logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Celebryci i dziennikarze w kampanii Płuca Polski

  PR 17.12.2019, przeczytano 1027 razy
ilustracjastrzałka

Kampania Płuca Polski już od blisko 4 lat prowadzi działania edukacyjne na temat chorób płuc, m.in. przewlekłej obturacyjnej choroby płuc (POChP) oraz idiopatycznego włóknienia płuc (IPF) i ze swoimi przekazami dotarła już do ponad 20 milionów Polaków.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/celebryci-i-dziennikarze-w-kampanii-pluca-polski,385123,artykul.html

Niestety wiedza o tych chorobach jest nadal niewystarczająca, a ich późne rozpoznanie skutkuje przedwczesną śmiercią. Aby jeszcze bardziej zwiększyć świadomość społeczeństwa na temat tych schorzeń, do specjalnej akcji #WALCZĘOZDROWEPŁUCA zaproszone zostały gwiazdy filmu, muzyki, sportu oraz dziennikarze. Ambasadorzy zachęcają swoich fanów do badań sprawdzających kondycję płuc poprzez umieszczenia hasła #WALCZĘOZDROWEPŁUCA w swoich kanałach społecznościowych.

Zarówno przewlekła obturacyjna choroba płuc (POChP) jak i idiopatyczne włóknienie płuc (IPF) to groźne, nieuleczalne choroby, których wczesne rozpoznanie i odpowiednia terapia dają szanse na spowolnienie ich postępu i zachowanie dobrej jakości życia. Natomiast nieleczone prowadzą do niepełnosprawności i przedwczesnej śmierci. Dlatego tak ważne jest budowanie powszechnej świadomości na temat tych schorzeń. Tutaj z pomocą przyszły tak znane i lubiane osoby jak: aktorki Maja Hirsch, Anna Guzik, Olga Bończyk, Nicole Bogdanowicz, Olga Borys i Laura Samojłowicz, aktor Dariusz Wieteska oraz dziennikarka Anna Popek. Każda z tych osób umieściła na swoim Instagramie i/lub Facebooku zdjęcie, które ma motywować do zbadania stanu płuc. Ambasadorzy publikują również wyniki testu pojemności płuc, wykonane przy użyciu pikflometru, czyli urządzenia, które w prosty sposób pozwala określić maksymalne natężenie przepływu powietrza przez drogi oddechowe podczas maksymalnie nasilonego wydechu. Wynik tego badania, które można wykonać samemu w domu, może wskazać na ryzyko wystąpienia chorób płuc.

POChP i IPF najczęściej rozwijają się u osób powyżej 50. roku życia. Prezentując hasztag #WALCZĘOZDROWEPŁUCA poprzez kanały społecznościowe bardzo znanych osób, organizatorzy kampanii chcą dotrzeć z przekazem do odbiorców w różnym wieku, zwracając ich uwagę na możliwość zachorowania oraz podkreślając istotę wykonywania regularnych badań profilaktycznych.

Przewlekła obturacyjna choroba płuc, to schorzenie układu oddechowego, polegające na występowaniu utrwalonego zwężenia oskrzeli, które zmniejsza przepływ powietrza, powodując trudności z oddychaniem, co odczuwane jest przez chorego jako duszność. Na POChP szczególnie narażone są osoby palące papierosy. W Polsce rocznie na POChP umiera ok. 17 tysięcy osób. Jest to jedna z głównych przyczyn zgonów w Polsce i na świecie. Choroba często rozpoznawana jest dopiero w bardzo zaawansowanym stadium, gdyż chory zbyt późno zgłasza się do lekarza specjalisty, myląc jej objawy z dolegliwościami, które towarzyszą procesowi starzenia się, np. niższa wydolność fizyczna.

Idiopatyczne włóknienie płuc (IPF) jest rzadką, postępującą i ostatecznie prowadzącą do śmierci chorobą płuc, która atakuje miąższ i pęcherzyki płucne. Przyczyna IPF nie jest znana i jak dotąd, nie ma możliwości wyleczenia tej choroby. Z powodu rzadkiego występowania, IPF jest rozpoznawane zbyt późno lub mylone z innymi chorobami, co znacznie opóźnia rozpoczęcie leczenia, a stracony czas może przyspieszyć śmierć chorego. Od wystąpienia pierwszych objawów do rozpoznania choroby mijają średnio 1-2 lata.

Celem zaangażowania Ambasadorów w mediach społecznościowych jest budowanie świadomości, wśród różnych grup odbiorców na temat chorób płuc, na które jako społeczeństwo jesteśmy coraz bardziej narażeni. Obecnie istnieją urządzenia takie jak pikflometr czy spirometr, dzięki którym w prosty i szybki sposób można sprawdzić kondycję swoich płuc. Gwiazdy, na swoim przykładzie pokazują, że zdrowie i płuca są dla nich bardzo ważne i zachęcają tym samym swoich fanów do wykonywania badań profilaktycznych i badań czynnościowych płuc. Wyżej wspomniane badania są pierwszym krokiem w diagnostyce chorób płuc, co daje szansę na wczesne rozpoznanie choroby i wdrożenie odpowiedniej terapii. Do akcji może przyłączyć się każdy, publikując w social mediach swoje zdjęcie z hasztagiem #WALCZĘOZDROWEPŁUCA.

Źródło: Boehringer Ingelheim

Dodatkowe informacje:

Kampania Płuca Polski ma na celu podniesienie świadomości społeczeństwa na temat chorób płuc, m.in. przewlekłej obturacyjnej choroby płuc (POChP) i idiopatycznego włóknienia płuc (IPF). Ważnym elementem jest zwrócenie uwagi opinii publicznej na zagrożenia, ryzyko i konsekwencje, jakie niosą za sobą te choroby. Z powodu niskiej świadomości, pacjenci często zgłaszają się do lekarza już w zaawansowanym stadium choroby, a objawy często mylą ze słabą kondycją. Eksperci podkreślają, iż wczesne rozpoznanie chorób jest warunkiem szybkiego podjęcia terapii, która może spowolnić proces rozwoju choroby, poprawić jakość życia pacjenta i zapobiec przedwczesnym zgonom. W ramach kampanii podejmowane są liczne działania skierowane do społeczeństwa, środowiska medycznego oraz opinii publicznej. We wszystkie akcje angażują się eksperci medyczni, liderzy opinii oraz sportowcy, którzy zachęcają do wykonywania badań spirometrycznych. Wszelkie aktywności odbywają się pod patronatem Polskiego Towarzystwa Oświaty Zdrowotnej oraz Towarzystwa Wspierania Chorych na Idiopatyczne Włóknienie Płuc, przy wsparciu firmy Boehringer Ingelheim.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowy Europejski Bauhaus 2024. Relacja z Festiwalu.
Przewodnicząca Komisji Europejskiej Ursula von der Leyen, w swoim przemówieniu inaugurującym Festiwal Nowy Europejski Bauhaus podkreśliła, że jest przekonana, iż inicjatywa ta będzie odgrywać w przyszłości coraz większą rolę w kształtowaniu zrównoważonych sektorów gospodarki w Europie. W programie tegorocznego Festiwalu, poza naturalnie łączoną z projektem branżą...
Prime Choice - Jakub Józef Orliński w kampanii PRM.com
PRM to nowa marka na mapie Europy, która powstała z myślą o społeczności modowej awangardy wrażliwej na piękno, estetykę i jakość. W jej ofercie znajdziemy marki z najwyżej półki, łącząc high-end ze stylem miejskim. Marka miksuje modę z kulturą, co idealnie prezentuje w pierwszej odsłonie kampanii ,,PRIME CHOICE”, której twarzą został światowej...
„Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
Trwa cykl rozmów o polskim dizajnie ,,Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. W gronie uznanych gości odbywają się dyskusje nie tylko o jakości kształcenia przyszłych projektantów, ale również o sposobach pogłębiania świadomości producentów, przedstawicieli władz i konsumentów dobrego wzornictwa....
Lidl z kampanią UEFA Euro 2024: Lidl Kids Team
Jako Oficjalny Partner UEFA EURO 2024, Lidl Polska rozpoczyna program Lidl Kids Team, w ramach którego dzieci mają szansę wyjść na murawę razem z polskimi zawodnikami przed meczami UEFA EURO 2024! Sieć ogłasza konkurs, w ramach którego rodzice lub opiekunowie mogą wygrać miejsce w Lidl Kids Team dla swojego dziecka w wieku od 6 do 10 lat – niezależnie od płci,...
Zostań Aquaphorianinem – kampania reklamowa Aquaphor
Międzynarodowy koncern AQUAPHOR, producent filtrów do wody z zakładami produkcyjnymi w Estonii (UE) , coraz silniej działa na polskim rynku, kreując potrzeby filtracji wody, a także promując zmiany na lepsze. Ściśle łączy się to z misją firmy, którą jest zapewnienie czystej wody wszystkim mieszkańcom naszej planety poprzez zmianę wody na...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764