logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Chrome: Koniec z dużą rozdzielczością Youtube

  PR 11.03.2019, przeczytano 674 razy

Rozszerzenie umożliwiające wyświetlanie w dużej rozdzielczości filmów na YouTube usunięte z Chrome Store Popularne rozszerzenie przeglądarki Chrome zostało wycofane przez Google z Chrome Web Store po tym, jak zaczęło zalewać użytkowników irytującymi reklamami pop-up.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/chrome%3A-koniec-z-duza-rozdzielczoscia-youtube,381589,artykul.html

Dodatek „Automatic 4K/HD for Youtube”, z którego korzysta ponad 4 miliony użytkowników Chrome, wymuszając dzięki niemu wyświetlanie na YouTube filmów w wysokiej rozdzielczości, został niedawno zaktualizowany tak, by mógł reklamować inne rozszerzenia Chrome.

Jak na ironię, wykorzystano je również do reklamowania blokera niepożądanych reklam.

Natomiast twórcy niepożądanych reklam wykorzystali właśnie funkcję wyświetlającą powiadomienia na pulpicie Chrome, naruszając w ten sposób politykę rozwoju oprogramowania Google.

Niezadowoleni użytkownicy zaczęli umieszczać krytyczne opinie na stronie rozszerzenia w Chrome Web Store. Ostrzegano w nich innych użytkowników przed instalowaniem rozszerzenia i kierowano apel do mediów społecznościowych, by spróbowały ustalić źródło niechcianych reklam. Ostatecznie sami użytkownicy doszli do wniosku, że przyczyną uciążliwych wyskakujących reklam było „Automatic 4K/HD for Youtube”.

Niezgodne ze swoim charakterem zachowanie rozszerzenia przeglądarki zawsze budzi obawy, że komuś o złych intencjach udało się wprowadzić do kodu zmiany. W przeszłości wiele rozszerzeń i wtyczek do przeglądarek było zakupionych albo od ich prawdziwych twórców, albo – w niektórych przypadkach – od pośredników. Mogło więc dochodzić do złośliwych zmian kodu, skutkujących niepożądanym funkcjonowaniem komputerów użytkowników.

- Wiele osób nie zdaje sobie sprawy z potencjalnego ryzyka stwarzanego przez instalowanie rozszerzeń przeglądarki. Chęć skorzystania z możliwości reklamowanych na podejrzanych stronach internetowych, przeważa nieraz nad zdrowym rozsądkiem – komentuje Mariusz Politowicz, inżynier techniczny Bitdefender z firmy Marken Systemy Antywirusowe.

Przykładem jest bloker reklam, który może czytać i zmieniać wszystkie dane użytkownika, jakąkolwiek stronę by on odwiedził. Uprawnienia takie są niezbędne, by mógł on skutecznie blokować reklamy. Instalując rozszerzenie przeglądarki, zawsze obdarzasz je dużym zaufaniem.

Groźba natrafienia na szkodliwe rozszerzenie nie jest teoretyczna, lecz bardzo realna. Pod koniec ubiegłego roku, na przykład, badacze bezpieczeństwa ostrzegali przed sponsorowanym przez rząd Korei Północnej atakiem wymierzonym w instytucje akademickie. Przeprowadzony on został za pomocą, dostępnego w Chrome Web Store, złośliwego rozszerzenia przeglądarki o nazwie „Font Manager”. Natomiast w ubiegłym miesiącu okazało się, że fałszywe rozszerzenie „Flash Player”, dostępne w Chrome Web Store, kradło dane karty kredytowej wprowadzane w formularzach internetowych.

- Na szczęście w przypadku „Automatic 4K/HD for Youtube” nie wydaje się, by planowano coś szczególnie złośliwego. Jednak uporczywie wyskakujące reklamy naraziły na szwank reputację Google’a, który właśnie musiał usunąć złośliwie zmanipulowane rozszerzenie z Chrome Web Store - dodaje przedstawiciel Bitdefendera.

Źródło: Bitdefender

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

ESKA2 w wakacje z akcją „Polska Jest Najfajniejsza”
W te wakacje Radio ESKA2 organizuje wyjątkowy konkurs „Polska Jest Najfajniejsza”, w którym do wygrania będą pobyty w najbardziej luksusowych hotelach w Polsce w głównych kurortach turystycznych.
Zmiany w Zarządzie i Radzie Nadzorczej Gemius S.A.
Decyzją Walnego Zgromadzenia Marcin Pery przechodzi do Rady Nadzorczej Gemius S.A. Zarząd Spółki będzie składał się z Artura Surmackiego i Jakuba Wysoczańskiego.
LG wprowadza zaktualizowaną platformę webOS Hub
Firma LG Electronics ogłosiła premierę webOS Hub 3.0 – najnowszej wersji platformy telewizyjnej przeznaczonej dla producentów zewnętrznych. Nowa wersja zawiera technologie sztucznej inteligencji oraz szereg funkcji mających na celu poprawę doświadczeń użytkownika. Na początku będzie dostępna dla telewizorów UHD z wyświetlaczami 60 Hz, a od lipca zostanie...
Forbes Women z rankingiem 100 najcenniejszych kobiecych marek osobistych
W środę 18 czerwca br. na rynku ukazał się nowy magazyn „Forbes Women” z rankingiem 100 najcenniejszych kobiecych marek. Numerem jeden w rankingu 100 najcenniejszych kobiecych marek osobistych jest Iga Świątek z wartością 2,1 mld zł. Na drugim miejscu znalazła się Anna Lewandowska (288,5 mln zł), na trzecim Magda Linette (285 mln zł).
Dwa nowe działy redakcyjne w Newsweeku
Od niedawna czytelnicy i czytelniczki tygodnika Newsweek Polska mogą czytać artykuły w dwóch nowych działach: Lifestyle i Technologie. Materiały zawarte w obu sekcjach tworzone są przez zespół redakcyjny Newsweeka.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764