logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Chapter1 z kampanią „Traw beton, krzew zieleń” dla grupy Kolektyw Aktywne Miasto

  PR 20.03.2023, przeczytano 688 razy
ilustracjastrzałka

Projekt „Pracownia Aktywności Lokalnej — Kolektyw Aktywne Miasto”, wsparty zostanie kampanią „Traw beton, krzew zieleń”, przygotowaną przez agencję Chapter1. Kampania toczyć się będzie przez cały 2023 rok i zakończy się w I kwartale 2024 roku. Odwoływać się będzie do lokalności i nawiązywać do gwary poznańskiej. Projekt finansowany jest przez Islandię, Liechtenstein i Norwegię z Funduszy EOG i Funduszy Norweskich, w ramach Programu Aktywni Obywatele — Fundusz Regionalny. Wysokość grantu wynosi 102.133,37 €.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/chapter1-z-kampania-_traw-beton%2C-krzew-zielen_-dla-grupy-kolektyw-aktywne-miasto,399343,artykul.html

Kampania właśnie startuje, a jej główne hasło brzmi: „Traw beton, krzew zieleń”. Działania Kolektywu i Pracowni skierowane są do wszystkich poznanianek i poznaniaków, którym bliskie są idee zrównoważonego rozwoju, ochrony lokalnego dziedzictwa przyrodniczego oraz przeciwdziałania postępującym zmianom klimatycznym w wymiarze lokalnym.

Pracownia Aktywności Lokalnej” to intensywny kurs miejskiego aktywizmu skierowany do działaczek, liderów, społeczniczek i wszystkich osób pragnących mieć więcej zieleni w swoim otoczeniu. Pierwsza edycja programu to działania w 3 poznańskich dzielnicach: Głównej, Wildzie i Dębcu.     

Organizatorem „Pracowni Aktywności Lokalnej” jest Kolektyw Aktywne Miasto - sieć organizacji pozarządowych pracujących na rzecz rozwoju społeczności lokalnych Poznania. Liderem projektu jest Stowarzyszenie Młodych Animatorów Kultury, w partnerstwie z Zieloną Grupą i Schronem Kultury Europa.

Kampania przygotowana przez Chapter1 ma nagłośnić cały projekt i jego idee, oraz zachęcić jak największą liczbę mieszkańców i mieszkanek Poznania do przyłączenia się do akcji i wspierania jej.  

- W Chapter1 bardzo lubimy angażować się w tego typu projekty, w których można robić fajne, kreatywne i angażujące rzeczy, z korzyścią dla społeczności lokalnych. Celem akcji jest zbudowanie w pierwszej kolejności grupy lokalnych liderów z trzech dzielnic Poznania, zaangażowanych społecznie i ekologicznie, którzy w trakcie warsztatów trwających przez kilka miesięcy, do czerwca, zdobędą kompetencje i wiedzę m.in. na temat wody w mieście, bioróżnorodności, zieleni, miast przyszłości, ogrodów społecznych oraz strategii promocji i kreatywnego myślenia – wyjaśnia Magdalena Brylowska, Account Manager z Chapter1.

- Efektem tych spotkań i warsztatów będzie wspólnie wypracowany “problem”, z którym borykają się wspomniane trzy dzielnice. Następnie ten “problem” stanie się tematem kampanii społecznej, która zostanie zrealizowana na przełomie lata i jesieni we współpracy ze studio Lava Pies – dodaje Magdalena Brylowska.

Do zadań agencji Chapter1 należy stworzenie strategii komunikacji i key visuali, oraz implementacja tej strategii, w tym m.in. przygotowanie plakatów i programu, przygotowanie grafik na potrzeby Social Mediów (SM) i szablonów do samodzielnego ich tworzenia przez Kolektyw Aktywne Miasto, przeprowadzenie szkoleń wewnętrznych dla członków Kolektywu, dotyczących SM i prowadzenie warsztatów dla liderów Pracowni, na temat strategii promocyjnych, kreatywnego myślenia i kampanii społecznych. Agencja będzie również sprawować całościową pieczę nad kampanią oraz nad powstawaniem spotu promującego akcję.

Autorem key visuala jest Piotr Kacprzak, absolwent i wykładowca Uniwersytetu Artystycznego im. Magdaleny Abakanowicz w Poznaniu. Laureat GRAND PRIX 40. edycji Konkursu im. Marii Dokowicz w dziedzinie projektowej za swoją pracę dyplomową "Kulmhof".

Autorem idei jest Krzysztof Drzazga, Head of Concept

Grupą docelową kampanii będą „młodzi dorośli” mieszkańcy Poznania, a w szczególności mieszkańcy wspomnianych trzech dzielnic. Chętni będą mogli brać udział w warsztatach z zakresu ochrony środowiska i zrównoważonego rozwoju w wymiarze lokalnym, prowadzonych przez ekspertów, naukowczynie i praktyków związanych z ekologią miejską.

Nowo nabyte kompetencje wykorzystane następnie zostaną w praktyce w twórczych procesach i działaniach realizowanych w poznańskich dzielnicach - na Głównej, Wildzie i Dębcu. Efektem warsztatów, poza kampanią społeczną, będzie złożenie wspólnego projektu w Poznańskim Budżecie Obywatelskim.

Projekt „Pracownia Aktywności Lokalnej - Kolektyw Aktywne Miasto” finansowany jest przez Islandię, Liechtenstein i Norwegię z Funduszy EOG i Funduszy Norweskich w ramach Programu Aktywni Obywatele — Fundusz Regionalny. Wysokość grantu wynosi 102.133,37 €.

Źródło: Chapter1

www.chapter1.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Agencja MPL Verbum zdobyła budżet Rehau
Agencja MPL Verbum zdobyła budżet REHAU na opracowanie nowego programu lojalnościowego skierowanego do firm stolarskich oraz hurtowni branżowych. Program ma nie tylko cel sprzedażowy – będzie w nim wykorzystany microlearning, którego celem jest podniesienie wiedzy partnerów biznesowych na temat produktów i technologii REHAU. Dla REHAU to pierwszy program...
Piłkarki GieKSy w kampanii promującej Różowy Październik
Zasada złotego gola obowiązywała w futbolu krótko i raczej nikt za nią nie tęskni, bo zwyczajnie nie przyniosła nic dobrego. Ale Superbet znalazł sposób, by każdy gol był złoty. A nawet… warty tysiąc złotych!
Harold i kanapkowa rewolucja na ulicach Warszawy
Niektóre kampanie reklamowe są jak dobrze skomponowane kanapki – zaskakują, wciągają, a ich smak zostaje na długo. Po taki przepis sięgnęliśmy w ramach najnowszej kampanii GORĄCO POLECAM. SMAKI Z PIEKARNI, w której „dziwny pan ze stocka” stał się ambasadorem kanapkowej rewolucji.
Linux Polska ponownie wybiera Lightscape
Marka Linux Polska nawiązała współpracę z agencją Lightscape, która obejmuje działania z zakresu media relations, promocji flagowej konferencji Open Source Day, a także prowadzenia kanałów social media platformy SoruceMation.
Kampania Scamming out! Stop oszustwom internetowym!
3 października 2024 r. Dzisiaj wystartowała kampania Scamming Out! Stop oszustwom internetowym, zainicjowana przez redakcje Pulsu Biznesu i bankier.pl. Kampania jest skierowana zarówno do indywidualnych użytkowników internetu, biznesu jak i decydentów. Potrwa 3 miesiące. Patronat objęło Ministerstwo Cyfryzacji, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) oraz Komisja Nadzoru...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764