logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Chaos reklamowy w przestrzeni miejskiej: Letnia Szkoła Designu w Cieszynie

   26.06.2018, przeczytano 2714 razy
ilustracjastrzałka
ul. Głęboka, Cieszyn fot. Milosz B.

Tegoroczna Letnia Szkoła Designu będzie poświęcona reklamowemu i informacyjnemu chaosowi w przestrzeni miasta. Podczas tegorocznej edycji uczestnicy spróbują wypracować rozwiązania, które pomogą uporządkować informacyjny i reklamowy chaos panujący w przestrzeni miejskiej. Projektowanie odbywać się będzie w realnym kontekście, koncentrując się na wybranych witrynach sklepowych, ogrodzeniu targowiska oraz tzw. witaczach. 


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/chaos-reklamowy-w-przestrzeni-miejskiej%3A-letnia-szkola-designu-w-cieszynie,37023,artykul.html

Letnia Szkoła Designu to nie tylko szansa zdobycia unikalnych umiejętności pod okiem doświadczonych projektantów i wykładowców. Organizatorzy zapraszają do udziału projektantów grafiki i architektów oraz studentów i absolwentów uczelni projektowych oraz architektury.

Temat warsztatu wpisuje się w działania miejskie, zmierzające do wprowadzenia w Cieszynie uchwały krajobrazowej. Uczestnicy spotkają się z gośćmi specjalnymi. Będą nimi, m.in.: Agnieszka Łakoma, plastyk miasta Krakowa oraz Anna Syrokosz z Wydziału Strategii i Rozwoju Miasta, odpowiedzialna za przygotowania do wprowadzenia uchwały krajobrazowej w Cieszynie. Letnia Szkoła Designu jest organizowana przy wsparciu projektu "Human Cities. Challenging the City Scale 2014-2018".

Letnia Szkoła Designu. Robimy porządki!

  • 9-12 lipca 2018
  • Zamek Cieszyn
  • Prowadzący: Marcel Benčík, Tomasz Bierkowski, Jacek Mrowczyk, Maria Prochaczek 

Informacje o prowadzących:

Marcel Benčík / ASP Bratysława, Katedra Komunikacji Wizualnej

Organizator międzynarodowej konferencji Kupė, dotyczącej projektowania graficznego. Juror międzynarodowego przeglądu najlepszych projektów dyplomowych "Graduation Projects". Zajmuje się projektowaniem publikacji, identyfikacją wizualną oraz projektowaniem graficznym w architekturze. Twórca narodowego pawilonu Słowacji i Czech na Międzynarodowym Biennale Architektury w Wenecji.

Tomasz Bierkowski / ASP Katowice, Wydział Projektowy, Katedra Projektowania Graficznego

Projektant i badacz komunikacji wizualnej, pracownik naukowo-dydaktyczny asp w Katowicach. Specjalizuje się w projektowaniu publikacji i systemów identyfikacji wizualnej. Regularnie publikuje teksty poświęcone typografii oraz komunikacji wizualnej, autor książek "O typografii" i "Solidaryca – fenomen komunikacyjny". Prowadzi warsztaty projektowe w kraju i za granicą. Zajmuje się badaniem relacji między projektowaniem doświadczeń a typografią oraz wdrażaniem myślenia projektowego (design thinking).

Jacek Mrowczyk / ASP Katowice, RISD  Providence

Projektant grafiki użytkowej, redaktor, kurator, pedagog. Ukończył Państwowe Liceum Sztuk Plastycznych oraz Wydział Form Przemysłowych ASP w Krakowie. Współtwórca i redaktor ogólnopolskiego kwartalnika projektowego "2+3D", ukazującego się w latach 2001–2016. Autor artykułów i publikacji poświęconych grafice użytkowej (m.in. "Niewielkiego słownika typograficznego", współautor książek "PGR. Projektowanie graficzne w Polsce", "Historia projektowania graficznego", redaktor książki "Piękni XX-wieczni. Polscy projektanci graficy" oraz współredaktor wyboru tekstów o dizajnie "Widzieć/Wiedzieć". Pracuje w katowickiej Akademii Sztuk Pięknych. Wykłada w uczelniach w kraju i za granicą, między innymi w Rhode Island School of Design w Providence (USA).

Maria Prochaczek / Muflon studio

Absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie na Wydziale Filmoznawstwa oraz Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach na Wydziale Projektowym. Wraz z Weroniką Mehr prowadzi studio projektowe – muflon studio. Specjalizuje się w komunikacji wizualnej. Tworzy projekty z zakresu informacji i identyfikacji. Wykorzystuje projektowanie, by wspierać inicjatywy, które korzystnie wpływają na rozwój społeczeństwa. Stale współpracuje z takimi organizacjami jak: TEDxKatowice, Fundacja Napraw Sobie Miasto, Czyste powietrze. Tworzy projekty z zakresu edytorstwa i komunikacji wizualnej dla instytucji takich jak: Żydowski Instytut Historyczny, Muzeum Śląskie, Zamek Cieszyn, Teatr Miejski w Gliwicach.

Formuła warsztatu:

wykłady, ćwiczenia praktyczne, dyskusje, korekty indywidualne i grupowe, finalne prezentacje

Co ze sobą zabrać:

ze względu na specyfikę warsztatu osoby, które zakwalifikują się do udziału, proszone są o przywiezienie laptopa (z zainstalowanymi programami edytorskimi lub graficznymi i własnymi fontami) oraz cyfrowego aparatu fotograficznego (lub innego urządzenia umożliwiającego robienie zdjęć).

Zasady rekrutacji:

chęć udziału w warsztacie prosimy zgłaszać do 2 lipca 2018 tylko poprzez przesłanie formularza rejestracyjnego wraz z portfolio (link do portfolio lub plik do 5 MB) na adres e-mail: wbeczek(at)zamekcieszyn.pl

Udział warsztacie jest bezpłatny, ale liczba miejsc jest ograniczona! O uczestnictwie nie decyduje kolejność zgłoszeń. Wyniki będą ogłoszone 4 lipca 2018, a zakwalifikowane osoby zostaną dodatkowo powiadomione mailowo.

Informacje organizacyjne:

organizator nie pokrywa kosztów dojazdu i noclegu, ale zapewnia wspólny obiad podczas trwania warsztatu.

Dodatkowych informacji udziela: 
Wioletta Beczek  
tel. 33 851 08 21 wew. 34  
wbeczek(at)zamekcieszyn.pl 

Źródło: Zamek Cieszyn

www.zamekcieszyn.pl

Fotografia na licencji CC BY 3.0

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Insignia kontynuuje współpracę z Südzucker Polska
Südzucker Polska SA jest klientem agencji Insignia od lutego 2020. Współpraca skoncentrowana jest wokół działań marketingowych dla marki Cukier Królewski.
SparkyB pomoże markom w tworzeniu angażującego contentu
Praca marketingowca w obecnych czasach jest wyzwaniem. Z badań Venngage wynika, że prawie 21% marketingowców poświęca ponad 20 godzin tygodniowo na tworzenie treści. Nie licząc weekendów, oznaczałoby to średnio 4 godziny dziennie przeznaczane na content. Największą trudnością jest znalezienie, czy wymyślenie odpowiednich treści do materiałów. Stąd pomysł na SparkyB –...
Superbet podsumowuje działania sponsoringowe
Sponsoring Lecha Poznań, Górnika Zabrze, reprezentacji polskich skoczków narciarskich czy największych w Polsce turniejów w szachach i darcie. Silny nacisk na mądre pomaganie, dawanie maksimum wartości kibicom i zaangażowanie w ważne inicjatywy dla społeczności. Wychodzenie poza schematy i szukanie nowych rozwiązań na niestandardowe aktywacje wokół współprac. To wszystko...
Agencja Onemulti partnerem w  kampanii UNDP „Weather Kids”
Agencja OneMulti jako Partner Aktywacyjny skoordynowała w Polsce proklimatyczną kampanię "Weather Kids". Międzynarodowy projekt, realizowany przez United Nations Development Programme (UNDP) w partnerstwie z ICCO, zaangażował łącznie 45 agencji PR i organizacji branżowych na kilku kontynentach. Kampania wystartowała 21 marca i do tej pory objęła swoim zasięgiem ponad 80...
Łucja Zaorska dołącza do Flying Bisons i FDC
Łucja Zaorska, doświadczona w branży filmowej producentka, objęła nowo powstałe stanowisko Senior Digital Producer & Team Lead w połączonym Flying Bisons i FDC.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764