logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Chińczycy blokują Google

   04.09.2002, przeczytano 541 razy

Najpopularniejsza wyszukiwarka internetowa świata - Google - jest niedostępna dla Internautów znajdujących się na terenie Chińskiej Republiki Ludowej.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/chinczycy-blokuja-google,1184,artykul.html

W Chinach cenzura Internetu nie jest niczym nowym - dostęp do części serwisów zagranicznych jest stale odcięty, a administratorzy chińskich stron regularnie otrzymują polecenia usunięcia "niepożądanych treści" ze swoich serwerów. Jednak pierwszy raz w historii Chińczykom odmówiono dostępu do wyszukiwarki. Serwis Google to strona, od której wielu Internautów rozpoczyna każdą wizytę w Sieci. Także w Chinach, gdyż Google obsługuje język chiński. Nieoficjalnie mówi się, że tak drastyczne posunięcie cenzorów związane jest ze zbliżającym się kongresem Partii Komunistycznej, podczas którego może dojść do zmian na najważniejszych stanowiskach w kraju.
Popularność Internetu w Chinach systematycznie rośnie - według rządowych danych, w ubiegłym miesiącu aż 45,8 mln mieszkańcw Państwa Środka miało dostęp do globalnej sieci komputerowej. Jednak coraz większa dostępność Internetu nie przekłada się na wolność informacji - nic dziwnego, skoro według organizacji praw człowieka, chiński rząd zatrudnia na potrzeby internetowej cenzury ponad 30 tys. osób. Lista "zakazanych" stron liczy około 500 tys. adresów. W ciągu ostatnich miesięcy zamknięto 150 tys. kafejek internetowych, którym odmówiono licencji.

Źródło informacji: BBC

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowa seria profesjonalnych monitorów Sony Bravia
Firma Sony ogłosiła dziś, że rodzina monitorów profesjonalnych BRAVIA powiększa się o zupełnie nowy, flagowy 98-calowy monitor z serii FW-BZ53L, wyposażony w powłokę Deep-Black Non-Glare Poszerzeniu ulega tez oferta podstawowych monitorów serii BZ30L do której dla klientów w Europie dołącza monitor w wersji 98-calowej., Niedawno ogłoszone...
Samsung Electronics liderem rynku digital signage 15. rok z rzędu
Centrum badań rynku Omdia ogłosiło, że Samsung Electronics 15 rok z rzędu został uznany za producenta numer jeden w zakresie produktów wyświetlania profesjonalnego [1] . Według firmy badawczej w minionym roku Samsung nie tylko był liderem globalnego sektora signage z 33 proc. udziałem, ale także sprzedał ponad 2 mln urządzeń – to rekordowa liczba dla...
Kampania Pepsi: Thirsty for more
Marka Pepsi wystartowała z kampanią marketingową pod hasłem „Thirsty for more”. W ramach działań zaplanowano szereg wyjątkowych i niestandardowych aktywności mających na celu zachęcenie konsumentów do odkrycia nowej ery świata Pepsi. Aktywacja jest efektem globalnej transformacji marki, która przeszła największy rebranding od ponad 14 lat.
Xiaomi rozpoczęło współpracę z gwiazdami polskiej siatkówki
Aleksander Śliwka, Kamil Semeniuk i Marcin Janusz rozpoczęli współpracę z Xiaomi. Od dziś na swoich kanałach społecznościowych będą dzielić się fragmentami ze swojego życia, treningów, a w szczególności z najważniejszych spotkań meczowych w tym roku. Nowi przyjaciele marki będą relacjonować legendarne momenty zdjęciami przy użyciu telefonów...
Lincoln Electric powierza Kinesso obsługę w digitalu
Lincoln Electric, specjalizujący się w zakresie projektowania, rozwoju i wytwarzania produktów do spawania, cięcia, lutowania i zautomatyzowanych rozwiązań dla przemysłu, wybrał w przetargu na obsługę digital ofertę agencji KINESSO (IPG Mediabrands).
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764