logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Chrome: Koniec z dużą rozdzielczością Youtube

  PR 11.03.2019, przeczytano 273 razy

Rozszerzenie umożliwiające wyświetlanie w dużej rozdzielczości filmów na YouTube usunięte z Chrome Store Popularne rozszerzenie przeglądarki Chrome zostało wycofane przez Google z Chrome Web Store po tym, jak zaczęło zalewać użytkowników irytującymi reklamami pop-up.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/chrome%3A-koniec-z-duza-rozdzielczoscia-youtube,381589,artykul.html

Dodatek „Automatic 4K/HD for Youtube”, z którego korzysta ponad 4 miliony użytkowników Chrome, wymuszając dzięki niemu wyświetlanie na YouTube filmów w wysokiej rozdzielczości, został niedawno zaktualizowany tak, by mógł reklamować inne rozszerzenia Chrome.

Jak na ironię, wykorzystano je również do reklamowania blokera niepożądanych reklam.

Natomiast twórcy niepożądanych reklam wykorzystali właśnie funkcję wyświetlającą powiadomienia na pulpicie Chrome, naruszając w ten sposób politykę rozwoju oprogramowania Google.

Niezadowoleni użytkownicy zaczęli umieszczać krytyczne opinie na stronie rozszerzenia w Chrome Web Store. Ostrzegano w nich innych użytkowników przed instalowaniem rozszerzenia i kierowano apel do mediów społecznościowych, by spróbowały ustalić źródło niechcianych reklam. Ostatecznie sami użytkownicy doszli do wniosku, że przyczyną uciążliwych wyskakujących reklam było „Automatic 4K/HD for Youtube”.

Niezgodne ze swoim charakterem zachowanie rozszerzenia przeglądarki zawsze budzi obawy, że komuś o złych intencjach udało się wprowadzić do kodu zmiany. W przeszłości wiele rozszerzeń i wtyczek do przeglądarek było zakupionych albo od ich prawdziwych twórców, albo – w niektórych przypadkach – od pośredników. Mogło więc dochodzić do złośliwych zmian kodu, skutkujących niepożądanym funkcjonowaniem komputerów użytkowników.

- Wiele osób nie zdaje sobie sprawy z potencjalnego ryzyka stwarzanego przez instalowanie rozszerzeń przeglądarki. Chęć skorzystania z możliwości reklamowanych na podejrzanych stronach internetowych, przeważa nieraz nad zdrowym rozsądkiem – komentuje Mariusz Politowicz, inżynier techniczny Bitdefender z firmy Marken Systemy Antywirusowe.

Przykładem jest bloker reklam, który może czytać i zmieniać wszystkie dane użytkownika, jakąkolwiek stronę by on odwiedził. Uprawnienia takie są niezbędne, by mógł on skutecznie blokować reklamy. Instalując rozszerzenie przeglądarki, zawsze obdarzasz je dużym zaufaniem.

Groźba natrafienia na szkodliwe rozszerzenie nie jest teoretyczna, lecz bardzo realna. Pod koniec ubiegłego roku, na przykład, badacze bezpieczeństwa ostrzegali przed sponsorowanym przez rząd Korei Północnej atakiem wymierzonym w instytucje akademickie. Przeprowadzony on został za pomocą, dostępnego w Chrome Web Store, złośliwego rozszerzenia przeglądarki o nazwie „Font Manager”. Natomiast w ubiegłym miesiącu okazało się, że fałszywe rozszerzenie „Flash Player”, dostępne w Chrome Web Store, kradło dane karty kredytowej wprowadzane w formularzach internetowych.

- Na szczęście w przypadku „Automatic 4K/HD for Youtube” nie wydaje się, by planowano coś szczególnie złośliwego. Jednak uporczywie wyskakujące reklamy naraziły na szwank reputację Google’a, który właśnie musiał usunąć złośliwie zmanipulowane rozszerzenie z Chrome Web Store - dodaje przedstawiciel Bitdefendera.

Źródło: Bitdefender

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Rynek nazw domeny.pl 2018
Na koniec 2018 roku łączna liczba nazw w domenie .pl wyniosła blisko 2,6 mln co oznacza wzrost o ponad 20 tys. w stosunku do roku poprzedniego. W roku ubiegłym dziennie rejestrowano średnio prawie 2,5 tys. domen. Wynik ten został osiągnięty dzięki większej liczbie rejestracji, jak również większej odnawialności domen, która wyniosła ponad 65,5% i była najwyższa od 10...
7855 rejestracji w tydzień – nietypowe domeny podbijają świat
35590 to liczba nowych domen z nietypowymi rozszerzeniami, które zostały zarejestrowane  w Polsce do 2 lutego bieżącego roku. Do najpopularniejszych rozszerzeń należą: .online, .xyz, .ovh, .site, .cloud, .app, .shop, .tech, .club oraz .art. Na całym świecie w tym samym czasie zrejestrowano łącznie 26 174 559 nietypowych domen, a do najpopularniejszych należą: .top,...
MySugardaddy, największy w Europie niemiecki portal randkowy dla Sugar Daddy´s i Sugar Baby´s, który po sukcesach w Niemczech, Austrii, Szwecji i Anglii wkracza do Polski. Ekskluzywny portal randkowy dla odnoszących sukcesy mężczyzn(Sugar Daddy) i pewnych siebie, atrakcyjnych kobiet(Sugar Baby), wychodzi naprzeciw swym klientom udostępniając swą stronę internetową...
Zestawienie Youtube Ads Leaderboard za kwiecień 2019 r.
Kwiecień na YouTube upłynął użytkownikom pod znakiem muzyki. Na pierwszym miejscu rankingu znalazła się bowiem reklama płatności Blik z orientalną piosenką. Pozostałe dwie pozycje na podium zajął ING Bank Śląski z Katarzyną Nosowską śpiewającą pozytywne opinie o małych przedsiębiorstwach w ramach akcji Dobry głos dla firm. Czwarte miejsce przypadło zwyciężczyni...
Według ostatnich badań przeprowadzonych na 31 rynkach i obejmujących ok. 34 000 konsumentów na całym świecie aż 83 proc. dorosłych aktywnych online zrobiło zakupy w sieci w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Możliwość znalezienia unikatowego produktu w online za niższą od rynkowej cenę, kusi coraz większą liczbę klientów. Jednak w biznesie oprócz ceny, liczy...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764