CEZEX, największy polski dystrybutor papieru oraz tworzyw sztucznych dla reklamy, zmienił slogan firmowy towarzyszący logo firmy, które także zostało zmodyfikowane. Dotychczasowe hasło: „Jesteśmy najbliżej” zastąpione zostało nowym: „Papier. Na czas”.
Firma CEZEX istnieje od 17 lat i cieszy się nieustająco bardzo dobrą rozpoznawalnością marki, co zostało wielokrotnie potwierdzone w badaniach rynkowych, przeprowadzanych na zlecenie CEZEXu przez niezależne firmy ankietujące. Ostatnie badanie przeprowadzone w marcu 2006 roku wykazuje, że 70% drukarni w Polsce, pytanych o znane im hurtownie papieru, spontanicznie wymienia CEZEX na pierwszym miejscu wśród hurtowni papieru.
„Cieszymy się bardzo z faktu, że nasi stali klienci oraz osoby związane z branżą papierniczą i poligraficzną bezbłędnie kojarzą nas z naszą podstawową działalnością – mówi Iwona Trochimczuk, dyrektor marketingu firmy CEZEX. Jednakże branża nieustannie się rozwija, wciąż powstają nowe firmy i dlatego zależało nam na tym aby wszyscy nowi i potencjalni partnerzy naszej firmy odnaleźli w naszym firmowym sloganie informację o tym czym się zajmujemy i co charakteryzuje najlepiej specyfikę naszego działania. Dotychczasowe hasło „Jesteśmy najbliżej” powstało dla podkreślenia naszego ogólnopolskiego zasięgu oraz możliwości najszybszego dotarcia do klientów z jednego spośród naszych 13 biur handlowych i magazynów lokalnych. Obecnie nasza efektywność logistyczna, niezależnie od odległości, pozwala nam realizować potrzeby naszych klientów w sposób i w czasie w jakim sobie tego życzą.”
Przy okazji prac nad zmianą sloganu przeprowadzony został lifting logo firmy. Jerzy Muszalski z kanadyjskiej agencji PanoGraph Media zaproponował unowocześnienie i dostosowanie logotypu CEZEX do najnowszych trendów obowiązujących w branży.
W dziedzinie projektowania logo zmierzają one do sprowadzenia znaku jak najbliżej prostych form graficznych. W przypadku firmy CEZEX modyfikacja logo jest wyraźnie zauważalna, choć smok nadal pozostaje głównym symbolem, towarzyszącym firmie w różnych wersjach od początku jej istnienia. Przemieszczenie stylizowanego rombu, w którym umieszczony jest znak firmowy i dodanie linii wyznaczających ryzę papieru skraca optycznie kształt logotypu, podkreślając jednocześnie profil działalności firmy i profesjonalizm jej działania. Dodatkowo skrócenie i przesunięcie hasła stworzyło spójny i konsekwentny obraz całości.
Nowe logo CEZEXu jest czwartą wersją od 1989 roku. Dotychczasowe logo firmy CEZEX funkcjonowało od 2000 roku i zostało opracowane przez firmę Codes.
Źródło: Cezex