WIADOMOŚCI

Chespa Packaging Design: Do zgarnięcia 40 tys. zł

redakcja   | 08.06.2017, przeczytano 486 razy
ilustracjastrzałka
Chespa Packaging Design: Do zgarnięcia 40 tys. zł

Firma Chespa zaprasza do udziału w 4 edycji Konkursu Chespa Packaging Design.  W tym roku oprócz organizatora, zadania projektowe przygotowali także partnerzy konkursu, firmy: Zott (Cremore), McBride (Yplon) i Cedo (Paclan) fundujący dodatkowe nagrody.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/chespa-packaging-design:-do-zgarniecia-40-tys.-zl,32764,artykul.html

Celem Konkursu jest zaprojektowanie i wykonanie opakowania, mającego szansę zaistnieć na rynku pod względem funkcjonalności, racjonalności wykorzystania materiału, efektywności zabezpieczenia produktu, innowacyjności oraz estetyki. Celem konkursu jest również wyłonienie oraz wyróżnienie oryginalnych rozwiązań konstrukcyjnych i graficznych.

Konkurs jest przeprowadzany w dwóch kategoriach:

  • „Na specjalną okazję”
  • „Na co dzień”


Uczestnikami Konkursu mogą być pełnoletnie osoby fizyczne - studenci i absolwenci uczelni artystycznych lub projektanci-hobbysci bez fachowego przygotowania. Suma nagród wynosi 40 tys. zł, organizator oferuje także możliwość realizacji stażu.

Termin składania projektów: 15.09.2017. Wyniki Konkursu ogłoszone zostaną najpóźniej do dnia 13.10.2017 r. Patronat medialny sprawuje Świat Poligrafii.

Chespa jest dostawcą materiałow, sprzętu i usług dla branży poligraficznej. Firma oferuje farby graficzne, klisze fotopolimerowe, wykrojniki płaskie i rotacyjne oraz przygotowanie graficzne i obróbkę repro.

Źródło: Chespa

R E K L A M A

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
brak ikonki
atiles, 10.06.2017

12. Z chwilą otrzymania przez Organizatora zgłoszenia, Organizator nieodpłatnie nabywa:
I. prawo własności materiałów wykorzystanych do stworzenia projektu i modelu (prototypu) opakowania, stanowią cych przedmiot danego zgłoszenia, które w związku z tym nie podlegają zwrotowi osobie zgłaszającej udział w Konkursie, oraz
II. licencję niewyłączną na okres dwóch lat – liczony od daty otrzymania danego zgłoszenia – do projektu oraz modelu (prototypu) opakowania, objętych tym zgłoszeniem konkursowym, a to w zakresie obejmującym:
a) utrwalanie i zwielokrotnianie - wytwarzanie określoną techniką, w tym zapisem magnetycznym, techniką cyfrową lub drukarską, wprowadzenie do pamięci komputera i serwerów sieci komputerowych, także ogólnie dostępnych takich jak Internet, sieci telekomunikacyjnych,
b) rozpowszechnianie, wystawianie, wyświetlanie, odtwarzanie, zamieszczenie na stronie internetowej Organizatora bądź w innej formie publikowanie w sieci Internet, a także nadawanie i reemitowanie, za pomocą wizji przewodowej lub bezprzewodowej, jakąkolwiek techniką przez stacje naziemne lub za pośrednictwem satelitów na całym świecie, dla odbiorców wszelkich systemów odbioru telewizji, zezwalanie, na zasadzie wyłączności, na równoczesne i integralne nadawanie dowolną techniką przez inne podmioty (w nieograniczonej ilości nadań), w tym w sieciach kablowych, udostępnianie bez ograniczeń ilościowych użytkownikom sieci komputerowych i telekomunikacyjnych na całym świecie oraz przesyłanie pomiędzy serwerami i użytkownikami takich sieci wszelkimi środkami przekazu i transmisji, a także inne publiczne udostępnienie w taki sposób, aby każdy mógł mięć do niego dostęp w miejscu i w czasie przez siebie wybranym,
c) przerabianie, opracowywanie oraz umieszczanie w katalogach stron i serwisów internetowych,
d) kompilowanie, umieszczanie w folderach i materiałach prezentacyjnych,
e) używanie we wszystkich formach reklamy lub marketingu, utrzymywania relacji inwestorskich, w tym także za
pośrednictwem wszelkich środków masowego przekazu, włączając przekaz satelitarny,
f) utrwalanie na nośnikach materialnych oraz wykonywania egzemplarzy tych utrwaleń,
g) umieszczanie utworu na dokumentach i innych materiałach reklamowych, na stronie internetowej oraz przy oferowaniu towarów i usług,
h) inne formy korzystania z utworu, np. poprzez umieszczanie na torbach reklamowych, w grace plakatowej, wystroju wnętrz.


Mówiąc prostym językiem, Chespa szuka frajerów, którzy oddadzą dobre pomysły ZA DARMO.



brak ikonki
atiles, 10.06.2017

Dodam też, że byłoby dobrze w informacji o konkursie zawrzeć tak istotne informacje jak przejęcie praw majątkowych do zgłoszeń.
Oszczędziłoby to wielu osobom wchodzenia na stronę Chespy i czytania regulaminu konkursu, stworzonego wyłącznie po to, by za darmo drenować rynek z pomysłów.

avatar użytkownika
redakcja, 10.06.2017

Chcesz powiedzieć że dwuletnia niewyłączna licencja miałaby posłużyć organizatorowi do komercyjnego wykorzystania projektów przy produkcji opakowań? Żarty sobie robisz? O takim wykorzystaniu regulamin mówi - tylko że z jakichś powodów nie zacytowałeś akurat tego fragmentu. Skróciliśmy drogę do regulaminu zmieniając link na prowadzący bezpośrednio na stronę konkursową, więc zachęcamy aby każdy zainteresowany kliknął i sam ocenił co zawiera regulamin.  

brak ikonki
atiles, 11.06.2017

12. II.
Jest wyraźnie napisane, że uczestnik udziela Chespie licencji niewyłącznej do projektu opakowania w zakresie wytwarzania go określoną techniką, a to oznacza, między innymi, prawo do wdrożenia projektu do produkcji.

Stąd właśnie zastrzeżenie o posiadaniu wszystkich praw, bo projekt już sprzedany nie mógłby być 'przejęty' przez Chespę.
  

avatar użytkownika
redakcja, 11.06.2017

Chmmm - ciekawe który z partnerów konkursu połasił się na możliwość wprowadzenia na rynek opakowania takim tanim sposobem, ryzykując wizerunkowe zatopienie własnej marki. Masz jakieś podejrzenia, albo wieści na ten temat?   

brak ikonki
atiles, 11.06.2017

Zadaj sobie inne pytanie.
Kto by nie skorzystał z takiej okazji?

Jeśli z uwagą prześledzisz regulaminy polskich konkursów, przekonasz się, że większość z nich gwarantuje organizatorowi przejęcie praw majątkowych do zgłoszonych prac. Nie nagrodzonych, co byłoby uczciwe, mając na uwadze otrzymanie nagrody i ewentualną sławę wynikającą z wygranej, ale do zgłoszonych.

Polscy organizatorzy tak skrzywili ideę konkursu, że naprawdę niewiele pozostało tych, wartych uczestnictwa.  

avatar użytkownika
redakcja, 11.06.2017

Jasne - Paclan czy właściciele marek Zott i McBride stoją pierwsi w kolejce aby się w ten sprytny, choć kompromitujący sposób obłowić. To co - nie zacytujesz fragmentu dotyczącego komercyjnego wykorzystania prac?  

brak ikonki
atiles, 12.06.2017

Poszukaj w internecie, jak Duża Korporacja z USA, produkująca dodatki smakowe do żywności, wprowadziła do produkcji opakowanie, które w ramach rekrutacji pokazał jeden z niedoszłych pracowników.
Autor projektu bezowocnie starał się o zapłatę i był zbywany do momentu, gdy zdecydował się nagłośnić temat w mediach, wtedy firma zapłaciła.

Puszukaj w internecie, jak Duża Korporacja z USA produkująca napoje, pożyczyła sobie do reklamy muzykę od jednego z wykonawców publikujących swoje utwory na dużym portalu z filmikami.
Na szczęście internauci dostrzegli podobieństwo, i choć firma przez jakiś czas szła w zaparte, w końcu twórcy dostali honoraria.

Wymieniać dalej, te uczciwe korporacje, które nie muszą nikogo okradać, a mimo to czynią to w sposób niemalże bezczelny?  

avatar użytkownika
redakcja, 12.06.2017

No to zacytujesz ten punkt regulaminu o komercyjnym wykorzystaniu projektu?  

brak ikonki
atiles, 12.06.2017

Przeczytaj ze zrozumieniem ten punkt, w kontekście punktów wcześniejszych to przestaniesz zadawać infantylne pytania.  

avatar użytkownika
redakcja, 12.06.2017

Śmiało - martwiłeś się, że ludzie nie dotrą do informacji ukrytych w regulaminie, więc podziel się z nimi, uchroń kolegów przed nieszczęściem, na które ich naraziliśmy publikując tego newsa.  

brak ikonki
atiles, 12.06.2017

Nie zrozumiałeś istoty rzeczy.
Nie chodzi tylko o to, by odradzać pojedynczym osobom czy grupom udział w takich naciągactwach.
Chodzi o to, by media odpowiedzialnie podchodziły do procesu selekcji informacji, w szczególności miały odwagę odmawiać publikacji o wydarzeniach wątpliwej jakości.

Tak widzę rolę opiniotwórczego wydawcy.


Ale chyba przeceniałem Signs w tej materii.  

avatar użytkownika
redakcja, 12.06.2017

Nie gniewaj się ale pozwolimy sobie przyjąć to ostatnie stwierdzenie z rezerwą. Twoja aktywność sprowadza się od dawna do ustawicznego dowodzenia, że nasz serwis do mediów odpowiedzialnych nie należy. Temu też służy Twój komentarz pod tą notką.   



 
poniedziałek 21.08.2017, 166 gości [ lista ]
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej © 1997-2017 ICOS. Wszystkie prawa zastrzeżone