logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Centrum Designu Gdynia otwarte

   02.12.2011, przeczytano 1809 razy

Wernisażem wystawy „3p pomorski potencjał projektowy – gdynia design exhibition" zaingurowaliśmy działalność Centrum Designu Gdynia. Rozpoczęliśmy od pokazania tego co dobrego mamy w regionie – czyli świetnych projektów i uzdolnionych twórców. Kuratorami wystawy są Agata Kulik - Pomorska i Paweł Pomorski z grupy MALAFOR.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/centrum-designu-gdynia-otwarte,14074,artykul.html

- Kiedy na początku dostaliśmy propozycję zorganizowania wystawy przedstawiającej projektantów z Pomorza, pomyślałem: „naprawdę tylko z Pomorza?"- powiedział kurator Paweł Pomorski. Szybko okazało się, że jest więcej do pokazania niż się wydawało. Pomorski potencjał designu to zarówno koncepcyjne projekty młodych twórców, w większości studentów Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku, jak również wdrożone projekty, które z powodzeniem konkurują na rynku. Pokazujemy projekty przemysłu ciężkiego, do których zaliczyć można statki projektu Krzysztofa Bochry, Daniela Januszewskiego i Pracowni Architektury Okrętów czy pociągi projektu grupy MaradDesign. Nie brakuje też przedmiotów codziennego użytku jak krzesło zaprojektowane przez Studio 1:1, stolik Łoś grupy Tabanda, obuwie Heavy Duty, innowacyjna parasolka studentki ASP Nataszy Grześkiewicz, elastyczna uzda dla konia Małgorzaty Szewczyk, czy systemy alarmowe firmy SATEL zaprojektowane przez Piotra Mikołajczaka i Szymona Wanatowicza.

Centrum Designu Gdynia, które powstało w ramach PPNT będzie wspierać rozwój przemysłów kreatywnych, głównie firmy i projekty związane z wzornictwem przemysłowym, grafiką użytkową, multimediami i architekturą. Jednocześnie CDG będzie koordynować inicjatywy i wydarzenia związane z designem w mieście m.in. poprzez udział w międzynarodowych projektach, prowadzenie działań edukacyjnych, organizację wystaw i wydarzeń promujących design, takich jak Gdynia Design Days.

Wystawa potrwa do 14 stycznia 2012. Zapraszamy do Galerii PPNT codziennie w godz. 10-20.

Źródło: Pomorski Park Naukowo-Technologiczny

www.centrumdesignu.gdynia.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Prime Choice - Jakub Józef Orliński w kampanii PRM.com
PRM to nowa marka na mapie Europy, która powstała z myślą o społeczności modowej awangardy wrażliwej na piękno, estetykę i jakość. W jej ofercie znajdziemy marki z najwyżej półki, łącząc high-end ze stylem miejskim. Marka miksuje modę z kulturą, co idealnie prezentuje w pierwszej odsłonie kampanii ,,PRIME CHOICE”, której twarzą został światowej...
„Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
Trwa cykl rozmów o polskim dizajnie ,,Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. W gronie uznanych gości odbywają się dyskusje nie tylko o jakości kształcenia przyszłych projektantów, ale również o sposobach pogłębiania świadomości producentów, przedstawicieli władz i konsumentów dobrego wzornictwa....
Lidl z kampanią UEFA Euro 2024: Lidl Kids Team
Jako Oficjalny Partner UEFA EURO 2024, Lidl Polska rozpoczyna program Lidl Kids Team, w ramach którego dzieci mają szansę wyjść na murawę razem z polskimi zawodnikami przed meczami UEFA EURO 2024! Sieć ogłasza konkurs, w ramach którego rodzice lub opiekunowie mogą wygrać miejsce w Lidl Kids Team dla swojego dziecka w wieku od 6 do 10 lat – niezależnie od płci,...
Zostań Aquaphorianinem – kampania reklamowa Aquaphor
Międzynarodowy koncern AQUAPHOR, producent filtrów do wody z zakładami produkcyjnymi w Estonii (UE) , coraz silniej działa na polskim rynku, kreując potrzeby filtracji wody, a także promując zmiany na lepsze. Ściśle łączy się to z misją firmy, którą jest zapewnienie czystej wody wszystkim mieszkańcom naszej planety poprzez zmianę wody na...
Blog Hochland Polska – wywiady na 30-lecie firmy
Pod koniec 2023 roku Hochland Polska rozszerzył swoją stronę karierową www.tujestpysznie.pl o wyjątkową sekcję blogową. Projekt „ Od skupu mleka po Wasze talerze” to cykl wywiadów na 30-lecie firmy prowadzony przez wewnętrzny zespół Employer Branding.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764