logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Chrome: Koniec z dużą rozdzielczością Youtube

  PR 11.03.2019, przeczytano 614 razy

Rozszerzenie umożliwiające wyświetlanie w dużej rozdzielczości filmów na YouTube usunięte z Chrome Store Popularne rozszerzenie przeglądarki Chrome zostało wycofane przez Google z Chrome Web Store po tym, jak zaczęło zalewać użytkowników irytującymi reklamami pop-up.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/chrome%3A-koniec-z-duza-rozdzielczoscia-youtube,381589,artykul.html

Dodatek „Automatic 4K/HD for Youtube”, z którego korzysta ponad 4 miliony użytkowników Chrome, wymuszając dzięki niemu wyświetlanie na YouTube filmów w wysokiej rozdzielczości, został niedawno zaktualizowany tak, by mógł reklamować inne rozszerzenia Chrome.

Jak na ironię, wykorzystano je również do reklamowania blokera niepożądanych reklam.

Natomiast twórcy niepożądanych reklam wykorzystali właśnie funkcję wyświetlającą powiadomienia na pulpicie Chrome, naruszając w ten sposób politykę rozwoju oprogramowania Google.

Niezadowoleni użytkownicy zaczęli umieszczać krytyczne opinie na stronie rozszerzenia w Chrome Web Store. Ostrzegano w nich innych użytkowników przed instalowaniem rozszerzenia i kierowano apel do mediów społecznościowych, by spróbowały ustalić źródło niechcianych reklam. Ostatecznie sami użytkownicy doszli do wniosku, że przyczyną uciążliwych wyskakujących reklam było „Automatic 4K/HD for Youtube”.

Niezgodne ze swoim charakterem zachowanie rozszerzenia przeglądarki zawsze budzi obawy, że komuś o złych intencjach udało się wprowadzić do kodu zmiany. W przeszłości wiele rozszerzeń i wtyczek do przeglądarek było zakupionych albo od ich prawdziwych twórców, albo – w niektórych przypadkach – od pośredników. Mogło więc dochodzić do złośliwych zmian kodu, skutkujących niepożądanym funkcjonowaniem komputerów użytkowników.

- Wiele osób nie zdaje sobie sprawy z potencjalnego ryzyka stwarzanego przez instalowanie rozszerzeń przeglądarki. Chęć skorzystania z możliwości reklamowanych na podejrzanych stronach internetowych, przeważa nieraz nad zdrowym rozsądkiem – komentuje Mariusz Politowicz, inżynier techniczny Bitdefender z firmy Marken Systemy Antywirusowe.

Przykładem jest bloker reklam, który może czytać i zmieniać wszystkie dane użytkownika, jakąkolwiek stronę by on odwiedził. Uprawnienia takie są niezbędne, by mógł on skutecznie blokować reklamy. Instalując rozszerzenie przeglądarki, zawsze obdarzasz je dużym zaufaniem.

Groźba natrafienia na szkodliwe rozszerzenie nie jest teoretyczna, lecz bardzo realna. Pod koniec ubiegłego roku, na przykład, badacze bezpieczeństwa ostrzegali przed sponsorowanym przez rząd Korei Północnej atakiem wymierzonym w instytucje akademickie. Przeprowadzony on został za pomocą, dostępnego w Chrome Web Store, złośliwego rozszerzenia przeglądarki o nazwie „Font Manager”. Natomiast w ubiegłym miesiącu okazało się, że fałszywe rozszerzenie „Flash Player”, dostępne w Chrome Web Store, kradło dane karty kredytowej wprowadzane w formularzach internetowych.

- Na szczęście w przypadku „Automatic 4K/HD for Youtube” nie wydaje się, by planowano coś szczególnie złośliwego. Jednak uporczywie wyskakujące reklamy naraziły na szwank reputację Google’a, który właśnie musiał usunąć złośliwie zmanipulowane rozszerzenie z Chrome Web Store - dodaje przedstawiciel Bitdefendera.

Źródło: Bitdefender

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
SkyShowtime i Paramount: wyłączne partnerstwo w sprzedaży reklam
SkyShowtime i Paramount Advertising International ogłosiły dziś zawarcie umowy na wyłączność, na mocy której Paramount zajmie się sprzedażą reklam w serwisie SkyShowtime na wszystkich rynkach, na których platforma jest dostępna. Dzięki temu partnerstwu SkyShowtime i Paramount zapewnią wiodącym reklamodawcom dostęp do najwyższej jakości usług reklamowych na ponad...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764