logo
FORUM
Polska reklama i poligrafiaFORUM

Chcesz stracić Klienta?

Strona 4/5  1 2 3 4 5

| 07.12.2008 10:12



(Wiadomość zmodyfikowana przez: nowy_uzytkownik dnia 07.12.2008 18:18)

avatar użytkownika
?

wiadomości: 6
w Signs.pl od 18.04.2007
IP: 193.19.142.XXX

| 09.12.2008 09:12

Hm. Przyznam, że nie do końca rozumiem. To, że ktoś drukuje tanio nie znaczy, że może olewać klientów. A zaręczam, że można drukować tanio a dobrze i terminowo.

avatar użytkownika
+ + + + + + +

Piotrków Trybunalski
Łódzkie
wiadomości: 630
w Signs.pl od 06.05.2002
IP: 82.197.62.XXX

| 09.12.2008 22:12

Czy kupuje to tylko on wie, a jeśli dla Ciebie 104 zł. to wielkie zaległości, to na otarcie łez prześlę Ci tyle samo w Euro... widać nędza u Ciebie skoro o tyle kasy się upominasz...
o tyle kasy się upominasz...

...nie naskakuje na nikogo , ale to jest właśnie to . Dziwny kraj , w którym o swoje pieniądze trzeba się upominać .

-----------------

avatar użytkownika
+ + + + + + +

Piotrków Trybunalski
wiadomości: 923
w Signs.pl od 07.05.2004
IP: 83.10.246.XXX

| 09.12.2008 23:12


On 2008-12-09 09:22, mmreklama wrote:
Hm. Przyznam, że nie do końca rozumiem. To, że ktoś drukuje tanio nie znaczy, że może olewać klientów. A zaręczam, że można drukować tanio a dobrze i terminowo.



W dlugim okresie przy cenie dazacej do zera, jakosc tez tam zmierza szczegolnie jezeli efkty ekonomiczne nie sa zwiazane ze skala produkcji a jedynie z obnizaniem marzy. Tanio to nie jest nisza.

Jak ktos probuje z tym polemizowac to znaczy ze jest madrzejszy od powszechnych praw ekonomii i strategii konkurencji.

Mozna drukowac tanio i dobrze ale nieduzo. Tylko po co drukowac nieduzo, tanio skoro mozna nieduzo i drogo?

Na tu i teraz kazda z firm drukujacych powie, ze moze cos wydrukowac tanio i dobrze i tak zapewne bedzie, ale jak przyjmie taka dlugookresowa strategie bez mozliwosci liderowania kosztowego to moim zdaniem to nie zagra.

.... chyba, ze sie myle - zobaczymy - kryzys zweryfikuje pojecie tanio na poziomie o jakim jeszcze nie snimy a wtedy role sie odwroca.
17sto zlotowcy z Mimaki zaczna narzekac ze duze firmy uprawiaja dumping cenowy i nie ma szans nawet sie zmiescic z kosztami w ich cenie sprzedazy.
....a pozniej bedzie juz tylko "drogo"....i duzo ploterow do kupienia z windykacji (szkoda ze chinskich).
.........chyba, ze sie myle - OBY!.

avatar użytkownika
+ + + +

Warszawa
wiadomości: 219
w Signs.pl od 04.04.2002
IP: 83.31.121.XXX

| 10.12.2008 02:12


W dlugim okresie przy cenie dazacej do zera, jakosc tez tam zmierza szczegolnie jezeli efkty ekonomiczne nie sa zwiazane ze skala produkcji a jedynie z obniżaniem marży. Tanio to nie jest nisza.

Jak ktos probuje z tym polemizowac to znaczy ze jest madrzejszy od powszechnych praw ekonomii i strategii konkurencji.


Odbiegłeś trochę od tematu. Gdyż jakość i terminowość to jedna sprawa a kwestie ekonomiczne to druga rzecz. Ale ponieważ wydaje mi się, że wywołujesz mnie do tablicy z tym drukiem po 17 zł, to napiszę tak. Owszem drukuję po 17 zł dla agencji reklamowych. Szybko, dobrze i terminowo. Dlaczego w takiej cenie? Dlatego, że dostaję gotowe projekty, mam nienajgorsze moce przerobowe i lubię zapach solwentu Nie jest to żadną tragedią. Tragedią jest to, że duże firmy produkcyjne drukują dla klienta końcowego po 20 - 25 zł. Tu widzę przyczyny popsucia rynku. Tu jest działanie w stylu a po nas choćby potop. I last but not least jest to nie w porządku w stosunku do naszych klientów agencyjnych, którzy również powinni z tego tortu coś mieć. Dlatego drukuję dla agencji po 17 za to dla klienta końcowego trochę dużo drożej.

pozdrawiam MS
ps. przy okazji co Ty tak nastajesz na to nieszczęsne mimaki, sam masz przecież jedną

avatar użytkownika
+ + + + + + +

Piotrków Trybunalski
Łódzkie
wiadomości: 630
w Signs.pl od 06.05.2002
IP: 82.197.62.XXX

| 10.12.2008 08:12

A dlaczego nie maja drukowac po 22zl dla klienta koncowego, przeciez maja z tego marze ponad 100% większą niż Ty dla Agencji? A za źle przygotowane pliki mogą przecież naliczać opłaty i dodatkowo zarabiać. Nie jeden klient końcowy ma znacznie większe zlecenia niż agencje. Poza tym drukarnia musi przecież też konkurować z ceną agencji, która po doliczeniu 50% marży do Twoich 17zł osiąga cenę 25,50zł. Ja zarówno jedną jak i drugą cenę przyjmuję ze zrozumieniem, ale nie odstąpię od zdania, że w długim okresie bez ekonomii skali lub innych przewag konkurencyjnych podwyższających znaczne marże ta strategia (najniższych cen) wiąże się z jakością dążącą do zera.

Pamiętaj, że poza Twoim 17/m2 występują na rynku ceny jak np 10zł/m2 gotowego bannera - czy podołasz takiemu wyzwaniu?


P.S. Ja do Mimaki nic nie mam, chodzi mi tylko o określenie klasy plotera jako urządzenia nie przeznaczonego do wysokowydajnej produkcji.

avatar użytkownika
+ + + +

Warszawa
wiadomości: 219
w Signs.pl od 04.04.2002
IP: 83.18.99.XXX

| 10.12.2008 11:12


On 2008-12-10 08:33, michalt wrote:
A dlaczego nie maja drukowac po 22zl dla klienta koncowego...


oby po 22zł, ja pewnie stracę zlecenie na marne 300m2 banerów bo do klienta końcowego dotarła duża drukarnia (nazwy nie wymienię, mogę powiedzieć, że mają w sumie 9 maszyn) i praca zostanie wykonana gruuubo poniżej 20zł.

Logika i rachunek ekonomiczny made in china.

avatar użytkownika
+ + + + +

Łódź
wiadomości: 330
w Signs.pl od 25.03.2006
IP: 83.14.79.XXX

| 10.12.2008 12:12

Zdaje się, że nasza dyskusja schodzi trochę na manowce. W sumie dyskutowaliśmy o jakości obsługi klienta a Ty z całą sympatią dla Ciebie cały czas pouczasz mnie o prowadzeniu firmy i ekonomii. Drogi Michalt Twoje dwa Jeti są dużą siłą drukującą ale są wydruki dla których lepsze jest zastosowanie maszyn trochę mniejszych. Co do marż i cen chętnie podyskutuję jeszcze ale w tej chwili muszę popracować bo z lekka "Meksyk" mam a chcę się wyrobić coby nikt na mnie psów nie wieszał

avatar użytkownika
+ + + + + + +

Piotrków Trybunalski
Łódzkie
wiadomości: 630
w Signs.pl od 06.05.2002
IP: 82.197.62.XXX

| 10.12.2008 12:12

[/quote]
oby po 22zł, ja pewnie stracę zlecenie na marne 300m2 banerów bo do klienta końcowego dotarła duża drukarnia (nazwy nie wymienię, mogę powiedzieć, że mają w sumie 9 maszyn) i praca zostanie wykonana gruuubo poniżej 20zł.

Logika i rachunek ekonomiczny made in china.
[/quote]
No właśnie Cali o to mi chodzi. Przecież my też możemy tak drukować dla klienta końcowego. 300 m2 to nie jest znowuż takie duże zlecenie. Tylko po co? Aby zarobić 200 zł?

avatar użytkownika
+ + + + + + +

Piotrków Trybunalski
Łódzkie
wiadomości: 630
w Signs.pl od 06.05.2002
IP: 82.197.62.XXX

| 11.12.2008 16:12

Niedawno klient mi oświadczył, że w Łodzi (ale mogą to być dziesiątki innych miast) mu zrobią 10m2 zaoczkowanego banera za 160 zł (sto sześćdziesiąt). Inny klient, w innej firmie za zaoczkowany baner 160×310 cm płaci 18zł/m2. Ot, taka ciekawostka.

brak ikonki
+ + + +

wiadomości: 131
w Signs.pl od 05.01.2006
IP: 77.253.73.XXX
Strona 4/5  1 2 3 4 5
REKLAMA:

REKLAMA
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764