logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Chimera 2004: Grand Prix dla Przekroju, nagrody dla 2+3D

   15.04.2004, przeczytano 2028 razy

Zdaniem jurorów międzynarodowego Konkursu Projektowania Prasowego "Chimera" polski tygodnik "Przekrój" powrócił do czasów chwały. Jury obradujące na początku kwietnia przyznało "Przekrojowi" Grand Prix.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/chimera-2004%3A-grand-prix-dla-przekroju%2C-nagrody-dla-2%2B3d,2160,artykul.html

Od początku istnienia (lata 40. XX wieku) "Przekrój" był miejscem dla czołowych pisarzy, ilustratorów i fotografów. Przez lata magazyn stał się ikoną kultury, lecz po przełomie zaczął podupadać. Kilka prób reaktywowania "Przekroju" nie udało się. Sukcesem okazała się dopiero decyzja Edipresse, szwajcarskiego wydawnictwa, które kupiło prawa do tytułu w 2002 roku.

Poza Grand Prix "Przekrój" otrzymał również nagrody za ilustracje, fotografie oraz przeprojektowanie magazynu. Nagradzając "Przekrój", jurorzy stwierdzili, że "projekt magazynu, ilustracje, fotografie odwołują się do historycznej pozycji pisma w sposób wspaniały i świeży".

Konkurs Projektowania Prasowego "Chimera" jest organizowany przez VFP Communications, wydawcę magazynu "Media i Marketing Polska", przy współpracy z Society for News Design (SND), festiwalem Golden Drum w Portorożu oraz Modern Media Institute. Partnerami konkursu są również Publiprox (przyznaje nagrodę dla najlepszej okładki magazynu) oraz SMG/KRC Millward Brown Company (przyznaje nagrodę dla najlepszej pierwszej strony dziennika). Partnerami medialnymi konkursu są wydawcy pism branżowych z Ukrainy, Czech, Słowenii, Węgier i innych krajów Europy. Międzynarodowe jury nagradza oddzielnie magazyny i dzienniki w odpowiednich kategoriach. Celem konkursu jest podnoszenie standardów projektowania prasowego.

Wśród głównych zwycięzców tegorocznej edycji znalazł się też "2+3D grafika plus produkt", ogólnopolski kwartalnik wydawany przez fundację "Rzecz Piękna", który otrzymał trzy nagrody: za całość projektu, typografię i okładki.

Najwięcej nagród zdobyły wydawnictwa z Polski oraz Estonii. Wydawnictwo Postimees zdobyło nagrody przyznane za całość projektu dla dziennika "Postimees" oraz dla "Tartu Postimees" za projekt stron opinii. Natomiast estoński dziennik "Aripaev" otrzymał dwie nagrody za ilustracje - jedną za ilustracje gazetowe, a drugą za ilustracje w niedzielnym dodatku magazynowym "Visioon".

Nagrody za całość projektu zostały przyznane serbskiemu miesięcznikowi "Kvadart" oraz białoruskiemu miesięcznikowi "Pro Design".

W tym roku jury przewodził Andrew Kner, były dyrektor kreatywny i artystyczny magazynów "Print" i "Scenario". Obecnie Andrew Kner jest wykładowcą Communication Design w Parsons School of Design oraz w Fashion Institute of Technology w Nowym Jorku. Jest również doradcą zarządu amerykańskiego Klubu Dyrektorów Kreatywnych.

Jury przyznało łącznie 21 nagród: 13 dla magazynów, 5 dla dzienników, 2 w kategorii portfolio oraz 1 Grand Prix. W kategorii dzienniki jury nie przyznało Grand Prix, stwierdzając ogólnie niski poziom w tej dziedzinie w Europie Centralnej i Wschodniej.

Wystawa zwycięzców i uczestników konkursu będzie miała miejsce jesienią 2004 roku w Portorożu w trakcie konkursu Golden Drum. Wtedy też ukaże się katalog tegorocznej edycji.

Źródło: VFP Communications
Na zdjęciu okładka najnowszego wydania 2+3D

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Na polskim rynku pojawiło się narzędzie, które wesprze specjalistów SEO i marketingowców w obszarze dystrybucji treści. AI Media Planner od WhitePress wybierze za nas optymalne miejsca publikacji zgodne z wyznaczonymi celami, w zautomatyzowany sposób dobierze wyrażenia kluczowe, przygotuje wytyczne dla copywriterów w oparciu o AI czy w końcu, zmaksymalizuje efektywność działań...
Współpraca ma na celu wzmocnienie kampanii SEM oraz zwiększenie ich skuteczności poprzez rozszerzenie działań klientów Mediahub o narzędzia oparte na sztucznej inteligencji takich jak ChatGPT.
Nowa odsłona strony głównej Pb.pl
21 marca Puls Biznesu odsłonił nową, gruntownie przebudowaną stronę główną pb.pl — serwisu skierowanego do menedżerów i właścicieli firm oraz inwestorów, który codziennie dostarcza ponad 100 artykułów na temat biznesu, rynków finansowych i gospodarki.
„Kocha, lubi, pasuje” - nowy program randkowy w TTV
Podobno ideały nie istnieją. Jeśli to prawda, to dlaczego swojego ideału po prostu... nie stworzyć? W tym programie nie ma żadnych ograniczeń. Seria zadebiutuje na antenie TTV 15 kwietnia, odcinki będą emitowane w każdą sobotę o godz. 22:00.
Jakdojade prezentuje nową odsłonę przeglądarkowej wersji popularnego planera podróży. Stronę przepisano od podstaw zgodnie z najnowszymi technologiami, aby zapewnić użytkownikowi doświadczenia zbliżone do korzystania z aplikacji.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764