logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Chimera 2004: Grand Prix dla Przekroju, nagrody dla 2+3D

   15.04.2004, przeczytano 2321 razy

Zdaniem jurorów międzynarodowego Konkursu Projektowania Prasowego "Chimera" polski tygodnik "Przekrój" powrócił do czasów chwały. Jury obradujące na początku kwietnia przyznało "Przekrojowi" Grand Prix.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/chimera-2004%3A-grand-prix-dla-przekroju%2C-nagrody-dla-2%2B3d,2160,artykul.html

Od początku istnienia (lata 40. XX wieku) "Przekrój" był miejscem dla czołowych pisarzy, ilustratorów i fotografów. Przez lata magazyn stał się ikoną kultury, lecz po przełomie zaczął podupadać. Kilka prób reaktywowania "Przekroju" nie udało się. Sukcesem okazała się dopiero decyzja Edipresse, szwajcarskiego wydawnictwa, które kupiło prawa do tytułu w 2002 roku.

Poza Grand Prix "Przekrój" otrzymał również nagrody za ilustracje, fotografie oraz przeprojektowanie magazynu. Nagradzając "Przekrój", jurorzy stwierdzili, że "projekt magazynu, ilustracje, fotografie odwołują się do historycznej pozycji pisma w sposób wspaniały i świeży".

Konkurs Projektowania Prasowego "Chimera" jest organizowany przez VFP Communications, wydawcę magazynu "Media i Marketing Polska", przy współpracy z Society for News Design (SND), festiwalem Golden Drum w Portorożu oraz Modern Media Institute. Partnerami konkursu są również Publiprox (przyznaje nagrodę dla najlepszej okładki magazynu) oraz SMG/KRC Millward Brown Company (przyznaje nagrodę dla najlepszej pierwszej strony dziennika). Partnerami medialnymi konkursu są wydawcy pism branżowych z Ukrainy, Czech, Słowenii, Węgier i innych krajów Europy. Międzynarodowe jury nagradza oddzielnie magazyny i dzienniki w odpowiednich kategoriach. Celem konkursu jest podnoszenie standardów projektowania prasowego.

Wśród głównych zwycięzców tegorocznej edycji znalazł się też "2+3D grafika plus produkt", ogólnopolski kwartalnik wydawany przez fundację "Rzecz Piękna", który otrzymał trzy nagrody: za całość projektu, typografię i okładki.

Najwięcej nagród zdobyły wydawnictwa z Polski oraz Estonii. Wydawnictwo Postimees zdobyło nagrody przyznane za całość projektu dla dziennika "Postimees" oraz dla "Tartu Postimees" za projekt stron opinii. Natomiast estoński dziennik "Aripaev" otrzymał dwie nagrody za ilustracje - jedną za ilustracje gazetowe, a drugą za ilustracje w niedzielnym dodatku magazynowym "Visioon".

Nagrody za całość projektu zostały przyznane serbskiemu miesięcznikowi "Kvadart" oraz białoruskiemu miesięcznikowi "Pro Design".

W tym roku jury przewodził Andrew Kner, były dyrektor kreatywny i artystyczny magazynów "Print" i "Scenario". Obecnie Andrew Kner jest wykładowcą Communication Design w Parsons School of Design oraz w Fashion Institute of Technology w Nowym Jorku. Jest również doradcą zarządu amerykańskiego Klubu Dyrektorów Kreatywnych.

Jury przyznało łącznie 21 nagród: 13 dla magazynów, 5 dla dzienników, 2 w kategorii portfolio oraz 1 Grand Prix. W kategorii dzienniki jury nie przyznało Grand Prix, stwierdzając ogólnie niski poziom w tej dziedzinie w Europie Centralnej i Wschodniej.

Wystawa zwycięzców i uczestników konkursu będzie miała miejsce jesienią 2004 roku w Portorożu w trakcie konkursu Golden Drum. Wtedy też ukaże się katalog tegorocznej edycji.

Źródło: VFP Communications
Na zdjęciu okładka najnowszego wydania 2+3D

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
SkyShowtime i Paramount: wyłączne partnerstwo w sprzedaży reklam
SkyShowtime i Paramount Advertising International ogłosiły dziś zawarcie umowy na wyłączność, na mocy której Paramount zajmie się sprzedażą reklam w serwisie SkyShowtime na wszystkich rynkach, na których platforma jest dostępna. Dzięki temu partnerstwu SkyShowtime i Paramount zapewnią wiodącym reklamodawcom dostęp do najwyższej jakości usług reklamowych na ponad...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764