logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: ChatGPT na topie

  PR 29.05.2023, przeczytano 767 razy

ChatGPT to aplikacja webowa udostępniona przez firmę OpenAI, która bazuje na sztucznej inteligencji. Można z niej korzystać bezpłatnie na stronie firmy, openai.com, po rejestracji. Głównym celem ChatGPT jest odpowiadanie na pytania zadane przez użytkowników, udzielanie informacji czy pomoc w rozwiązywaniu problemów (np. tworzenie treści, generowanie pomysłów, programowanie i pomoc techniczna, itd.).


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/chatgpt-na-topie,400176,artykul.html

Popularność ChatGPT wśród polskich internautów

Przeanalizowaliśmy wejścia polskich internautów na stronę firmy openai.com jako miejsca dostępu do ChatGPT, za pomocą badania Mediapanel. Pierwsze dane pojawiły się w badaniu Mediapanel 28 grudnia i od tego momentu obserwujemy stały trend wzrostowy. Ostatnie dni grudnia 2022 przyciągnęły łącznie 155 tys. użytkowników, w styczniu liczba użytkowników dochodziła już do 1 mln, w lutym i marcu oscylowała wokół 2 mln, a w kwietniu osiągnęła blisko 3 mln. Systematycznie rósł też zasięg serwisu, by w kwietniu 2023 osiągnąć 9,61%. Czas spędzony na korzystaniu z serwisu najdłuższy był w kwietniu (34 minuty 48 sekund).

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

Jak dotychczas, największa liczba wejść na serwis OpenAI.com nastąpiła 30 marca. Tego dnia skorzystało z niego 550 tys. polskich internautów.

ilustracjastrzałka

Kto korzysta z ChatGPT?

Podzieliliśmy użytkowników serwisu openai.com w kwietniu br. na dwie grupy wiekowe: 7-39 lat oraz 40-75 lat. W pierwszej z tych grup wskaźnik Affinity Index, świadczący o zainteresowaniu serwisem, osiągnął wartość (100) dla kobiet co oznacza, że udział kobiet w tym wieku w strukturze użytkowników serwisu jest identyczny jak w populacji internautów. Z kolei dla mężczyzn w wieku 7-39 lat wskaźnik wyniósł już 173, co oznacza silną nadreprezentację takich osób w strukturze użytkowników. Jednak to młodsze kobiety spędzały więcej czasu w serwisie - średnio 44 minuty i 22 sekundy, podczas gdy młodsi mężczyźni – 29 minut 45 sekund.

Osoby w wieku 40-75 lat nie interesowały się tym narzędziem już aż tak bardzo - wartości wskaźnika Affinity Index wyniosły 43 dla kobiet i 90 dla mężczyzn, a więc udział obu tych grup w strukturze użytkowników jest znacznie niższy niż to wynika z struktury polskich internautów. Mężczyźni z tej grupy wiekowej spędzili też na interakcji z ChatGPT więcej czasu - średnio 37 minut i 30 sekund, natomiast kobiety średnio 28 minut 15 sekund.

Wspólnie z PSMM przygotowaliśmy raport, który zestawia ruch na stronie firmy OpenAI i natężenie szumu medialnego wokół ChatGPT: “ChatGPT w mediach 27.12.22-30.04.23”.

Źródło: Gemius S.A.

www.gemius.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Digital Incubator WBD partnerem Programu InCredibles
Digital Incubator Warner Bros. Discovery w Polsce – działająca w strukturach grupy jednostka organizacyjna koncentrująca się na rozwoju innowacyjnych produktów i współpracy ze startupami – łączy siły z InCredibles. Jako stały partner programu monitoringowego, Digital Incubator WBD w Polsce pomoże młodym przedsiębiorcom rozwijać swoje produkty dzięki...
DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764