logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Chatbot Semilac - wirtualny asystent, który wie wszystko o lakierach hybrydowych

  PR 07.08.2018, przeczytano 1064 razy
ilustracjastrzałka

Doradza, dobiera stylizacje, inspiruje klientki - a to tylko niektóre zadania chatbota Semilac, który pierwszego sierpnia został uruchomiony na facebookowym profilu marki. Wirtualny asystent to odpowiedź firmy na potrzeby klientek, które szukając informacji o lakierach hybrydowych, trafiają najczęściej do jej Messengera.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/chatbot-semilac---wirtualny-asystent%2C-ktory-wie-wszystko-o-lakierach-hybrydowych,37512,artykul.html

- Prowadzimy angażującą komunikację z naszymi klientkami w mediach społecznościowych, opartą przede wszystkim na rozmowie. Staramy się je także regularnie zaskakiwać nowymi rozwiązaniami, w końcu innowacja jest wpisana w DNA naszej marki. Włączyliśmy więc do komunikacji na Facebooku chatbota.  W  ramach jednego rozwiązania zintegrowaliśmy stronę internetową naszej  marki z komunikatorem amerykańskiego giganta. Widzimy w tym rozwiązaniu  szansę na podniesienie jakości naszych działań na tej platformie. Co  więcej, nikt z branży nie zaprojektował i nie wdrożył do tej pory tak  zaawansowanego chatbota, więc na tym polu przecieramy szlaki w  innowacyjnym podejściu, oddając klientkom w pełni funkcjonalne narzędzie  do komunikacji z nami. - Maciej Bujak, Social Media Manager w Semilac

- Punktem wyjścia do stworzenia chatbota okazała się analiza najczęściej zadawanych pytań przez klientki marki. Tak powstały konkretne kategorie odpowiedzi, dzięki którym dokonano selekcji treści pojawiających się nie tylko na stronie czy w mediach społecznościowych, ale także w narzędziu. - Układając schemat odpowiedzi, jeszcze lepiej poznaliśmy potrzeby klientek. Dzięki tej wiedzy zaproponowaliśmy konkretne rozwiązania, które ułożyliśmy w funkcjonalnym menu i interakcjach. - Mariusz Pełechaty Conversational Experience Director w KODA Bots, odpowiedzialnej za kwestie techniczne chatbota

Produkty w chatbocie są połączone ze sklepem online. Dzięki temu znajdują się w nim wszystkie lakiery hybrydowe czy stylizacje z podziałem na kolory, kolekcje i charakterystykę. Rozwiązanie umożliwia powrót do historii konwersacji w Messengerze w dowolnym momencie. Stąd za pomocą chatbota Semilac, klientki z łatwością mogą wyszukać interesujące je rozwiązania, wpisując w komunikatorze numer produktu, kolor czy nazwę kolekcji. A jeśli zapytają np. o to „jak zdejmować hybrydy”, bot przekieruje je do filmiku instruktażowego na kanale YouTube’owym marki. Rozbudowany system angażujących interakcji i odpowiedzi na pytania, nie przenosi poza chatbota, co pozwala klientkom spędzać więcej czasu w narzędziu, eksplorując jego możliwości.

Bardzo mocnym punktem chatbota są „Inspiracje” z podziałem na manicure i pedicure oraz szczęśliwy traf, czyli losowo wybraną stylizację. Wpisując nazwę lub numer lakieru w funkcji „Na paznokciach" użytkowniczki mogą sprawdzić jak wybrany przez nie kolor rzeczywiście wygląda na paznokciach lub zainspirować się połączeniami różnych produktów w konkretnych stylizacjach. W bocie nie brakuje także treści edukacyjnych, zaszytych w kategorii „ABC hybrydy”.

- Stworzyliśmy w narzędziu bardzo dobrze działający system  informacyjno-edukacyjny. Z pełnym wsparciem moderatora i aplikacji, do  której prowadzą niektóre treści. Dzięki temu  zautomatyzowaliśmy sporą część wykonywanej wcześniej pracy. - Maciej Bujak, Social Media Manager w Semilac

Oferta wraz ze stylizacjami zmienia się w zależności od sezonu. To równie ciekawa funkcja, dzięki której marka trzyma rękę na pulsie i stale aktualizuje zmieniające się trendy.  Z kolei powiadomienia push poinformują zapisane użytkowniczki w chatbocie o nowościach czy konkursach - bez konieczności regularnego sprawdzania strony, Facebooka czy newslettera, łącząc w całość poszczególne cele przyjętego rozwiązania: zabawę (obecnie w formie koloroskopu), edukację („ABC hybrydy”) czy wsparcie sprzedaży produktów.

Chatbot przeszedł już pierwsze testy, mające usprawnić jego działanie. Testerkami były użytkowniczki, które współtworzą grupę marki na Facebooku liczącą ponad 70 000 osób. Kolejne funkcje będą wdrażane wkrótce. Już niedługo bot wzbogaci się o nowe treści dotyczące make upu, konkursów i quizów.

Źródło: Semilac

www.semilac.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
SkyShowtime i Paramount: wyłączne partnerstwo w sprzedaży reklam
SkyShowtime i Paramount Advertising International ogłosiły dziś zawarcie umowy na wyłączność, na mocy której Paramount zajmie się sprzedażą reklam w serwisie SkyShowtime na wszystkich rynkach, na których platforma jest dostępna. Dzięki temu partnerstwu SkyShowtime i Paramount zapewnią wiodącym reklamodawcom dostęp do najwyższej jakości usług reklamowych na ponad...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764