logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Chatbot Portu Lotniczego Wrocław zna odpowiedzi na kilkaset pytań

  PR 14.03.2019, przeczytano 330 razy
ilustracjastrzałka

Chatbot z powodzeniem przeszedł ostatnią fazę testów i od jest już dostępny dla wszystkich podróżnych. Wyszukuje połączenia lotnicze, wysyła powiadomienia o statusie lotów, znajduje transport lub miejsce parkingowe, podpowiada, gdzie na lotnisku zrobić zakupy i wypić kawę. Zna odpowiedzi na kilkaset pytań i wciąż się uczy. Aby porozmawiać z nim w języku polskim lub angielskim, wystarczy wpisać w Messengerze Port Lotniczy Wrocław lub Wrocław Airport. Wrocławski port wprowadził taką innowację jako pierwsze lotnisko w Polsce.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/chatbot-portu-lotniczego-wroclaw-zna-odpowiedzi-na-kilkaset-pytan,381630,artykul.html

– Uruchomiliśmy chatbota dla wygody podróżnych i ich opinie są dla nas najważniejsze. Testerzy ocenili jego działanie bardzo pozytywnie, podkreślali, że jest intuicyjny w obsłudze i zawiera naprawdę bogatą bazę informacji. Przekazali nam też ciekawe sugestie, które pozwoliły udoskonalić niektóre funkcje – mówi Dariusz Kuś, prezes Portu Lotniczego Wrocław.

Co potrafi chatbot?

Wysyła przydatne powiadomienia o statusie zakupionego rejsu. W czasie rzeczywistym, np. jadąc na lotnisko, podróżujący otrzymuje informację, o której godzinie otwiera się odprawa, kiedy rozpocznie się wejście na pokład czy też zamknie bramka. Po przylocie chatbot podpowiada m.in., z którego taśmociągu możemy odebrać swój bagaż. Podpowiada też m.in., jak dojechać do portu, pomaga znaleźć miejsce parkingowe na lotnisku. Jest też świetnie przygotowany do roli wirtualnego przewodnika po porcie: możemy zapytać go o sklepy, restauracje, kawiarnie czy strefy dla rodzin z dziećmi. Pomaga znaleźć najlepsze połączenia lotnicze, wyszukuje najtańsze ceny biletów lotniczych, pomaga zarezerwować lot.

Chatbot odpowiada w sumie na kilkaset pytań najczęściej zadawanych przez pasażerów. Ta rozbudowana lista została opracowana na podstawie danych zebranych od personelu lotniskowego, pytań zadawanych przez pasażerów na profilu lotniska na Facebooku, a także analizy informacji, których szukają użytkownicy strony internetowej portu. W razie potrzeby, jest też możliwość bezpośredniego kontaktu z moderatorem, który postara się jak najszybciej pomóc.

Co istotne, chatbot ułatwia też zaplanowanie podróży, ponieważ dysponuje wyszukiwarką połączeń zintegrowaną z popularnym Skyscannerem. Dzięki temu można szybko porównać ceny i od razu kupić bilet na wybrany rejs.

- Port Lotniczy Wrocław jest pierwszym lotniskiem w Polsce, które zastosuje nasze rozwiązania technologiczne, aby zapewnić podróżującym dokładne informacje o lotach oraz planowaniu podróży – mówi Maciej Wróblewski, Menedżer ds. rozwoju w Polsce w Skyscanner.

Chatbot Portu Lotniczego Wrocław powstał dzięki współpracy zespołu ekspertów z Portu Lotniczego Wrocław, który opracował szczegółową bazę danych niezbędną do stworzenia projektu oraz wrocławskiej firmy KODA Bots, która dostarczyła technologię i wdrożyła narzędzie.

– KODA Bots sprostała wysokim wymaganiom Portu Lotniczego i świetnie poradziła sobie z wdrożeniem. W efekcie powstał innowacyjny projekt, którego beneficjentem będą nasi pasażerowie – dodaje Dariusz Kuś.

Projekt podczas testów zyskał uznanie zróżnicowanej grupy odbiorców, zarówno pasażerów lotniska (tych podróżujących sporadycznie oraz stałych bywalców portu korzystających z połączeń sieciowych oraz niskokosztowych) jak i partnerów biznesowych. W Europie zostanie zaprezentowany premierowo na światowych targach branży lotniczej w Londynie.

Źródło: Port Lotniczy Wrocław

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Więzienie za mema? Zaostrzenie art. 212 wstrzymane!
PiS zapowiadał złagodzenie, ale jest ostrzej. Okazuje się, że przy okazji nowelizacji prawa uzasadnianej koniecznością walki z pedofilią, zaostrzono przepisy słynnego artykułu 212 kodeksu karnego regulującego kwestie kar za zniesławienie. Nie odbyły się w tej sprawie zapowiadane przez ministra Ziobro konsultacje.
Widoczność reklam online w Polsce poprawia się na tle innych europejskich krajów
Firma Meetrics opublikowała kolejny kwartalny raport „Viewability Benchmark Report”, dotyczący widoczności reklam na poszczególnych rynkach europejskich, w tym w Polsce. Wskaźnik Viewability reklam online w Polsce wzrósł już trzeci kwartał z rzędu, i to aż do 59 proc., wobec 54 proc. w IV kwartale ubiegłego roku, tym samym osiągając swój rekordowy...
Ströer z umową na obsługę citylightów przy Dworcu Centralnym w Warszawie
Ströer Media przejmuje obsługę reklamową prawie 140 nośników citylight, znajdujących się w przejściach podziemnych pomiędzy warszawskim Dworcem Centralnym, a Hotelem Marriott.
Już 12 czerwca Yield Riser – ekspert optymalizacji przychodów z reklamy w Internecie, zaprezentuje swoją ofertę jako sponsor targów Mobile Summit w Tel Avivie.
Nowe technologie mogą wygrać wybory w 2019
Armie botów, farmy trolli i fake news - to zjawiska na styku świata polityki i nowych technologii chętnie opisywane w sensacyjny sposób. Trudno ocenić ich wpływ na wyniki, ale bez wątpienia robią zamieszanie. Eksperci udowadniają, że prawdziwe zdobywanie zwolenników za pomocą nowych mediów powinno wykorzystywać ich największy atut - bezpośrednią...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764