Grupa RMF opublikowała cenniki reklamowe, które obowiązywać będą od 9 stycznia 2023 roku. Dodatkowo wprowadzane są nowe oferty i możliwości jakościowego wyróżnienia na antenie. Od przyszłego roku cenniki obowiązywać też będą na krótsze niż dotychczas okresy – zazwyczaj dwumiesięczne.
W mijającym roku słuchalność wszystkich rozgłośni Grupy RMF utrzymywała się na bardzo wysokich poziomach. Udział w czasie słuchania RMF FM wynosił stale powyżej 30 proc., a w okresie maj-lipiec osiągnął rekordowe 32 proc. – najwięcej nie tylko w historii samej stacji, ale też w ogóle polskiej radiofonii komercyjnej. W tym samym czasie dwa rekordy osiągnęło RMF MAXX – pod względem udziału w rynku (4,4 proc) i średniego czasu słuchania (143 minuty). Systematycznie rośnie też słuchalność RMF Classic – wg najnowszych badań (sierpień-październik) stacja ma już 666 tys. słuchaczy dziennie i 1,5 proc. udziału – to jedne z najwyższych wyników w historii rozgłośni. (dane: Radio Track, Kantar Polska, target: wszyscy 15-75 lat).
Wprowadzając nowe cenniki Grupa RMF brała pod uwagę nie tylko rekordowe wyniki słuchalności, ale też popyt na reklamę radiową oraz dynamicznie zmieniającą się sytuację gospodarczą.
- Naszych cenników reklamowych nie podnosiliśmy od marca br., pomimo bardzo wysokiej w tym czasie informacji. Dodatkowo, do pakietu RMF 3D dołącza Radio Alex z Zakopanego – najstarsza, największa i najpopularniejsza stacja lokalna na Podhalu – mówi Tomasz Ramza, Dyrektor Generalny Działu Sprzedaży Grupy RMF.
Średnie ceny spotów zimą 2023 roku wyniosą: w RMF FM – 18 226 zł (wzrost w porównaniu do cennika jesiennego o 7,9 proc., w RMF MAXX – 4 084 zł (wzrost o 7,6 proc.), a w RMF Classic – 1 715 zł (wzrost o 8,0 proc.).
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom reklamodawców, którzy liczą na możliwość prowadzenia jakościowych kampanii na antenach Grupy RMF, wprowadzone zostaną do oferty handlowej nowe rozwiązania m.in.:
- możliwość wyróżnienia ostatniej reklamy w bloku reklamowym specjalnym jinglem,
- pozycjonowanie wskazania sponsorskiego (w przypadku, gdy audycja ma więcej niż jednego sponsora).
W obliczu dynamicznej rzeczywistości gospodarczej i rynkowej od przyszłego roku cenniki Grupy RMF będą ogłaszane zazwyczaj na okresy dwumiesięczne i będą publikowane z wyprzedzeniem około 4-tygodniowym.
- Pozwoli nam to lepiej reagować na kondycję rynku reklamy i zmiany inflacyjne, przy jednoczesnym zachowaniu dużej przewidywalności kosztów kampanii w naszych stacjach – tłumaczy Tomasz Ramza.
Grupa RMF wprowadza też możliwość bezkosztowego i prostego podpisywania umów drogą elektroniczną za pomocą systemu SimpleSign. Reklamodawcy, którzy chcą być bardziej eko, będą nagradzani dodatkowym rabatem za wybranie tej formy akceptacji umów.
W cenniku wiosennym dopłata „high season”, wprowadzana przez Grupę RMF w okresach zwiększonego popytu na reklamę, będzie obowiązywała przed Walentynkami, w dn. 6-14 lutego i wynosić będzie 3 proc.
Cenniki zimowe obowiązywać będą od 9 stycznia do 26 lutego 2023 i dostępne są na stronie gruparmf.pl.
Źródło: Grupa RMF