logo
FORUM
Polska reklama i poligrafiaFORUM

Chcialbym uslyszec kilka opini

Strona 1/2  1 2

| 10.10.2006 23:10

Od 1,5 roku(jestem jeszcze studentem) przymierzam sie do wstapienia w Wasze szeregi.
Mam zamiar zalozyc firme zajmujaca się reklama zewnetrzna w Warszawie.
Wiele kwestii mam już przemyślanych, jednak nie wiem czy przy skromnym kapitale(20 tys) mam szanse przebicia . PYTANIE: Jak uwazacie, czy z dwoma powierzchniami wielkoformatowymi (około 100m2) mogę zdobyc klienta i kto ma być tym klientem?
Jako mala firma nie znajde bezpośredniego zlecenia. Wiec kto zajmuje się pozyskiwaniem powierzchni wielkoformatowych? Agencje? Domy Medowie?
Czy jeśli moja cena będzie konkurencyja a oprucz powierzchni zajme się drukiem(podwykonawca) i dostosowaniem grafiki, mam szanse pozyskac klienta?
Przyznam, ze wasza branza jest bardzo ‘zamknieta’. Trudno komus z zewnatrz zdobyc wasze tajniki i rozgrysc relacje branżowe. Jednak bardzo proszę o opinie ponieważ w ciemno nie chce inwestowac żeby się nie przejechac. Z gory dzieki.

avatar użytkownika
+

Warszawa
wiadomości: 7
w Signs.pl od 10.10.2006
IP: 83.5.241.XXX

| 11.10.2006 09:10

hmmm, dlaczego uwazasz ze jako mala firma nie znajdziesz bezposredniego zlecenia? co rozumiesz przez "dwie powierzchnie wielkoformatowe" ?
Jaki profil dzialalnosci cie interesuje, bo dosc mocno ogolnie ogarniasz temat...
A tak w ogole, to przeszukaj forum, z podobnymi pytaniami, i zobacz jakie odpowiedzi tam padaly... choc moge ci je stresici.. bo to cos w stylu...
"jak nie jestes w temacie to odpusc sobie bo szkoda kasy"... ... oczywiscie odpowiedzi takie sobie.. choc mimo wszystko cos w tym jest....
a tajniki i relacje branzowe ?
no coz... niektorzy codziennie rano wstaja z lozka lewa reka, co ma im zapewnic powodzenie w negocjacjach w danym dniu... niektorzy wieczorem pija tajemnicza miksture, co znowu zapewnia sny w ktorych widza oczekiwania klientow...
a tak powaznie... na poczatek dobrze jest znalezc sobie "strategicznego" klienta... takiego na ktorym mozna przez chwile bezstresowo "popchnac" wszystko do przodu... a pozniej juz z gorki leci..
Wszystko zalezy od tego co chcesz w ogole robic.. bo tak w zasadzie to "wstapienie w wasze szeregi" niewiele mowi..

ah.. i jeszcze jedno... dublowanie tematu nie ma zbyt wielkiego sensu... wrecz jest calkowicie bezsensowne i moze wprowadzic zamieszanie w ewentualnej dyskusji.. tak ze gdybys byl tak mily i tego nie robil na przyszlosc powinno byc ok

(Wiadomość zmodyfikowana przez: pietrus dnia 11.10.2006 09:39)

avatar użytkownika
+ + + + + +

okolice krakowa
wiadomości: 737
w Signs.pl od 18.11.2002
IP: 82.160.2.XXX

| 11.10.2006 12:10

Moja dzialalnosc mialaby polegac na oferewaniu powierzchni wielkoformatowych tzn ktos chce umiescic swoja reklame w miescie, a ja posiadam(umowy z wlascicielem, zewzwolenia, itd) takie np. dwie powierzchnie i oferuje druk i instalacje.
Pytanie moje jest takie kto moze byc takim klientem, kto na rynku zajmuje sie pozyskiwaniem takich powierzchnii? Pisze, ze nie znajde bezposredniego klienta poniewaz reklama wielkoformatowa jest zazwyczaj dodatkiem do calej, duzej kampanii, ktorej ja nie podolam ani nie chce podolac. Powiedzcie mi gdzie mam uderzac ze swoja oferta do duzych agencji reklamowych, domow mediowych. Kto mi zaplaci za usluge? Bedzie wisiala reklama coca-coli i wiem, ze to ich pieniadze powedruja na moje konto ale od KOGO?
Bo przeciez to nie coca-cola(dzial marketingu) szuka gdzie bedzie ich reklama wisiala.
Dzieki za poprzednia odpowiedz
i z gory za nastepne. Wszytkie traktuje powaznie

avatar użytkownika
+

Warszawa
wiadomości: 7
w Signs.pl od 10.10.2006
IP: 83.5.241.XXX

Diplodoc Diplodoc | 11.10.2006 12:10

Skoro tylko na tym (miejsce pod reklamę wielkoformatową+jej druk) opierasz swoją ofertę to pozostają Ci duże agencje oraz domy mediowe.
Myślę, jednak, że powinieneś od razu załozyć, że będziesz tylko udostępniał miejsce. Duże agencje drukują i wieszają same lub poprzez zaufanych kontrahentów. Szans na wejscie mógłbyś co prawda upatrywać w systemie rabatów ale to na dłuższą metę Cię zrujnuje.

Diplodoc

| 11.10.2006 12:10

najrosciej, spisz metki z dzialajacych bilbordow, czyje sa, i uderz do nich z oferta, z tego co wiem w krakowie, firmy zajmujace sie konkretnie powierzchniami do wynajmu raczej same negocjuja z wlascicielami gruntow itp itd... ale... sprobowac nie zawadzi (zalezy od miejsca itp), oczywiscie nie musze chyba wspominac ze zanim zaczniesz sie interesowac, dopnij formalnosci, bo jesli to dobre miejsca i wolne jeszcze (co raczej nie czesto sie zdarza) to chyba oczywiste jest co sie stanie jesli pojdziesz na pale bez zabezpieczeniado jakiejs firmy rozmawiac o konkretnym miejscu... (moglo by zostac zajete dosc szybko omijajac niepotrzebnego posrednika, w tym przypadku Ciebie... )
Nie jest tez powiedziane ze niebylbys w stanie chwycic jakiegos klienta koncowego... wspolpracuje z jedna czy dwoma firmami ktore we wlasnym zakresie szukaja miejsc i sobie wiesza po polsce swoje rzeczy, i raczej negocjuja osobiscie (tak juz maja poprostu)... W takim przypadku klientow nalezy szukac wsrod malych i srednich firm (rozwijajacych sie preznie) ktore dzialaja na ogolnopolskim rynku...
Jak juz bedziesz wiedzial ile bys chcial za cos takiego i gdzie to itp itd... to moge sie u "swoich" zorientowac czy nie byliby zainteresowani...

avatar użytkownika
+ + + + + +

okolice krakowa
wiadomości: 737
w Signs.pl od 18.11.2002
IP: 82.160.2.XXX

| 13.10.2006 11:10

Kilka miesięcy temu rozmawiałem z właścicielem kilku atrakcyjnych budynków pod wielki format. Zareagował tak: "Kolejna firma, która podpisze umowę a potem padnia zamin powiesi cokolwiek..."

avatar użytkownika
?

wiadomości: 3
w Signs.pl od 03.08.2006
IP: 195.85.249.XXX

| 13.10.2006 17:10

No wlasnie. Sam widze, ze ten sektor zdominowany jest przez najwieksze firmy. Z czego to wynika? To wlasnie bylo moje pytanie, czy mala firma z poczatkowo tylko dwoma lokalizacjami moze pozyskac klienta.

avatar użytkownika
+

Warszawa
wiadomości: 7
w Signs.pl od 10.10.2006
IP: 83.5.228.XXX

| 13.10.2006 17:10

Do SKOCU. Czy to nietakt jesli porosze o przeslanie przykladowej(ogolnej) umowy, ktora podpisuje sie z wlascicelami budynkow?
pawellgg@o2.pl

avatar użytkownika
+

Warszawa
wiadomości: 7
w Signs.pl od 10.10.2006
IP: 83.5.228.XXX

| 13.10.2006 21:10

Dlaczego rynek zdominowany jest przez duze firmy? w wiekszych`miastach to chyba naturalne ze firma dysponujaca np 100 miejscami z powierzchniami reklamowymi ma wieksze szanse dotrzec do duzego klienta ktory jest zainteresowany konkretna kampania.
Firam ktora ma ochote przeprowadzic powazna kampanie bilbordowa woli zlecic temat jednej firmie, a nie szukac 10 czy 20 ktore posiadaja 1/2 powierzchnie...
Dochodzi do tego kapital ktorym sie dysponuje. Klient ktorego obsluguje poprosil kiedys o wycene postawienia bilbordu o w miare standardowych wymiarach... cena byla troszke zaskakujaca (biorac pod uwge to co znalazlem niedawno), bylo to okolo 15tys netto za konstrukcje z montazem.... to daje do myslenia jesli chodzi o zabieranie sie za takie rzeczy przez male firmy....

avatar użytkownika
+ + + + + +

okolice krakowa
wiadomości: 737
w Signs.pl od 18.11.2002
IP: 82.160.2.XXX

| 14.10.2006 00:10

Rozumiem to ale w odniesieniu do bilbordow.
Wiadoma ze z 2 czy nawed 20 bilbordami nie ma szans. Jednak jesli chodzi o wielkiformat gdzie moim zdaniem do kazdej lokalizacji podchodzi sie indywidualnie powinno znalezc sie miejsce na male firmy. Bilbordow zamawia sie np kilkaset i nikt ze zlecajacych nie mysli nad kazda z tych lokalizacji czy jest dobra i powierza calosc jednej i w tym przypadku duzej firmie. Jednak w wielkim formacie kwoty za pojedyncze ekspozycje sa na tyle wysokie ze warto chyba poszukac gdzie jest taniej i ktora lokalizacja bedzie optymalna. Tylko ze jest to moje gdybanie, a nie wiem jaka jest praktyka? I na to nie moge doczekac sie odpowiedzi.

avatar użytkownika
+

Warszawa
wiadomości: 7
w Signs.pl od 10.10.2006
IP: 83.5.235.XXX
Strona 1/2  1 2
REKLAMA:

REKLAMA
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764