logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Chromoterapia: Leczenie... kolorem?

  PR 23.04.2018, przeczytano 758 razy

Kolor to pierwsze co dostrzegamy w codziennych sytuacjach. Dobrze dobranego kolorystycznie otoczenie może mieć zbawienny wpływ na nasz organizm lub wręcz przeciwnie – spowodować, że będziemy zmęczeni lub zestresowani. W odpowiedzi na potrzeby ludzkiej psychiki i ciała powstała niekonwencjonalna metoda leczenia zwana chromotorepią.  Jakie kolory wspomogą nasze leczenie?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/chromoterapia%3A-leczenie...-kolorem,36263,artykul.html

CHROMOTERAPIA – CO TO?

Chromoterapia, nazywana także koloroterapią lub terapią kolorem, jest niekonwencjonalną metodą leczenia. Polega na otaczaniu się kolorami, które mają pozytywne działanie na nasz organizm. Można na przykład przebywać w pomieszczeniu pomalowanym na dany kolor lub nosić ubrania w sprzyjającej barwie. Terapia taka uzupełnia terapią farmakologiczną, a co ważne – nie wywołuje efektów ubocznych. Mogą z niej korzystać osoby w różnym wieku, także dzieci i ludzie starsi. Mimo wszystko należy także zauważyć, że metoda ta nie może zastąpić leczenie konwencjonalnego, stanowi jedynie jego uzupełnienie.

BIEL i SZARY

Biel kojarzy się z harmonią. Kolor biały bywa  pomocny w leczeniu chorób skórnych, a także w niewielkich ilościach poprawia samopoczucie. Ponadto może też usprawnić funkcjonowanie układu odpornościowego.

- Mimo wszystko trzeba pamiętać, że przesada nie jest wskazana i zbyt wiele danego koloru w naszym otoczeniu nie wpłynie pozytywnie na organizm. W przypadku bieli, nadmiar może powodować zniechęcenie i brak sił do działania. Kolor szary jest neutralny. Nie rzuca się w oczy, lecz mimo to bywa pomocny przy leczeniu obrzęków i opuchlizny. – mówi dr Marek Borowiński specjalista ds. koloru, Shop Doctor.

ŻÓŁTY, POMARAŃCZOWY i CZERWONY

Kolory te są żywe, ciepłe i energetyczne. Żółci przypisuje się radość oraz ciekawość. Ten niezwykle pozytywny kolor bywa pomocny w leczeniu takich dolegliwości jak przemęczenie i stres. Dodatkowo pobudza proces przemiany materii oraz pomaga m.in. przy artretyzmie, cukrzycy, stwardnieniu rozsianym oraz zatruciu pokarmowym.  Pomarańczowy pobudza do działania i nastraja pozytywnie. Podobnie jak żółty wspomaga przemianę materii. Dodatkowo może być stosowany przy problemach z sercem, a także przy leczeniu anoreksji, chorób wątroby, depresji oraz dolegliwości związanych z pęcherzem moczowym. Czerwony z kolei z racji swojej mocno energetycznej barwy pobudza organizm do działania oraz wspomaga w procesie leczenia chorób serca. Czerwień może być także pomocna przy leczeniu przeziębień, zgagi, migreny oraz anemii. Jej nadmiar może wywoływać agresję, dlatego nie jest wskazana osobom zmagającym się z nerwicą.

FIOLETOWY, NIEBIESKI i ZIELONY

Kolor fioletowy symbolizuje szlachetność, a także nieufność. Pomaga przy leczeniu krótkowzroczności, ataków padaczki oraz chorób pasożytniczych. Osoby zmagające się z chorobami umysłowymi powinny na niego uważać. Niebieski to kolor intuicji. Z racji tego, że należy do grupy kolorów zimnych ma działanie chłodzące. Można go spokojnie użyć przy wspomaganiu leczenia obrzęków, oparzeń, opryszczki, a także zapalenia gardła. Należy jednak uważać, gdyż w nadmiarze może przygnębiać. Z kolei zieleń ma działanie uspokajające i kojące. Pomaga przy leczeniu anginy, zapalenia oskrzeli, zmęczenia emocjonalnego, a także klaustrofobii.

- Kolor to jeden z najważniejszych bodźców w naszym życiu. Przy jego pomocy możemy usprawnić działanie medycyny konwencjonalnej oraz pomóc sobie przy wielu uciążliwych dolegliwościach. Przy czym trzeba pamiętać, że koloroterapia nie może zastąpić wizyty u lekarza. Stosowanie jedynie chromoterapii nie przyniesie zadowalających efektów  – mówi dr Marek Borowiński.

Źródło: Shop Doctor

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Programy lojalnościowe są powszechnie stosowane w handlu detalicznym. Sprawdzone, znane i oswojone. Czy jednak narzędzia wykorzystujące nagrody oparte na zebranych punktach są nadal skuteczne? Ja tradycyjne podejście do budowania lojalności konsumentów sprawdza się w trzeciej dekadzie XXI wieku?  
Meta zapłaci miliardy? Pozwy reklamodawców i organizacji konsumenckich
W USA nawet siedem miliardów, a w UE do 4% rocznych przychodów. Tyle będzie na stole, gdy sądy zgodzą się z roszczeniami reklamodawców i organizacji konsumenckich. W USA skarżą się firmy, które przekonują, że zastosowany przez Metę wskaźnik zawyżał liczbę potencjalnych widzów ich materiałów aż o 400%.
Firmowa flota samochodowa jako dynamiczny nośnik reklamy
Współczesny rynek reklamowy wymaga od firm nie tylko kreatywności, ale również elastyczności i innowacyjności w docieraniu do potencjalnych klientów. Jednym z coraz bardziej popularnych rozwiązań w tej dziedzinie jest wykorzystanie firmowej floty samochodowej jako ruchomych nośników reklamowych. Pojazdy służące niegdyś głównie celom transportowym, obecnie przekształcają...
Historia car wrappingu wg Antalis
Większość profesjonalistów z branży i entuzjastów motoryzacji myśli, że car wrapping (czyli oklejanie samochodów) jest zjawiskiem stosunkowo współczesnym. Nic bardziej mylnego! Historia car wrappingu zaczyna się bowiem znacznie wcześniej…
Lechar z nową strategią komunikacji i tożsamością wizualną
Agencja kreatywna i brandingowa Lotna stworzyła nowy, kompleksowy system tożsamości wizualnej oraz strategię komunikacji dla firmy Lechar.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764