logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

ChatGPT i nowe rodzaje ryzyka

  PR 23.11.2023, przeczytano 443 razy

Narzędzie generatywnej sztucznej inteligencji, takie jak ChatGPT zmieniają sposób pracy ludzi. Jednak przedsiębiorcy często nie wiedzą jak radzić sobie z zagrożeniami, jakie niosą one ze sobą.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/chatgpt-i-nowe-rodzaje-ryzyka,402187,artykul.html

Obecny rozwój technologii sprzyja niepożądanym zjawiskom, takim jak ataki ransomware, tworzenie fałszywych obrazów filmowych, zdjęć czy dźwięków, a także innych wyrafinowanych problemów związanych z cyberbezpieczeństwem. Niestety, strategie zarządzania ryzykiem organizacji nie nadążają za nowymi trendami. Takie wnioski można wysnuć na podstawie globalnego badania firmy Riskonnect przeprowadzonej wśród ponad 300 specjalistów ds. ryzyka i zgodności. Jedną z zasadniczych kwestii jest sposób wykorzystania w organizacjach narzędzi generatywnej sztucznej inteligencji. Według raportu Riskconnect 93 proc. firm zdaje sobie sprawę z ryzyka związanego z używania takich narzędzi, ale tylko 9 proc. jest przygotowanych do zarządzania zagrożeniami. Badanie wykazało, że największe obawy dotyczą: prywatności danych i kwestii cybernetycznych (65 proc.), pracowników podejmujących decyzje w oparciu o niedokładne informacje (60 proc.), nadużyć pracowników i ryzyka etycznego (55 proc) oraz ryzyka związanego z prawami autorskimi i własnością intelektualną (34 proc).

Pewnego rodzaju zaskoczeniem może być fakt, iż zaledwie 17 proc. organizacji formalnie przeszkoliło personel bądź poinformowało go o zagrożeniach związanych z generatywną sztuczną inteligencją.

To zaniedbanie najczęściej wynika z szaleńczego tempa w jakim rozwijają się nowe technologie. Firmy często nie wiedzą jak się w tej sytuacji odnaleźć, od czego w ogóle zacząć. Poza tym może to oznaczać, że przedsiębiorstwa nie odczuwają jeszcze wpływu tych zagrożeń. Najwyraźniej większość z nich stosuje podejście „poczekaj i zobacz”. Niemniej biorąc pod uwagę szybko rosnącą popularność takich narzędzi jak ChatGPT, firmy prędzej czy później zmienią swoje nastawienie i podejmą odpowiednia działania w kierunku edukacji personelu – zauważa Justyna Materowicz Business Unit Manager w firmie Senetic.

Sztuczna inteligencja napędza ataki

Riskonnect w swoim raporcie odnosi się też do obecnego stanu cyberbezpieczeństwa. Niemal połowa uczestników badania uważa, że ransomware oraz naruszenia bezpieczeństwa stanowią największe zagrożenia dla prowadzenia ich działalności biznesowej. Nie powinno to dziwić, zwłaszcza, że rok 2023 ma szansę być rekordowym, jeśli chodzi o wysokość wnoszonych okupów. Według prognoz może to być blisko 900 milionów dolarów. Natomiast średni koszt jaki ponosi ofiara ataku ransomware (nie wliczając w to okupu) wynosi 4,45 mln dolarów.

Generatywna sztuczna inteligencja zwiększa możliwości hakerów w zakresie tworzenia bardziej spersonalizowanych i realistycznych wiadomości e-mail w celu infiltracji systemów firmowych i przejmowania nad nimi kontroli. Według danych z raportu Riskonnect sztuczna inteligencja stoi za ponad czterokrotnym wzrostem prób włamań na konta w pierwszym kwartale 2023 r. w porównaniu z całym 2022 rokiem.

Źródło: Senetic

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Krajobraz polskiego e-commerce po upadku wszystko.pl
W połowie lutego gruchnęła wiadomość o końcu serwisu wszystko.pl. Platforma stworzona przez giganta informatycznego Comarch, miała rywalizować z Allegro, ale na rynku przetrwała zaledwie siedem miesięcy. Sprzedawcy stracili zatem jeden z kanałów dotarcia do klientów. O kolejne jest trudno, bo wielkie marketplace’y jak Allegro, Temu czy Amazon mają niemal nieograniczone budżety...
Tak hartował się polski internet. 25 lat IAB Polska
Kiedy na przełomie lat 90. i 2000. grupa pasjonatów e-marketingu tworzyła pierwszą strukturę jednoczącą firmy digitalowe, polski internet dopiero zaczynał się rozkręcać – penetracja rynku wynosiła zaledwie kilka procent, zasady gry były partyzanckie, a wydatki na działania reklamowe stanowiły ciekawostkę. Ludzie zmieniający oblicze branży...
Dla blisko 90% konsumentów atrakcyjne ceny mają duże znaczenie przy wyborze produktów. Dla co trzeciego z nas liczy się dbałość o środowisko naturalne. Czy dlatego firmy postawią w tym roku na AI, hiperpersonalizację marketingową i ofertową, ceny zmieniające się w zależności od klienta, proaktywne mapowanie ścieżek konsumentów w czasie rzeczywistym czy...
Billboardy trzymają się mocno. 2024 to rok wyborów i AI
Rynek reklamy zewnętrznej w Polsce ma się coraz lepiej. Tak wynika z raportu Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej. Według niego wartość sprzedaży reklamy outdoor w Polsce w trzech segmentach – klasyczne OOH, transport miejski i digital OOH – osiągnęła kwotę 648,29 mln zł., a to oznacza wzrost w stosunku do 2022 roku aż o 16,9 %.
Content marketing i SEO w erze AI. Rok 2024 wg Whitepress i SEM House
Sztuczna inteligencja kolejny rok z rzędu była tematem numer 1 w branży content marketingowej i SEO. Nic nie zapowiada, by w 2024 roku coś miało się zmienić – content managerowie i eksperci SEO odpowiedzialni za strategię marketingowe i pozycjonowanie stron powinni nadal uważnie przyglądać się rozwojowi AI. Zwłaszcza...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764