Zakład Projektowania Komunikacji Uniwersytetu Wrocławskiego, organizacja naukowa projekt.design we współpracy ze Szkołą Wyższą Psychologii Społecznej we Wrocławiu, przystępują do corocznego przyznawania Chamletów - nagród za najgorszy produkt w dziedzinie komunikacji społecznej. Rozdanie odbędzie się jesienią 2010 roku.
Jak mówi prof. dr hab. Michael Fleischer, przewodniczący kapituły konkursowej i pomysłodawca przedsięwzięcia, konkurs organizowany jest nie po to, by naigrywać się z nieudolnych projektantów, ale po to, by "wskazać błędy i pokazać obszary, w ramach których polski, i nie tylko polski, design mógłby się rozwijać".
Chamlety będą przyznawane w następujacych kategoriach:
- najgorszy film reklamowy,
- najgorsza reklama zewnętrzna,
- najgorsza reklama prasowa,
- najgorszy program communication design.
O przyznanie nagrody ubiegać mogą się wszystkie instytucje - firmy, urzędy, agencje reklamowe, agencje corporate identity operujące na terenie Polski, niezależnie od kraju ich pochodzenia.
W jury konkursu mają zasiąść m.in. Dirk Henkelmann, creative director TBWA, prof. Michael Fleischer (twórca ogólnej teorii komunikacji) i prof. Dariusz Doliński (psycholog specjalizujący się w psychologii społecznej i reklamy.
W każdej kategorii nominowane będą trzy zgłoszenia, nagrodzona zostanie zaś jedna z nich. Propozycje do nagrody można przesyłać do 1 października, na adres kapituły nagrody Chamlet (Instytut Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej, ul. Joliot-Curie 15, 50-383 Wrocław, z dopiskiem “chamlet 2010”; lub na e-mail: chamlet(małpa)projekt-design.org).
Ogłoszenie wyników konkursu i wręczenie nagród odbędą się 26 listopada 2010 roku.
Źródło: pd.uni.wroc.pl