących w elastyczny koncern technologiczny. W oparciu o globalne trendy oraz intensywne dyskusje z klientami i ekspertami, firma określiła swój kierunek strategiczny na najbliższe lata. Rozpoczęta już droga do zwiększenia cyfryzacji i modułowości prowadzi nie tylko do większego sukcesu ekonomicznego na głównych rynkach działalności firmy Koenig & Bauer, ale przede wszystkim do sukcesu na rynku druku opakowań. Procesy druku stają się coraz bardziej oszczędne pod względem zużycia materiałów i energii, a co za tym idzie - bardziej zrównoważone. Ponadto w swojej nowej strategii koncernu "Exceeding Print" firma Koenig & Bauer wyznacza sobie kolejne cele w zakresie zrównoważonego rozwoju. Oprócz ponoszonej odpowiedzialności wobec klientów i pracowników, koncern jako członek największej na świecie inicjatywy na rzecz zrównoważonego rozwoju - UN Global Compact - chce jeszcze lepiej sprostać swojej odpowiedzialności ekologicznej, społecznej i socjalnej.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/cele-korporacyjne-koenig-and-bauer-w-nowej-strategii-_exceeding-print_,394328,artykul.html

Zaangażowanie w cele zrównoważonego rozwoju dla przyszłości

- Dążymy do zmniejszenia emisji CO2 w naszych zakładach produkcyjnych o 75% do 2025 roku i do całkowitej neutralności pod względem emisji CO2 do 2030 roku - zapowiada Rzecznik Zarządu, dr Andreas Pleßke. - Jako wiodący oferent zrównoważonych rozwiązań w branży, pomagamy naszym klientom zmniejszyć ich negatywny wpływ na środowisko. Opracowane przez nas rozwiązania techniczne zmniejszają zużycie energii, ilość odpadów oraz zużycie farb i lakierów. W ten sposób przyczyniają się one do redukcji emisji CO2.

Efektywność energetyczna i ochrona klimatu

System zarządzania energią firmy Koenig & Bauer toruje klientom drogę do większej efektywności energetycznej w ich zakładach produkcyjnych i wspiera ich w zrównoważonym dostosowaniu procesów produkcyjnych.  Jako członek sieci 4evergreen Alliance firma Koenig & Bauer może już na wczesnym etapie poszukiwać odpowiednich rozwiązań we współpracy z producentami papieru, tektury i pudełek składanych, właścicielami marek, dostawcami technologii i materiałów oraz branżą zbiórki, sortowania i recyklingu. We współpracy z ClimatePartner Koenig & Bauer wspiera także kompensację CO2 poprzez promowanie certyfikowanych projektów ochrony klimatu. Dodatkowo firma jest również partnerem inicjatywy VDMA „BlueCompetence” na rzecz zrównoważonego rozwoju i pierwszym producentem maszyn drukujących, który dołączył do sieci Healthy Printing.

Modułowość: klucz do zwiększonej efektywności

Firma Koenig & Bauer jest jedynym producentem maszyn na świecie, który na swoich głównych rynkach działania opanował wszelkie procesy druku przemysłowego na praktycznie wszystkich podłożach. Klienci korzystają z szerokiej palety produktów, doświadczenia i technicznego know-how zdobytego w ciągu ponad 200-letniej historii firmy. Jako najstarszy producent maszyn drukujących na świecie koncern Koenig & Bauer zawsze rozumiał swoją rolę pioniera w branży i starał się być motorem innowacji.

Modułowa platforma dla przyszłych generacji maszyn oferuje klientom wiele korzyści: - Nowe technologie są szybciej gotowe do wprowadzenia na rynek, maszyny i urządzenia mogą być sterowane płynnie, a konserwacja jest spójna - podkreśla Członek Zarządu i COO Michael Ulverich. - Modułowy system budowy gwarantuje, że klienci nadal otrzymują rozwiązania dostosowane do ich potrzeb. Jednocześnie standaryzacja niektórych elementów stwarza większe pole do innowacji i dostosowania do potrzeb klienta - przy zachowaniu tej samej, wysokiej jakości.

Aby zachować swoją niezależność przedsiębiorczą firma Koenig & Bauer będzie nadal utrzymywała wysoki poziom zaangażowania w produkcję - od najmniejszego koła zębatego do najbardziej złożonego agregatu.

Cyfryzacja: Rozwiązania w całym koncernie dostosowane do potrzeb klientów

Oprócz maszyn coraz większą rolę odgrywają usługi cyfrowe, które umożliwiają łączenie urządzeń w sieć, rejestrowanie i analizowanie danych oraz efektywne sterowanie procesami. Firma Koenig & Bauer rozwija usługi cyfrowe w oparciu o wysoce skalowalne platformy zlokalizowane w chmurze i udostępnia je klientom za pośrednictwem portalu służącego do współpracy. Analiza danych pochodzących z maszyn stanowi podstawę do oceny wydajności, wyznaczania standardów oraz scenariuszy analityki przemysłowej. Dzięki procesowi uczenia się maszyn pozwala to wcześniej i dokładniej identyfikować potencjalne usterki w procesach i planować w pełni zautomatyzowany serwis i konserwację. W ten sposób można ograniczyć nieplanowane czasy przestojów i rozsądnie dostosować interwały serwisowe.

- Firma Koenig & Bauer już w 2010 roku przeszła na wiodącą w branży, opartą na chmurze platformę do zarządzania relacjami z klientami (CRM) - dodaje Ralf Sammeck, Członek Zarządu ds. Segmentu Sheetfed i CDO. - Działy sprzedaży, serwisu, marketingu oraz inne powiązane działy w koncernie korzystają z aplikacji CRM, która zawiera również dane dotyczące wydajności podłączonych i połączonych w sieć maszyn. Dzięki temu pracownicy firmy Koenig & Bauer są w stanie doradzić klientom przy każdym kontakcie, zgodnie z ich oczekiwaniami.

- Oprogramowanie jest siłą napędową transformacji z producenta maszyn w firmę technologiczną - kontynuuje p. Sammeck. - Nasi klienci korzystają z ciągłej integracji procesów oraz z opartego na danych i zoptymalizowanego pod ich kątem sterowania zamówieniami.

Krótkie czasy narządzania i elastyczne procesy w druku opakowań

Wysokowydajne cyfrowe maszyny drukujące firmy Koenig & Bauer pozwalają klientom z branży druku opakowaniowego korzystać z nowych modeli biznesowych przeznaczonych do druku małych nakładów, przy założeniu możliwości dopasowania się do szybko zmieniających się wymagań, także przy zastosowaniu elementów zabezpieczających, rozwiązań typu "track-and-trace" oraz personalizacji i indywidualizacji. W centrum uwagi znajduje się cały łańcuch tworzenia wartości, ze szczególnym uwzględnieniem optymalizacji kosztów. Proste interfejsy człowiek-maszyna sprawiają, że obsługa urządzeń jest dla klientów bardziej intuicyjna. Koenig & Bauer wychodzi naprzeciw trendowi hybrydowych procesów druku w obszarze zadruku papieru, tektury, tektury falistej i folii; łącząc analogowe i cyfrowe technologie druku i uszlachetnień. Pozwala to na optymalne wykorzystanie zalet obu tych rozwiązań i poszerza zakres możliwych do wykorzystania podłoży drukowych. Wchodząc na rynek kartonów do żywności i napojów firma Koenig & Bauer umożliwi w przyszłości także pełnokolorowy druk cyfrowy na opakowaniach kartonowych.

- Procesy druku cyfrowego umożliwią powstanie nowych modeli biznesowych – o tym przekonany jest Christoph Müller, Członek Zarządu segmentu Digital & Webfed. - Zakładamy, że większość naszych przyszłych klientów to firmy, które jeszcze nie istnieją.

Na rzecz odpowiedzialności społecznej i różnorodności, przeciwko dyskryminacji

Większa różnorodność w przedsiębiorstwie pod względem płci, wieku i międzynarodowości jest również jako cel społeczny częścią strategicznej orientacji firmy Koenig & Bauer. Jednym z punktów ciężkości jest promocja kobiet, na przykład poprzez programy mentoringu oraz wspierania kariery, jak również poprzez szeroko zakrojone działania mające na celu pogodzenie życia rodzinnego i zawodowego oraz inicjatywy przeciwko dyskryminacji i rasizmowi.

- Naszym celem jest bycie najlepszym pracodawcą dla wszystkich - podkreśla p. Pleßke. Jako przedsiębiorstwo o regionalnych korzeniach firma Koenig & Bauer od początku swojej działalności bierze na siebie odpowiedzialność społeczną. Od ponad 150 lat firma prowadzi własną szkołę zawodową, która do dziś towarzyszy przyszłym wykwalifikowanym pracownikom w ich drodze do zdobycia zawodu i zapewnia im 100-procentowy wskaźnik późniejszego przyjęcia do pracy. Firma Koenig & Bauer wspiera także instytucje kulturalne i społeczne, zlokalizowane zarówno w miejscowościach jej lokalizacji, jak i na całym świecie.

Dyrektor finansowy dr Stephen Kimmich jest przekonany: - Poprzez nasze zobowiązanie do ekologicznej, społecznej i socjalnej odpowiedzialności wysyłamy ważny sygnał na rynek kapitałowy. Firma Koenig & Bauer jest jedynym producentem maszyn drukujących, który opanował wszelkie procesy druku przemysłowego na praktycznie wszystkich podłożach - w tym na tekturze falistej - oraz dostarcza oprogramowanie, sprzęt i usługi umożliwiające realizację kompletnych procesów druku i obróbki po druku. Dziś bardziej niż kiedykolwiek optymalizacja parametru "Total Cost of Process " jest głównym czynnikiem przy podejmowaniu decyzji zakupowych przez naszych klientów. Firma postrzega siebie jako "zaufanego doradcę" (“Trusted Advisor”) swoich klientów oraz pioniera zmian i innowacji w branży poligraficznej. "Exceeding Print" znajduje odbicie w naszych średnioterminowych celach finansowych, które przewidują obroty na poziomie 1,3 mld euro i marżę EBIT powyżej 7 procent.

- W naszej strategii "Exceeding Print" stawiamy na zrównoważony rozwój, który jednocześnie jest największym wyzwaniem przyszłości przemysłu opakowaniowego i będziemy kontynuować nasze dążenia do osiągnięcia pozycji lidera w dziedzinie digitalizacji - podsumowuje dr Andreas Pleßke. - Oznacza to wzrost organiczny z wykorzystaniem naszych własnych modeli biznesowych i produktów, nie wyklucza jednak wzrostu poprzez przejęcia.

Źródło: Koenig & Bauer (CEE) Sp. z o.o.

www.pl.koenig-bauer.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Stora Enso inwestuje 23 mln euro w produkcję papierów opakowaniowych w zakładach Varkaus
Stora Enso przeznaczy 23 mln euro na zwiększenie elastyczności i potencjału zakładów w Varkaus (Finlandia), wytwarzających papiery do produkcji tektury falistej. Inwestycja pozwoli jednocześnie w większym niż dotychczas stopniu wykorzystywać przez tę fabrykę włókna pochodzące z recyklingu. Koncern poinformował, że prace przygotowawcze do wdrożenia projektu...
„W grupie siła” – API Folie Polska podsumowuje rok 2021
Nowi klienci, nowe rynki, zwiększona sprzedaż, kolejne inwestycje sprzętowe, aktywny udział w wydarzeniach branżowych – to najkrótsze podsumowanie minionego roku w firmie API Folie Polska. Przyniósł on szereg zmian także w grupie Aldus, będącej właścicielem API Foilmakers od marca 2020 roku. Jej portfolio zostało rozszerzone o Paragon Inks – szkockiego...
Z-Milosci.pl – rozwój i nowe rynki z maszynami Duplo
Firma B2Wed, właściciel sklepu internetowego z-Milosci.pl, po raz czwarty już zdecydowała się na zakup maszyny z oferty Duplo. Tym razem był to Docucutter DC-646iPro z modułami opcjonalnymi do perforacji całościowej wzdłużnej i poprzecznej oraz dodatkowym modułem noży krążkowych wzdłużnych. To kolejne urządzenie, dzięki któremu firma nie tylko w znacznym stopniu...
Canon Polska: 2021 rok w poligrafii pod znakiem cyfryzacji
Pandemia, zmiana realiów pracy, a także nagłe problemy z łańcuchami dostaw – to część problemów, z którymi musieli się zmierzyć przedsiębiorcy w 2021 roku. Jak z wyzwaniami poradził sobie Canon? Naszym najważniejszym zadaniem pozostaje odpowiadanie na wyzwania i potrzeby klientów, niezależnie od zewnętrznych trudności – komentują...
Craig & Parsons inwestuje w cyfrową maszynę etykietową Digital Pro 3
Drukarnia etykietowa Craig & Parsons z Folkestown (Wielka Brytania) podjęła niedawno decyzję o zakupie drugiej cyfrowej maszyny drukującej z oferty Mark Andy – Digital Pro 3. To m.in. efekt dynamicznego wzrostu i rekordowych wyników, jakie firma odnotowała w ubiegłym roku.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764