logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Chrome: Koniec z dużą rozdzielczością Youtube

  PR 11.03.2019, przeczytano 613 razy

Rozszerzenie umożliwiające wyświetlanie w dużej rozdzielczości filmów na YouTube usunięte z Chrome Store Popularne rozszerzenie przeglądarki Chrome zostało wycofane przez Google z Chrome Web Store po tym, jak zaczęło zalewać użytkowników irytującymi reklamami pop-up.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/chrome%3A-koniec-z-duza-rozdzielczoscia-youtube,381589,artykul.html

Dodatek „Automatic 4K/HD for Youtube”, z którego korzysta ponad 4 miliony użytkowników Chrome, wymuszając dzięki niemu wyświetlanie na YouTube filmów w wysokiej rozdzielczości, został niedawno zaktualizowany tak, by mógł reklamować inne rozszerzenia Chrome.

Jak na ironię, wykorzystano je również do reklamowania blokera niepożądanych reklam.

Natomiast twórcy niepożądanych reklam wykorzystali właśnie funkcję wyświetlającą powiadomienia na pulpicie Chrome, naruszając w ten sposób politykę rozwoju oprogramowania Google.

Niezadowoleni użytkownicy zaczęli umieszczać krytyczne opinie na stronie rozszerzenia w Chrome Web Store. Ostrzegano w nich innych użytkowników przed instalowaniem rozszerzenia i kierowano apel do mediów społecznościowych, by spróbowały ustalić źródło niechcianych reklam. Ostatecznie sami użytkownicy doszli do wniosku, że przyczyną uciążliwych wyskakujących reklam było „Automatic 4K/HD for Youtube”.

Niezgodne ze swoim charakterem zachowanie rozszerzenia przeglądarki zawsze budzi obawy, że komuś o złych intencjach udało się wprowadzić do kodu zmiany. W przeszłości wiele rozszerzeń i wtyczek do przeglądarek było zakupionych albo od ich prawdziwych twórców, albo – w niektórych przypadkach – od pośredników. Mogło więc dochodzić do złośliwych zmian kodu, skutkujących niepożądanym funkcjonowaniem komputerów użytkowników.

- Wiele osób nie zdaje sobie sprawy z potencjalnego ryzyka stwarzanego przez instalowanie rozszerzeń przeglądarki. Chęć skorzystania z możliwości reklamowanych na podejrzanych stronach internetowych, przeważa nieraz nad zdrowym rozsądkiem – komentuje Mariusz Politowicz, inżynier techniczny Bitdefender z firmy Marken Systemy Antywirusowe.

Przykładem jest bloker reklam, który może czytać i zmieniać wszystkie dane użytkownika, jakąkolwiek stronę by on odwiedził. Uprawnienia takie są niezbędne, by mógł on skutecznie blokować reklamy. Instalując rozszerzenie przeglądarki, zawsze obdarzasz je dużym zaufaniem.

Groźba natrafienia na szkodliwe rozszerzenie nie jest teoretyczna, lecz bardzo realna. Pod koniec ubiegłego roku, na przykład, badacze bezpieczeństwa ostrzegali przed sponsorowanym przez rząd Korei Północnej atakiem wymierzonym w instytucje akademickie. Przeprowadzony on został za pomocą, dostępnego w Chrome Web Store, złośliwego rozszerzenia przeglądarki o nazwie „Font Manager”. Natomiast w ubiegłym miesiącu okazało się, że fałszywe rozszerzenie „Flash Player”, dostępne w Chrome Web Store, kradło dane karty kredytowej wprowadzane w formularzach internetowych.

- Na szczęście w przypadku „Automatic 4K/HD for Youtube” nie wydaje się, by planowano coś szczególnie złośliwego. Jednak uporczywie wyskakujące reklamy naraziły na szwank reputację Google’a, który właśnie musiał usunąć złośliwie zmanipulowane rozszerzenie z Chrome Web Store - dodaje przedstawiciel Bitdefendera.

Źródło: Bitdefender

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

II tura w mediach społecznościowych – porównanie kandydatow
Choć wyniki wyborów samorządowych zostały już ogłoszone, w wielu miastach wojewódzkich wciąż nie udało się wyłonić prezydentów miast podczas I tury wyborów. Należy zauważyć, że zgodnie z raportem PRCN „Kandydaci na Prezydentów miast wojewódzkich w social mediach - Który z kandydatów na prezydentów...
Fake kNOw more: emocje a podatność młodzieży na dezinformację
Młodzi ludzie są bardzo narażeni na manipulację w internecie. Często klikają w różne treści nie zdając sobie sprawy, że robią to pod wpływem emocji. To właśnie one stanowią punkt wyjścia w programie Fake kNOw more , który pokazuje młodzieży, że lepsze rozpoznawanie emocji, pozwala podejmować bardziej przemyślane decyzje także te w internecie....
Raport Seegame: potencjał reklamowy Twitcha
Reklamy na platformach live streamingowych są coraz popularniejszym sposobem dotarcia do pożądanych grup odbiorców – na Twitchu, już co trzecia osoba zwraca na nie uwagę 1 . Które kreacje przyciągają wzrok społeczności, co motywuje ją do oglądania reklam, a także jakie elementy powinien zawierać angażujący przekaz? Open Mobi (na...
Polskie Radio z wpisem o stanie likwidacji w KRS
Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego, jako reprezentant Skarbu Państwa będącego właścicielem 100% akcji Spółki, informuje, że Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy dokonał wpisu do Krajowego Rejestru Przedsiębiorców, na mocy którego Polskie Radio zostało postawione w stan likwidacji. Jedynym uprawnionym organem do zarządzania Spółką jest likwidator Paweł Majcher.
KRRiT: Sygnał Radia Maryja zakłócano z Rosji
Sekretarz Wykonawczy IGO EUTELSAT informuje Przewodniczącego KRRiT:
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764