Marka Alpro, lider wśród roślinnych alternatyw dla nabiału1, wystartowała z nową kampanią promocyjną. Prowadzone pod hasłem "Roślinnie, zawsze pysznie!" działania mają na celu zachęcenie konsumentów do odkrywania różnorodności i bogactwa smaków, jakie oferują roślinne produkty Alpro. Kampania realizowana jest w przestrzeni digitalowej oraz OOH (out of home), zaś jej głównym bohaterem jest twórca kulinarny oraz autor książek z przepisami – Michał Korkosz, znany jako Rozkoszny.
W ramach kampanii promowane są napoje roślinne Alpro oraz roślinne alternatywy dla jogurtu typu skyr. Jej twórcy podkreślają, że włączenie roślinnych alternatyw dla nabiału jest dobrym sposobem na urozmaicenie diety, który nie wpływa negatywnie na jej walory smakowe. Alpro udowadnia, że dieta fleksitariańska może być pyszna i wartościowa. Wdrożenie produktów roślinnych do codziennego menu to także doskonały sposób na jego urozmaicenie.
Smak w centrum uwagi
Kampania skupia się na smaku i rozkoszowaniu się nim. Alpro wraz z Rozkosznym pokazuje, że dieta fleksitariańska jest pyszna i dla każdego. Nie trzeba być wegetarianinem lub weganinem, aby do diety włączyć roślinne produkty Alpro i cieszyć się ich smakiem.
Kluczowym elementem komunikacji jest współpraca z twórcą kulinarnym Rozkosznym, który bazując na produktach Alpro, przygotował trzy przepisy. Zostaną one opublikowane na blogu twórcy, a także w mediach społecznościowych, tj. Facebooku, Instagramie, TikToku oraz w serwisie Youtube. Dwa z przepisów dostępne są również na stronie internetowej Alpro. Jednym z nich jest Baskijski Skyrnik Mango, czyli nowa odsłona przepisu na sernik baskijski, z którego słynie Rozkoszny. Co ciekawe, w przepisie ser został zastąpiony roślinnym produktem Alpro w stylu skyr Mango, co udowadnia, że tradycyjne dania w roślinnej wersji to ciekawa i przede wszystkim pyszna opcja! Reels na Instagramie twórcy z właśnie tym przepisem cieszy się ogromną popularnością – tydzień po publikacji został wyświetlony 1,4 mln razy i zyskał ponad 28 tys. polubień! Zeskanowanie poniższego kodu QR przenosi do dwóch pysznych przepisów:
Przepisy będą publikowane na profilach Rozkosznego co dwa tygodnie, począwszy od początku września do października. W ten twórca sposób nie tylko zachęci swoich obserwatorów do używania produktów roślinnych na co dzień, ale też pokaże łatwość przyrządzania dań z ich wykorzystaniem. W ramach działań przygotowano również spoty promujące produkty Alpro, które będzie można zobaczyć w kanałach digital.
Istotną częścią kampanii są również nośniki OOH (reklamy zewnętrzne). We wrześniu pojawi się ponad 400 nośników na terenie Warszawy, w lokalizacjach takich jak np. tunel pod Marszałkowską, przy ul. Czerniakowskiej, al. Prymasa Tysiąclecia czy al. Wilanowskiej.
Dla każdego coś roślinnego
Alpro, zachęcając do odkrywania świata roślinnych alternatyw dla nabiału podkreśla, że produkty, które już teraz zyskują coraz większą popularność, są doskonałym wyborem nie tylko dla wegan i wegetarian, ale dla wszystkich tych, którzy chcą urozmaicić swoją dietę w pyszny sposób. Jak wynika z danych z czerwca br., asortyment z tej kategorii był obecny w prawie 4,8 mln gospodarstw domowych2. Wartość jego sprzedaży rok do roku wzrosła zaś o 10,1% w porównaniu do analogicznego okresu rok temu3.
Za strategię i egzekucję kampanii influencerskiej odpowiedzialna jest agencja Stor9 oraz dom produkcyjny 9Production. Zakup mediów należał do kompetencji Essence Mediacom.
Źródło: Danone